پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 دی 1394 - 31 December 2015


  آغاز نخستین دوره صلاحیت‌ های حرفه‌ای فرهنگیان از چند روز آینده


علی‌اصغر فانی صبح امروز (10 دی‌ماه) در همایش سراسری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ فرهنگیان کشور که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ما باید به سویی برویم که هر کسی که قرار است تدریس داشته باشد گواهینامه صلاحیت معلمی اخذ کند، اظهارکرد: دوره‌های شایستگی حرفه‌ای معلمین برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان تا چند روز آینده شروع خواهد شد و این طرح یک تجربه جدید است و امیدواریم که با لطف خدا و همت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان بتوانیم معلمانی حرفه‌ای و توانمند تربیت کنیم.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد و کسانی که در آزمونی که در 28 شهریور برگزار شد پذیرفته شدند به دانشگاه معرفی خواهند شد و تحت نظر ما یک دوره حرفه‌ای آموزش را در دانشگاه فرهنگیان طی خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش به مصوبه اخیر شورای آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه فرهنگیان باید برای فارغ التحصیلان صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی احراز شود و در این راستا، در ستاد مرکزی دانشگاه فرهنگیان اقداماتی در دست انجام است که بر اساس آن ما بتوانیم صلاحیت‌های معلمی را از فارغ‌التحصیلان دانشجو- معلم احراز کنیم؛ زیرا کسی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود باید برای ما یقین حاصل شود که صلاحیت‌های معلمی را برای کلاس درس دارد.

فانی افزود: امیدواریم بحث صلاحیت حرفه‌ای معلمان امسال برای اولین سری از فارغ‌التحصیلانی که مهر 94 به جمع همکاران فرهنگی افزوده می‌شوند، باشد برای اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه تخصصی برای تربیت معلم است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فارغ‌ا لتحصیلانی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم که به لحاظ علمی، رفتاری،‌ فرهنگی و اجتماعی و هم به لحاظ توانمندی‌های معلمی و صلاحیت‌های لازم شایسته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به طور یقین اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در صحه گذاشتن بر صلاحیت‌ها خواهند داشت.

فانی به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: تدوین و تصویب این سند 10 سال طول کشید و در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که اکنون مبنای برنامه ششم توسعه در آموزش و پروش است.

وی با تأکید بر اینکه این سند مورد تأیید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، گفت: امیدواریم که با تکیه بر این سند هم در طول برنامه ششم و هم در ادامه آن در برنامه هفتم توسعه که به سال 1404 منتهی می‌شود بتوانیم به اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش برسیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نقشه راهی برای اجرای این سند در سال گذشته آماده شد و امیدواریم که با یک زمان‌بندی روشن بتوانیم این سند را که تضمین کننده ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی و رسیدن به آموزش و پرورشی در تراز جمهوری اسلامی است، به خوبی اجرا کنیم.

فانی با تأکید بر اینکه لازمه تحول در هر سازمانی، تحول در منابع انسانی آن سازمان است،‌ افزود: اگر در آموزش و پرورش به دنبال تحول هستیم یقین بدانیم که لازمه تحول در آموزش و پرورش تحول در منابع انسانی آن است. زیرا اگر در معلمین، مدیران و دست‌اندرکاران نظام آموزشی تحولی ایجاد نشود یقیناً شاهد تحولی در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: شعار دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت محور است و از این‌رو ابعاد فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و علمی دانشجویان این دانشگاه باید مورد نظر اساتید و اعضای هیات علمی باشد و هر استاد به عنوان یک عنصر تربیتی و فرهنگی در دانشگاه نقش ایفا کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اساتید دانشگاه فرهنگیان بایستی از الگوهای نوین تدریس استفاده کنند؛ در حال حاضر نیز استفاده از روش‌های نوین تدریس، موضوعی است که مورد توجه اساتید قرار خواهد گرفت و امیدواریم که اساتید در حوزه‌های علمی، فرهنگی و روش‌های تدریس تلاش بیشتری داشته باشند.


تگ ها آغاز نخستین دوره صلاحیت‌های حرفه‌ای فرهنگیان از چند روز آینده آغاز نخستین دوره صلاحیت‌های حرفه‌ای فرهنگیان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی