پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 آذر 1396 - 22 November 2017


جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران برگزار می شود

اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران ۴ تا ۸ آذرماه با شعار «فرهنگ دانشگاهی، ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت های اجتماعی» برگزار می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، مجید سرسنگی گفت: تاکنون جشنواره‌های آموزشی، پژوهش و بین‌الملل در دانشگاه تهران برگزار شد اما تاکنون جشنواره فرهنگ نداشتیم.

وی افزود: جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران برای اولین بار ۴ تا ۸ آذرماه برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: در سال‌های گذشته جشنواره‌های فرهنگی در حوزه انجمن های علمی دانشجویی، کانون های فرهنگی و نشریات به صورت مجزا برگزار می شد که قرار شد امسال این جشنواره‌ها جمع بندی شده و به صورت کلی برگزار شوند.

سرسنگی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران تصویر کلی و درستی از فرهنگ را در این دانشگاه به نمایش خواهد گذاشت، افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره تقدیر از فعالان فرهنگی و معرفی آثار برتر است که بخش عمده‌ای از این جشنواره مربوط به دانشجویان است.

وی تاکید کرد: علاوه بر حضور دانشجویان و اساتید، کارکنان دانشگاه نیز در این جشنواره مشارکت دارند که برگزاری آن باعث ترغیب دانشگاهیان در حوزه فرهنگ و هنر خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: این جشنواره در بخش های کانون‌های فرهنگی هنری، انجمن‌های علمی دانشجویی، نشریات دانشجویی، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری، پایان نامه‌های دانشجویی و معرفی مدیران و کارشناسان فرهنگی برتر برگزار خواهد شد.

وجود ۴۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران

سرسنگی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ کانون فرهنگی هنری، ۱۸۰ انجمن علمی دانشجویی و بیش از ۴۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مجموع کارهای فرهنگی انجام شده در دانشگاه تهران، گفت: اگر کسی بگوید ما در این حوزه کم ‌کاری کرده‌ایم بی انصافی کرده اما معتقدیم کارهایی که شده کافی نبوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: در رابطه با فرهنگ در دانشگاه ها زیاد صحبت می‌کنیم اما آنچنان که باید فرهنگ به رسمیت شناخته نشده و تعریف درستی از فرهنگ در دانشگاه‌ها نداریم و هرکس از دید خود فرهنگ را تعریف می‌کند.

سرسنگی گفت: متاسفانه برخی معاونت‌های فرهنگی اساسا نقش خود را در سیاست می‌بینند، برخی‌ها نیز فکر می‌کنند کار فرهنگی صرفا پرداختن به برپایی نماز جماعت و ساخت نمازخانه و از دید برخی‌ها نیز کار فرهنگی یعنی نوشتن شعار بر در و دیوار دانشگاه است.

وی تاکید کرد: در صورتی که اینها بخشی از کار فرهنگی بشمار می رود و تمام مسئولیت فرهنگی یک مرکز فرهنگی نیست.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: ما باید فرهنگ را به رسمیت بشناسیم و مسئولان دانشگاه‌ها باید بدانند در قبال فرهنگ نیز به میزان آموزش و پژوهش مسئولیت دارند. ما باید تعریف مشترکی از فرهنگ در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

سرسنگی اضافه کرد: نیاز داریم کارشناسان فرهنگی را آموزش دهیم، حوزه فرهنگی حوزه‌ای نیست که هرکسی بتواند در آن بدون تخصص فرهنگی مدیر شود و این آسیبی است که ما در حوزه فرهنگ از آن رنج می‌بریم.

وی اظهار داشت: این بد است که در دانشگاه که مدیر فرهنگی تربیت می‌کند، مدیران فرهنگی تخصص نداشته باشند. متاسفانه یک عده تخصص فرهنگی ندارند و فرهنگ را سلیقه‌ای اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: گاهی بودجه‌های فرهنگی به نهادهایی تخصیص می‌یابد که نقشی در فرهنگ ندارند. در کشور سالیانه بودجه‌های خوبی برای فرهنگ در نظر گرفته می‌شود اما متاسفانه گاهی این بودجه‌ها به نهادها و ارگان‌هایی تخصیص می‌یابد که علنا نقشی در فرهنگ ندارند.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی