پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 آبان 1394 - 17 November 2015


  تصویب کلیات برنامه راهبردی معاونت امور مجلس در شورای دانشگاه آزاد


کلیات برنامه راهبردی معاونت امور مجلس در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب اعضا رسید.

در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که عصر روز گذشته به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد، برنامه راهبردی معاونت امور مجلس که در جلسه قبل مطرح شده بود مصوب شد.

در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعامل خوب دانشگاه با مجلس ، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس با یک روش اقناعی، مذاکره ای و مباحثه ای با دانشگاه در ارتباط هستند و زمانی که آثار مثبت توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور و به تبع آن رضایت خانواده ها را دیدند با طرح توسه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه همگام شده و ظرف مدت یک سال، دو بار از این طرح حمایت کردند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره سعی کرده با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور همکاری و هماهنگی داشته باشد.

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی همانطور که در مسئله برجام مصلحت کشور را تشخیص دادند، با توجه به تقاضای بالای اجتماعی، توسعه تحصیلات تکمیلی کشور را نیز یک نیاز دیدند و از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک عنصر مهم در توسعه منطقه ای حمایت کردند.

وی با بیان اینکه روش تعاملی، مذاکره ای و مباحثه ای دانشگاه با مجلس شورای اسلامی ادامه دارد، گفت: شورای راهبردی معاونت امور مجلس در دانشگاه نیز متشکل از اغلب روسای کمیسیون های مجلس است که این موضوع فرصتی را برای دانشگاه ایجاد کرده که مشکلات، قوانین، طرح ها، سند آمایش و برنامه های دانشگاه را به اطلاع نمایندگان مجلس برساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خوشبختانه دکتر علی عسکری و همکارانش موفق شدند رابطه خیلی خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی ایجاد کنند.

میرزاده با بیان اینکه برنامه راهبردی اغلب معاونت ها به تصویب شورای دانشگاه رسیده، اظهار داشت: مصوبات مطرح شده در این جلسات به عنوان راهکار برای تنظیم سند آمایش مورد استفاده قرار گرفته و این نشان از تأثیر بالای تشکیل این جلسات دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دانش اگر بخواهد توسعه علمی پیدا کند، ناگزیر از توسعه بین المللی است، گفت: این موضوع در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و قراردادهای همه جانبه ای با کشورهای دیگر برای توسعه علم به امضا می رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه از اول مهرماه 92 نیز تأکید ما بر توسعه علمی بوده است، گفت: دانشگاه باید محل حضور دانشمندان خارجی، مراودات علمی و بین المللی و سمینارهای خارجی باشد تا علم توسعه پیدا کند.

وی افزود: گذشته تاریخ علمی ایران نیز موید همین موضوع است. به عنوان مثال دانشگاه هایی مانند جندی شاپور و ربع رشیدی تبریز در آن زمان محل رفت و آمد بسیاری از دانشمندان کشورهای مختلف بود.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاههای ما امروز در این مسئله ضعف دارند، گفت: خوشبختانه با شرایطی که پس از برجام به وجود آمده، دانشگاهها می توانند در ارتباط با دانشگاههای همگن و همتراز خود به سمت توسعه علمی پیش روند و غیر از قراردادهای علمی و پژوهشی، از اساتید برتر بین المللی دعوت کنند که در واحدهای دانشگاهی تدریس کنند.

وی افزود: مسلماً سطح علمی دانشگاهی که ارتباطات علمی بین المللی نداشته باشد، رشد نخواهد کرد. بر این اساس ارتباطات علمی بین المللی به عنوان یک ضرورت در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در برنامه سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی که تهیه شده، تاسیس 10 واحد بین المللی دانشگاه در اروپا و کشورهای همسایه پیش بینی شده است، گفت: در حال حاضر 5 واحد بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند و واحد اتریش نیز در صورت اخذ مجوز از هیأت امنا در آینده نزدیک تأسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایرانیان زیادی در کشور اتریش زندگی می کنند، اظهار داشت: با توجه به تمایل شدید طرف اتریشی، تأسیس واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی در این کشور، با ایجاد رشته های پرجاذبه می تواند درآمدزا باشد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه راهبردی معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای سیاست های کلان دانشگاه و چشم انداز افق 1404 است و بر اساس آن معاونت امور مجلس در راستای دستیابی به سند چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه ششم توسعه کشور برای اعتلای جایگاه دانشگاه تلاش خواهد کرد.

در این برنامه به ایجاد تعامل سازنده و اثربخش با قوای مقننه و مجریه در حوزه های تقنینی، نظارتی و اجرایی در راستای تحقق چشم انداز و اهداف این نهاد بزرگ علمی کشور به عنوان ماموریت معاونت امور مجلس اشاره شده است.

حفظ کرامت و ارزش های اخلاقی و انسانی در تعامل بین دانشگاه و نمایندگان مجلس، مسئولیت پذیری و پاسخگویی بموقع به مکاتبات و درخواست های نمایندگان، جلب حمایت نمایندگان از فعالیت ها و اقدامات مفید و موثر دانشگاه و تعامل سازنده در همکاریهای تقنینی، نظارت، علمی و پژوهشی ارزش های محوری معاونت امور مجلس در برنامه راهبردی است.

همچنین در این برنامه حفظ و اعتلای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ایجاد تعامل سازنده و اثر بخش با قوه مقننه در حوزه های تقنینی، نظارتی و واجرایی به عنوان هدف کلان معاونت امور مجلس مورد تاکید قرار گرفته است.

رصد و پیگیری مصوبات مراجع قانونگذار، تهیه و تنیم طرح ها و لوایح مورد نیاز و ارائه آن به مبادی ذیربط به منظور انجام فرایند تقنینی، اخذ و بررسی طرح های پیشنهادی از واحدهای دانشگاهی و سایر مراکز زیر مجموعه سازمان مرکزی در خصوص طرحها و لوایح در دستور کار مجلس و مرتبط با دانشگاه، ارتقا ارتباط و هماهنگی با کمیسیون های تخصصی، معاونت امور قوانین و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، فعالسازی شورای راهبردی تعامل دانشگاه و مجلس و حضور مستمر و پویا در جلسات علنی مجلس و کمیسیون های مرتبط یر حسب موضوع و تهیه گزارش از جمله راهبردهای معاونت امور مجلس است.

همچنین دکتر ابراهیمی مدیر کل بین الملل به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه راهبردی اداره کل متبوع خویش پرداخت.

لازم به ذکر است بحث و بررسی و رای گیری در خصوص برنامه راهبردی اداره کل بین الملل به جلسه بعدی شورای دانشگاه موکول شد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه مقرر شد مصوبات برنامه راهبردی تمام معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی بصورت اسناد دانشگاه منظم شده و در آرشیو دانشگاه قرار گیرد.


تگ ها تصویب کلیات برنامه راهبردی معاونت امور مجلس در شورای دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی