پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 شهریور 1394 - 21 September 2015


اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ ای در راستای گسترش روابط بین المللی


در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته،حداقل مدرک مورد نظر کارشناسی است و در نتیجه ممکن است در حوزه‌های کاردانی در کشورهای توسعه یافته طرفدار نباشد به همین دلیل به ذهنمان رسید که کشورهای هم‌جوار در حال توسعه بوده و نیازمند نیروهای مهارتی هستند که اگر بتوانیم آن ها را تامین کنیم به نفع خودمان بوده و باعث درآمد زایی دانشگاه هم می‌شود و این اقدامات بین المللی به خودکفا شدن دانشگاه‌ها کمک می کند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه تاکید کرد: در همین راستا با استاندار خوزستان صحبت شده و قرار شد در شهر بصره مرکز مشترک راه اندازی کنیم و در کردستان عراق دوره‌های خاص راه اندازی کنیم،همچنین مقرر شد در افغانستان رشته ها و دانشکده‌های جدید تاسیس کنیم.

وی در ادامه از برنامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تبدیل آموزشکده به دانشکده خبر داد و گفت:‌ در گذشته دوره های آموزش‌ فنی و حرفه‌ای زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می‌شد، بعدها این دوره ها با یکدیگر تجمیع شدند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد شد.

وی با بیان اینکه دانشکده با آموزشکده تفاوت‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: تعداد دانشجویان در دانشکده بیشتر و کیفیت آموزشی بالاتر است، همچنین دانشکده‌ها دارای هیئت علمی هستند.

شفیعی تاکید کرد: در نامه‌هایی که از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم ارسال شده مسئله تطبیق نام‌ها و سنخیت با آموزش عالی مطرح شده است و اخیرا نامه‌ای از وزارت علوم دریافت کرده‌ایم که در آن از ما خواسته شده شاخص‌های خود برای تبدیل آموزشکده به دانشکده را بیان کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: دانشکده باید دارای حداقل سه گروه و 9 هیئت علمی باشد. هرچند ممکن است ما به جای هیئت علمی مدرس داشته باشیم اما در سیستم آموزشی ما، مدرس همان کار استاد دانشگاه را انجام می‌دهد. به همین دلیل آیین نامه دیگری مبنی بر تبدیل وضعیت یا تطبیق مدرس به هیئت علمی به وزارت علوم ارسال کرده‌ایم.


تگ ها اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ ای در راستای گسترش روابط بین المللی اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ ای فنی و حرفه ای دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی