پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 امرداد 1394 - 08 August 2015


  جهاد دانشگاهی باید در فعالیت‌ های فرهنگی نقش پررنگ‌ تری داشته باشد


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: جهاددانشگاهی می تواند بعنوان یک بازوی علمی و فرهنگی و بازوان فعال در فضای دانشگاهی باشد.

  دکتر سید ضیاء هاشمی در جشن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در یاسوج افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری جهاددانشگاهی یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است و در طول بیش از سه دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی همواره منشأ افتخارات و دستاوردهای ارزشمندی برای کشور بوده است.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی بعنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی باید نقش بیشتری در دانشگاهها ایفا کند.

این عضو هیئت امناء جهاددانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی در دانشگاههای استانها ممکن است نقش خوبی داشته باشد اما در برخی از استانها نقش کمتری دارد مسیری که پیش رو داریم زمینه حضور جهاددانشگاهی را در عرصه فرهنگی و ارتباط علم و فرهنگ دانشگاهها فراهم کرده است.

هاشمی تصریح کرد: هیئت امنای جهاددانشگاهی مرکب از جمع تعیین کننده در حوزه آموزش عالی کشور هستند، این هیئت پنج عضو حقوقی و سه عضو بدنه جهاددانشگاهی و رییس جهاددانشگاهی دارد. این اعضا شامل وزیر علوم، وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، رییس سازمان برنامه و بودجه و سه نفر از افراد برجسته هیئت علمی جهاددانشگاهی و رییس جهاددانشگاهی هستند.

وی ادامه داد: این اعضا همان اعضای شورایی هستند که به نیابت از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین روسای دانشگاهها مشخص شدند که این ترکیب نشان دهنده این موضع است همان رسالتی که برای دانشگاهها قایل هستیم به شکلی برای جهاددانشگاهی نیز قایل هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بیان کرد: در آیین نامه ای که طی چند روز آینده به همه دانشگاههای کشور و شعب جهاددانشگاهی ابلاغ خواهیم کرد در شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در هر استانی که تشکیل می شود جهاددانشگاهی عضویت دارد. دانشگاه مادر استان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مادر و مسئول جهاددانشگاهی استان عضو اصلی خواهند بود و بقیه دستگاهها و فعالان فرهنگی بعنوان مهمان در این شورا حضور خواهند داشت.

هاشمی عنوان کرد: امروز هم نگاه این است که در فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها، جهاددانشگاهی باید نقش پر رنگ تری را ایفاء کند و این امر مستلزم اینست که در جهاددانشگاهی آمادگی هایی وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی خود اتکاء مشکلات و دشواری های زیادی را دارد، این نهاد از نظر بودجه وابسته به دولت نیست و بخشی از بودجه اش از سوی دولت و بخشی از محل فعالیتها خودش تأمین می شود که این امر ایجاب می کند همه اعضای جهاد خودشان را مسئول و مالک در مسایل این نهاد تلقی کنند چراکه این مهم باعث همدلی و هماهنگی و الفت و وحدت بوجود آید.

هاشمی تأکید کرد: جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که باید بین مدیریت و اعضا آن هماهنگی و وحدت وجود داشته باشد تا اصل دوام و بقاء آن بیشتر شود.


تگ ها جهاددانشگاهی باید در فعالیت‌های فرهنگی نقش پررنگ‌تری داشته باشد جهاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی