پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 شهریور 1394 - 12 September 2015


  ابلاغ آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس


رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی ابلاغ شد و تغییرات زیادی در آن به وجود آمده است که باید در هیات امنا به تصویب برسد و با ملاحظات خاص دانشگاه تربیت مدرس و اصلاحات مختصری جایگزین آیین نامه فعلی شود.

دکتر احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای دانشگاه با بیان این مطلب گفت: هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه در سال تحصیلی جدید با ترکیب جدیدی شروع به کار می کند و بیش از نیمی از اعضای آن تغییر کردند و تاکنون نیز این هیات با دقت و نظم ارزشمندی پرونده های عقب افتاده اهضای هیات علمی را سامان داده است.

وی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به پروژه های عمرانی در دست احداث دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ساختمان دانشکده ریاضی، ساختمان تربیت بدنی و استخر از جمله این پروژه ها بود که امیدواریم ساختمان اداری دانشکده علوم ریاضی تا پایان شهریور راه اندازی شود. همچنین تعدادی کلاس اضافی برای دانشکده های موجود در دانشکده فنی و علوم پایه در نظر گرفته شده که تا اول مهر ماه آماده خواهد شد.

وی افزود: آشپزخانه مرکزی نیز با همت معاونت دانشجویی از وضعیت نسبتا" نامطلوب قبلی خارج شده و به صورت صحیح و درستی در حال ساماندهی است و از ابتدای مهر ماه آشپزخانه بهداشتی و استانداردی را برای تهیه غذای دانشجویان خواهیم داشت.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه اظهار داشت: دانشکده کشاورزی و دانشکده منابع طبیعی نیز ساختمان سازی های وسیعی داشتند از جمله اینکه 300 ظرفیت اضافی که برای خوابگاه‌های جدید دانشکده کشاورزی ایجاد شده و سعی ما بر این است دانشجویان این دانشکده در همان خوابگاه دانشکده خود مستقر شوند تا از رفت و آمد روزانه آنها اجتناب شود.

دکتر احمدی ادامه داد: خوابگاه نیمه تمام دیگری نیز در دانشکده کشاورزی موجود است که برای ساختمان اداری پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است که ظرف 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد و زمین اتوبان بابایی به عنوان سایت باغ گیاه شناسی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی به جابه جایی های صورت گرفته در خوابگاههای دانشجویی اشاره کرد و گفت: معاون دانشجویی جابه جایی های زیادی در خوابگاه‌های دانشجویی انجام دادند و سعی ما بر این بوده که دانشجویان دختر، نزدیک سایت مرکزی دانشگاه مستقر شوند و رفت و آمدهای غیرضروری کاهش یابد. همچنین چند مورد خوابگاه استیجاری را پس دادیم و از ساختمان های تملیکی خودمان به جای آن استفاده کردیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: معاون فرهنگی دانشگاه برای اولین بار برنامه سالیانه اقدامات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را به صورت یک طرح راهبردی تهیه کرده و این برنامه به برنامه استراتژیک دانشگاه پیوند می خورد.

وی با اشاره به نشست روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور اظهار کرد:‌ این جلسات هر دو ماه یکبار برگزار می شود و جلسه چهارم آن نیز هفته گذشته برگزار شد و از جمله نکاتی که در این نشست مطرح شد این بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هزینه های جذب نخبگان و افراد شاخص علمی را از سراسر جهان به مدت یکسال تقبل می کند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: ما باید برای توسعه فعالیت های بین المللی دانشگاه روند سریع را طی کنیم و بسیاری از اساتید ما دارای ارتباطات قوی با محققان معتبر جهانی هستند و می توانند با استفاده از ارتباطات خود این افراد را برای دوره های کوتاه و بلند مدت دعوت کنند و دانشگاه امکان پشتیبانی از این دوره ها را فراهم نموده است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر ارزیابی درونی در گروهها یادآور شد: ارزیابی درونی در گروهها بسیار حائز اهمیت است و گروهها باید برنامه های فعالیت خود را ساماندهی کنند و نقاط قوت و ضعف خود را ترسیم نمایند و دانشگاه نیز بودجه ای را برای این کار تخصیص خواهد داد.

در ادامه، اعضای شورا در خصوص مشکلات آیین نامه جدید ارتقاء، اصلاح معابر، پارکینگ ها و خطوط عابر پیاده دانشگاه، عدم برخورداری اعضای هیات علمی قراردادی از خدمات پشتیبانی و پژوهشی تصویب شده، اختصاص بودجه جاری به دانشکده ها برای ورود دانشجویان جدید، وضعیت نامطلوب اینترنت دانشکده کشاورزی،‌ هدایت استادان به سمت علوم کاربردی و فناوری، لزوم بازنگری در برخی رشته ها، بروز مشکلات برای دانشجویان جدید با تغییر پورتال دانشگاه و لزوم حمایت و احترام به تشکل های دانشجویی با حفظ چارچوب های نظام جهت ایجاد فضای نشاط و شادابی در دانشگاه مطالبی را مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه نشست اساسنامه مرکز مطالعات حقوقی دانشگاه بررسی و به تصویب رسید و سرپرست پارک علم و فناوری گزارشی از دوره جدید فعالیت پارک علم و فناوری ارائه نمود.

در پایان نشست تودیع دکتر سید عباس شجاع الساداتی رییس پیشین و دکتر مهدی رزاقی کاشانی رییس جدید دانشکده مهندسی شیمی و نیز معارفه دکتر حسن ذوالفقاری رییس جدید مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه انجام شد و لوح تقدیر و احکام آنها از سوی رییس دانشگاه به آنان اهدا شد.


تگ ها ابلاغ آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی