پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 اسفند 1394 - 02 March 2016

علی آبادکتول- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از دو برابر شدن مراکز رشد این دانشگاه تا پایان سال ۱۳۹۶ خبر داد.
ابراهیم واشقانی فراهانی در بازدید از دانشگاه آزاد واحد علی‌آبادکتول در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی ۷۸ مرکز رشد و ۶۸۴ واحد فناوری و شرکت دانش‌بنیان ایجاد کرده است.

وی افزود: مطابق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است تا پایان سال ۹۶ این مراکز به ۱۵۰ مرکز و تعداد واحدهای فناوری نیز به ۸۰۰ واحد افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه اساس حرکت ما برنامه محوری و مأموریت گرایی و همچنین انجام پژوهش‌های کاربردی است، ادامه داد: بر این اساس دفتر ارتباط با صنعت در تمام واحدهای دانشگاهی ما تشکیل‌شده است که در یک تعامل نزدیک با دستگاه اجرایی، نیازهای دستگاه اجرایی و جامعه را سنجش و بر اساس آن پروژه‌هایی را تعریف می‌کنند.

واشقانی فراهانی از امضاء ۲۵ تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و تصریح کرد: در آیین‌نامه طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید بیشتر بر انجام پروژه‌های برون دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: درواقع ما باید نیاز صنعت و جامعه را شناسایی کنیم و پروژه‌هایمان را با حمایت دستگاه اجرایی انجام دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کاربردی کردن و ایجاد مرکز رشد را از دیگر برنامه‌های طرح‌های برون دانشگاه دانست و افزود: مراکز رشد نقش اساسی در چرخه ایده تا تولید علم و تبدیل آن به ثروت دارند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما حمایت از دانشجویان ما در مقطع تحصیلات تکمیلی و طرح‌هایی است که در قالب پایان‌نامه‌های ارشد و رساله دکتری تخصصی انجام می‌دهند و در مدیریت جدید ما سقف این اعتبارات را تا ۱۶ درصد افزایش داده‌ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دلایل جذب نشدن بودجه‌های پژوهشی را نداشتن برنامه در این زمینه دانست و تأکید کرد: بودجه‌های پژوهشی در هیچ جای دیگری نباید هزینه شود و ما هرساله با این مورد روبه‌رو هستیم که بودجه‌های پژوهشی به میزانی که تصویب‌شده جذب نمی‌شود و باید بر اساس برنامه حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ محدودیتی در جهت ارائه خدمت به بیرون از دانشگاه ندارد، گفت: تأکید ما روی انجام طرح‌های برون دانشگاهی است و لازمه‌اش این است که واحدهای ما توانمندی خود را عرضه کرده و با استفاده از سامانه آزمایشگاه (ساها) نیازسنجی کرده و نیازمندی خود را اعلام کنند.

تگ ها ابراهیم واشقانی فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی