پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 آذر 1396 - 28 November 2017


مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حضور دانشجویان و اساتید فعال قرآنی، فضای آموزش عالی و دانشگاه‌های ما را معنوی و روشن می‌کند.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، حجت الاسلام محمد محمدیان در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور گفت: حضور در جمع دانشجویان و اساتید فعال قرآنی جای شکر دارد چرا که نورانیتی که در دل‌های شما به وسیله ارتباط با قرآن ایجاد شده، فضای آموزش عالی و دانشگاه‌های ما را معنوی و روشن می‌کند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: قطعا هر یک از شما قرآنیان مشعل فروزانی در دانشگاه خود هستید و هم دانشگاهی‌های شما عطر قرآن را از شما استشمام می‌کند و نور قرآن را از شما می‌گیرند.

محمدیان خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در دانشگاه‌های سراسر کشور نسیم خوشن قرآنی در حال وزیدن است و همه اینها به برکت قرآن و عترت است.

وی با بیان این که امسال بیش از ۳۲۰ هزار نفر از دانشگاه‌های مختلف کشور در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور از دستگاه‌های مختلف دانشگاهی در بخش‌ها و رشته‌های مختلف شرکت کردند‏، گفت: در این جشنواره مشارکت چشمگیر دانشجویان و اساتید را شاهد بودیم و این مشارکت فزاینده ستودنی است. البته بسیاری از جامعه دانشگاهیان با قرآن مانوس هستند اما فرصتی برای حضورشان در این رویداد بزرگ قرآنی فراهم نشد.

محمدیان از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف شرکت کننده در این جشنواره و وزارت بهداشت به عنوان میزبان این رویداد بزرگ قرآنی قدردانی کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: افرادی که با خداوند معامله می‌کنند و برای این کتاب آسمانی قدم بر می‌دارند و همت می‌گمارند در نزد خداوند دارای کرامت و ارزش والایی هستند و قطعا شما متولیان و دست‌اندرکاران این جشنواره و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف که راه و  مسیر قرآنی را پیش رو گرفتید، در نزد خداوند از محبوبیت خاصی برخوردار هستید.

محمدیان به مقارن بودن برگزاری آیین افتتاحیه مرحله نهایی جشنواره و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) اشاره کرد و گفت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

مسئول مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت همه انسانهاست، خاطرنشان کرد: قرآن کریم همه ما انسانها را به این مسیر هدایت می‌کند که همواره در پای مکتب و درس امام علی (ع) و اهل بیت (ع) بنشینیم و افتخار پیروی از آنها داشته باشیم. خداوند در قرآن اموال خود را معرفی کرده و اهل بیت (ع) و رسول خداوند مصداق اعلای نور الهی هستند و در تاریخ صادق تر از علی (ع) و اولاد علی جایی سراغ نداریم.

محمدیان به امتحان‌های الهی  که خداوند نسبت به بندگانش می‌دهد اشاره کرد و گفت: نخستین امتحان خداوند بعد از آغاز خلقت و آفرینش، تعظیم در برابر انسان کامل و خلیفه الله بود.

مسئول مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مساله اطاعت و تسلیم در برابر انسان به عنوان خلیفه‌الله یکی از موارد مهمی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است و خداوند این چنین خواسته که بقیه در مقابل انسان کامل تعظیم کرده و سر تعظیم فرود آورند و این تعظیم در برابر خداوند است و هیچ شرکی در آن وجود ندارد.

محمدیان همچنین به آیات دیگری از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: صدها آیه در قرآن کریم می‌شود جستجو کرد که بیانگر این نکته است که خداوند آدرس و نشانی اهل بیت(ع) و رسول خدا را به ما انسانها داده و اگر دنبال سعادت حقیقی در دنیا و آخرت هستیم راه ما جز «اهدنا الصراط المستقیم» نیست و خداوند در سوره حمد نشانه‌های عصمت و آدرس رستگاری و «اهدنا الصراط المستقی» را به انسانها داده است.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور گفت: شما اساتید و دانشجویان حاضر در این رویداد بزرگ قرآنی اگر تصور کنید خداوند به فرد دیگری بیش از شما نعمت داده به قرآن اجحاف کرده‌اید و بدانید که نعمت قرآن بزرگترین نعمتی است که خدا به شما عزیزان داده و قدر این نعمت را بدانید و انس‌تان را با این کتاب آسمانی بیشتر کنید.

محمدیان گفت: جای خوشحالی دارد که از ۳۲۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان سی ودومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، بیش از ۲۸۰ هزار نفر در بخش معارفی حضور داشتند و این موفقیت شایسته شما دانشگاهیان است.

وی خطاب به دانشگاهیان شرکت کننده در این جشنواره گفت: انس و پیوندتان را با کتاب آسمانی محکم‌تر کنید که ما هرچه داریم به برکت قرآن واهل بیت است.

محمدیان افزود: حفظ قرآن کریم ارزشمند است اما همه این اقدامات برای درک و فهم معارف قرآنی است. همه شما در دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی کشور یک مشعل هدایت قرآنی هستید تا آنهایی که شهد شیرین قرآن را هنوز نچشیده‌اند با رفتار و گفتار شما آشنا شوند و امید است همه شما عزیزان در دنیا و آخرت همراه قرآن و عترت باشید.

مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور طی روزهای ششم تاهشتم آذرماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات برگزار می‌شود و طی مراسم افتتاحیه و اختتامیه از برگزیدگان بخش‌های مختلف هنری، ادبی‏، فناوری، معارفی، آوایی و... با اهدای لوح و جوایزی تقدیر می شود. میزبانی سی دومین دوره این جشنواره بر عهده وزارت بهداشت است.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی