پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 آبان 1394 - 01 November 2015


برگزاری همایش اتحاد حوزه و دانشگاه در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی به میزبانی قم 


دکتر محمدزمان رستمی روز شنبه طی نشستی خبری در دانشگاه قم، گفت: این همایش روز دوشنبه 11 آبان ماه از ساعت 8 صبح تا 12 در دانشگاه قم با سخنرانی دکتر لاریجانی، دکتر رحمانی فضلی، خانم ابتکار معاون رییس جمهور، دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و نایب رییس کمیته حمایت از کالای داخلی، دکتر شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد و استاندار و حجت الاسلام والمسلمین دکتر دیرباز برگزار می شود.

به گفته وی؛ هدف از برگزاری همایش اتحاد حوزه و دانشگاه در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی، ایجاد وحدت وهمدلی میان دو قشر اثرگذار فرهنگی در کشور به نام حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: این دو قشر، با وحدت، همدلی و تجاربی که سالهای سال در عرصه های علمی و فرهنگی و دینی دارند باید دست به دست هم دهند و در عرصه فرهنگ سازی و اقتصاد مقاومتی وارد عرصه کار شوند.

دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در دو بخش یکی بهینه سازی مصرف است و دیگری حمایت از کالاهای داخلی، عمده این فعالیت ها، از سوی مردم اجرا می شود یعنی مردم باید صرفه جویی کنند و کالای داخلی بخرند پس باید مردم وارد این حوزه شوند.

رستمی افزود: این برنامه چندمین برنامه ای است که در این زمینه برگزار می شود؛ در حوزه حضور داشته ایم و برنامه هایی برگزار شده است ولی در حال حاضر سعی داریم در بخش دانشگاهی نیز فعال باشیم؛ طلاب ما در ایام تبلیغی نیز فعالیت هایی در این زمینه داشته اند.

دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: فرهنگ سازی با قانون و بخش نامه و زور نتیجه نمی دهد، فرهنگ سازی باید خودجوش و خودنهاد باشد؛ در ابتدا باید اطلاع رسانی کرد و موضوع را تفهیم کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: مردم شاید ندانند که خرید کالای ایرانی چه نفعی برای مردم دارد؛ حمایت از خرید کالای داخلی منافع بسیاری برای کشور و مردم دارد؛ باید برای مردم بیان شود که چگونه باید با مشارکت جمعی چگونه کشور را ایمن کنیم.

وی افزود: این همایش از سوی پایگاه بسیج تخصصی اقتصاد مقاومتی کشور با مشارکت دانشگاه های قم، دانشگاه صنعتی و دستگاه های اجرایی، دستگاه های اقتصادی، فعالان اقتصادی و مجموعه های فرهنگی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پس از برگزاری همایشی که در سالروز شهادت امیرکبیر با حضور سران سه قوه برگزار می شود، هسته ها و شعباتی در مراکز استان ها در دانشگاه های مادر ایجاد می کنیم که همه را در کشور پیوند دهیم و کار همه گیر و با برنامه را در کشور انجام دهیم.

مهندس ابوالفضل حجازی مسوول دبیرخانه فعالان اقتصادی استان نیز در ادامه این نشست گفت: این همایش درصدد است تا به دنبال ضعف مشکلات و قوانین از سوی تولید کنندگان استان را به گوش مسئولان برساند.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای حمایت از کالای داخلی است؛ یکی از مصرف کنندگان بزرگ کشور دولت است اگر دولت به سوی حمایت از کالای داخلی روی بیاورد مردم نیز به این سمت حرکت می کنند.

وی گفت: در این زمینه قوانینی نیز وجود دارد که مانع رشد اقتصاد مقاومتی شود که باید این مشکلات رفع شود؛ از جمله قوانین گمرکی که ممکن است تولیدگران ما را نگران کنند.


تگ ها برگزاری همایش اتحاد حوزه و دانشگاه فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی قم

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی