پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 آبان 1394 - 19 November 2015


  راه‌ اندازی آزمایشگاه به‌ نژادی و به‌ زراعی توت‌ فرنگی در کردستان


رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان گفت جهاد دانشگاهی با کمترین فشار بر دولت و کمترین بهره‌مندی از اعتبارات دولتی خدمات شاخصی را در عرصه ملی و بین‌المللی ارائه کرده است.

حمید رضا مجردی روز چهارشنبه، 27 آبان در آیین افتتاحیه چهل و یکمین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی کشور، در سنندج اظهار کرد: همانطور که در سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز بیان شده است، جهاد دانشگاهی یکی از رویش‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این نهاد با کمترین فشار بر دولت و کمترین بهره‌مندی از اعتبارات دولتی، خدمات خاصی را در عرصه ملی و بین‌المللی ارائه کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان عنوان کرد: تمام حوزه‌های این نهاد اعم از آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال در کردستان فعال است و در همه زمینه‌ها فعالیت‌های شاخصی را در استان انجام داده است.

وی تصریح کرد: به زودی در این نهاد، آزمایشگاهی در زمینه «به‌نژادی» و «به‌زراعی» توت فرنگی به عنوان یکی از مهمترین محصولات زراعی تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

مجردی با اشاره به اینکه گلخانه‌ای نیز با مساحت 500 مترمربع در فاز اول در این واحد راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین مزرعه‌ای نیز به مساحت 2 هکتار در زمینه تولید نشاء توت فرنگی در استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز با اشاره به شمار بالای نیروی انسانی تحصیل‌کرده در کردستان، گفت: از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود که توجه مناسب و ویژه‌ای به توانمندسازی نیروی انسانی در استان کردستان داشته باشند.

"حسین فیروزی"، در ادامه آیین افتتاحیه چهل و یکمین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی کشور، در سنندج اظهار کرد: استان کردستان از نظر هرم سنی، استان جوانی است و دارای جمعیتی علاقه‌مند به نقش آفرینی است که این خود بهترین ظرفیت برای پیشرفت و توسعه استان است.

وی افزود: 150 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی و یک‌هزار نفر اعضای هیات علمی از دیگر ظرفیت‌های موجود در کردستان برای پیشرفت و توسعه است که با احتساب مدرسان و اساتید حوزه‌های مختلف، این جمعیت به بیش از چهار هزار نفر خواهد رسید.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان عنوان کرد: از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود که توجه مناسب و ویژه‌ای به توانمندسازی نیروی انسانی در استان کردستان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال 57 تنها یک واحد دانشگاهی در کردستان وجود داشت که امروز با افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این استان، 74 هزار دانشجو در 45 رشته در مقاطع مختلف آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

فیروزی با اشاره به اینکه از نظر کمی و کیفی خدمات شایانی به حوزه علمی کردستان صورت گرفته است، ذکر کرد: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، این استان در این زمینه هنوز در رتبه‌های آخر کشوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وجود تنها یک دانشگاه دولتی روزانه در کردستان کافی نیست و این امر موجب کاهش درصد قبولی داوطلبان در دانشگاه روزانه خواهد بود.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان اظهار کرد: کردستان به کیفیت‌بخشی آموزش بیش از سایر استان‌ها نیاز دارد و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به کردستان بکند.

وی کیفیت‌بخشی به آموزش را موجب افزایش بهره‌وری دانست و افزود: جوان بودن جمعیت کردستان، نیاز بیشتر به کارآفرینی را می‌طلبد که مراکز آموزشی و پژوهشی کشور باید در این زمینه این استان را یاری و نسبت به آموزش کارآفرینی به جوانان استان اقدام کنند.

فیروزی با اشاره به اینکه کردستان در بخش‌های‌ مختلف فردی، اجتماعی، سازمانی و... به مدیریت پژوهش‌محورانه نیاز دارد، ذکر کرد: برای حل آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مردم باید مسائل را با دیدی علمی و پژوهش محورانه پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان هفت درصد از روان‌آب‌های کشور را داراست، خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای شش درصد زمین قابل کشت کشور است که بر این اساس باید شش درصد کشاورزی را هم داشته باشد اما متاسفانه کردستان تنها 2.5 درصد کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان در پایان یادآور شد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را باید تقویت کرد و با پاسخ به نیازهای مردم استان، بهره‌وری را در استان افزایش داد.


تگ ها جهاد دانشگاهی دانشگاهی دانشجویی کشاورزی توت فرنگی آزمایشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی