پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 بهمن 1396 - 05 February 2018


رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به انتشار فهرست دانشگاه های خارجی مورد تأیید وزارت بهداشت برای تحصیل دانشجویان ایرانی، گفت: ملاک این فهرست، رتبه بندی جهانی است.
پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعداد ۶۴۵ دانشگاه از کشورهای مختلف در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفتند.

وی با اشاره به تغییری که در این فهرست نسبت به تعداد دانشگاه های مورد تایید در گذشته رخ داده است، گفت: مهمترین تغییر این است که تعداد دانشگاه های مورد تایید کم شده است و به ویژه تعداد دانشگاه های روسیه و هندوستان در این فهرست کاهش یافته است. همچنین دانشگاههای کشورهایی مانند بلاروس و اوکراین که پیش از این در این فهرست نبودند، همچنان در این فهرست نیستند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در مورد نحوه همکاری دانشگاه هایی که مورد تایید نیستند و در این فهرست قرار ندارند با دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در مورد دانشگاه های خارجی دو بحث وجود دارد. یک بحث تایید آموزشی دانشگاه خارجی است که وقتی دانشجوی ایرانی می خواهد برای ادامه تحصیل به آنجا برود باید دانشگاه مورد تایید باشد وگرنه با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: یک بحث دیگر همکاری بین المللی در حوزه تحقیقات و علوم پزشکی است. هر دانشگاه خارجی ممکن است در یک حوزه تحقیقاتی عملکرد خوبی داشته باشد بنابراین دانشگاه های علوم پزشکی می توانند در آن زمینه با آن دانشگاه خارجی همکاری داشته باشند. در واقع ممکن است یک دانشگاه در زمینه تحصیلی و آموزشی در رشته های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت نباشد اما عدم تایید در زمینه آموزشی، دلیلی بر عدم همکاری علمی با آن دانشگاه نیست.

اکبری خاطرنشان کرد: ما دانشگاه هایی که از نظر سیستم آموزشی با سیستم آموزشی ما مطابقت داشته باشند و از نظر کیفیت آموزشی وضعیت نسبتا قابل قبولی داشته باشند و دانشجوی ما وقتی به آنجا می رود بتواند علم کافی را بیاموزد و بعد از بازگشت هم بتواند بر اساس حداقل های پزشکی کشور، کار کند را معمولا تایید می کنیم.

وی اظهار داشت: مبنای وزارت بهداشت برای تایید و رتبه بندی دانشگاهها، سه رتبه بندی بین المللی «تایمز»، «کیو اس» و «شانگهای» است. اگر یک دانشگاه خارجی در میان یکی از این رتبه بندی های شناخته شده باشد در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قرار می گیرد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: البته اگر دانشگاهی در فهرست دانشگاه های مورد تایید قرار نگرفت اما در حوزه های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی توانمندی خاصی داشت، دانشگاه های ایرانی می توانند با آنها همکاری داشته باشند.

اکبری تاکید کرد: فهرست دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت امروز منتشر می شود.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی