پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 امرداد 1397 - 09 August 2018


دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با ارائه ۱۹ واحد درسی از رشته مهندسی کامپیوتر پیشگام در برگزاری دوره‌های کهاد دانشگاه تهران است.
پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر رامتین خسروی، معاون آموزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه تهران با بیان اینکه دوره‌های کهاد در حال حاضر در دنیا مرسوم است، گفت: «بعد از ارائه پیشنهاد اولیه و استقبال معاونت آموزشی دانشگاه، در نهایت طرحی برای همه رشته‌های دانشگاه تهران تحت عنوان کهاد در نظر گرفته شده است».

معاون آموزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با اشاره به رشد روزافزون کاربردهای مهندسی کامپیوتر در زمینه‌های مختلف خاطر نشان کرد: «انگیزه ما برای تشکیل این دوره‌ها در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر بر این مبنا بود؛ تا دانشجویانی که در سایر رشته‌های مهندسی در حال تحصیل هستند، امکان گذراندن یک دوره کوتاه مدت مبانی علوم و مهندسی کامپیوتر برای آنها فراهم آید، تا بتوانند در حوزه‌های تخصصی خود به نحو مطلوب از آن استفاده کنند».

دکتر خسروی تصریح کرد‌: «کلیت این ایده منحصر به مهندسی کامپیوتر نمی‌شود و در زمینه‌های دیگر از جمله مدیریت، اقتصاد و هنر نیز کاربرد دارد و پتانسیل آن در سایر پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران نیز وجود دارد. دانشجویانی که در رشته‌ای تحصیل می‌کنند، می‌توانند پایه‌ها و مهارت‌های یک رشته دیگر را هم البته نه به عمق رشته اصلی اما در حدی که بتوانند در حوزه‌های خود استفاده و یا اینکه علایق خود را در آن پیدا کنند را فرا می‌گیرند».

به گفته وی با توجه به تقاضای بالایی که در جامعه نسبت به رشته کامپیوتر وجود دارد، در حال حاضر دوره کهاد در این دانشکده در رشته مهندسی کامپیوتر ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در ادامه با عنوان اینکه بیشتر درخواست‌ها از سوی دانشجویان رشته مهندسی است، گفت: «به خاطر نزدیکی دو رشته برق و کامپیوتر تعداد زیادی از متقاضیان این دوره دانشجویان رشته مهندسی برق هستند، البته این امکان برای همه دانشجویان دانشگاه تهران اعم از مهندسی و غیرمهندسی وجود دارد. در سال گذشته حدود ۱۵ نفر در این دوره شرکت کردند و هم‌چنین برای ترم آینده بیش از ۲۰ درخواست به ثبت رسیده است».

دکتر خسروی یادآور شد: «دوره‌های کهاد در دنیا بدین صورت است که متقاضیان، برنامه‌های آموزشی و واحدهایی که در همان رشته وجود دارد را تحصیل می‌کنند و ما هم همین رویه را در پیش داریم. متقاضیان دوره‌های کهاد در کلاس‌هایی که دانشجویان مهندسی کامپیوتر حضور دارند، شرکت می‌کنند و دوره خاصی برای این دانشجویان وجود ندارد».

وی اظهار کرد: «تعداد واحدهایی که دانشجویان متقاضی دوره کهاد باید بگذرانند ۱۹ واحد است که در قالب ۴ درس الزامی و ۲ درس اختیاری این درس‌ها را اخذ می‌کنند و در کنار دانشجویان کامپیوتر و در همان کلاس‌ها شرکت می‌کنند. بدان معنا که کیفیت ارائه این دوره همانند ارائه دروس خود رشته مهندسی کامپیوتر است».

معاون آموزشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر گفت: «خوشبختانه گامی که درجهت برگزاری این دوره‌ها برداشته شد، با استقبال دانشکده‌های دیگر مواجه شده است و امید داریم گسترش پیدا کند. تا دانشجویان ما بتوانند به آمادگی بیشتری برای پژوهش‌ها و فعالیت‌های بین رشته‌ای دست یابند».

 

اخبار مرتبط با برنامه کهاد

عناوین و لیست دروس دوره‌های «کهاد» دانشگاه تهران اعلام شد

برگزاری دوره‌های «کهاد» مدیریت و کارآفرینی در دانشگاه تهران‌



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی