پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 آذر 1397 - 06 December 2018


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مجوز جذب هیئت علمی را کسب کرده ایم و تا پایان سال ۱۵۰۰ نفر در هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی جذب می شوند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، دکتر باقر لاریجانی امروز در نشست «ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارداشت: تحول و نوآوری در آموزش هم شواهد جهانی دارد و هم تجربیات ملی. آنچه در کشور ما رخ داده این است که ما در آموزش علوم پزشکی پیشرفت های زیادی داشته ایم و باید شواهد آن را در دنیا ارائه دهیم.

وی افزود: نمونه شواهدی که می توانیم در حوزه های آموزش پزشکی ارائه دهیم، ادغام است. چرا که تنها نمونه اش در ایران است و ما باید بتوانیم از آن شواهدی تهیه کنیم و آن را به صورت جهانی ارائه کنیم.

جایگاه قدرت علمی و پزشکی چین

لاریجانی با مرور پیشرفت های کشور چین در حوزه آموزش پزشکی و آموزش عالی مرتبط با بحث سلامت گفت: کشور چین بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار پتنت در دنیا ثبت کرده است که بالاترین میزان ثبت پتنت در دنیا است. این کشور قدرت چهارم علمی دنیا است و در آینده پیش بینی می شود در رتبه های اول و دوم قرار بگیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: کشور چین در حوزه مقالات پراستناد و نگاه آینده نگارانه حرف برای گفتن دارد و وقتی به حوزه پزشکی آن نگاه می کنیم می بینیم دوره تحصیل پزشکی را کوتاهتر کرده است، برای آموزش پیوست اقتصادی دارد و به فناوری زیست پزشکی و نگاه جامع نگر در آموزش بالینی توجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی صلاحیت دانش آموختگان، آموزش بهداشت عمومی به دانشجویان پزشکی و حوزه های جدید و اختصاص بودجه به آموزش و فناوری از سرمایه گذاری های این کشور در آموزش پزشکی است.

لاریجانی گفت: این کشور با رشد دانشجویان خارجی مواجه است و با ۱۵۰۰ برنامه مشترک بین المللی سازی تا سال ۲۰۳۰ میزان ۲۷ درصد نخبگان دنیا چینی خواهند بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایران در مسیر مرجعیت علمی قرار گرفته است، گفت: ما دچار چالش برنامه ریزی هستیم. بسیاری از اسنادی که پیش از این در حوزه سلامت و آموزش پزشکی تدوین کرده ایم، اجرا نشده است و این موضوع لزوم رویکرد آینده نگارانه و توجه به محیط را در اجرای برنامه ها بیشتر تاکید می کند.

وی با اشاره به ماموریت گرایی برای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: یکی از ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوآوری در آموزش پزشکی است. این دانشگاه دارای دانشکده آموزش پزشکی است و نباید فقط به چند کار محدود بسنده کند و تنها دانشگاه خود را درست کند. بلکه ماموریت کشوری دارد که از همه نوآوری های آموزش پزشکی برای تحول استفاده کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: هیچ رسالت ملی در نقشه علمی کشور نبوده است که آن را به عنوان یک ماموریت به دانشگاه ها نداده باشیم.

تمام مراکز علوم پزشکی را اعتبار بخشی کردیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اعتبار بخشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: ما اولین بار پس از انقلاب اسلامی، سال گذشته تمامی مراکز آموزش عالی علوم پزشکی را اعتبار بخشی کردیم.

وی با اشاره به بحث دانشگاه نسل سوم یادآور شد: ما هیچ دستورالعمل جدیدی را برای دانشگاه نسل سوم ارائه نمی دهیم. هر دانشگاهی به هر میزانی که می تواند باید برنامه های خود را در این حوزه ارتقاء ببخشد. دانشگاه باید از مدلی که منتظر کمک دولت باشد دست بردارد و با کمک شرکت های دانش بنیان خودش را ارتقاء دهد.

لاریجانی درباره محاسبات نیروی انسانی و ماموریت دانشگاه ها در این زمینه گفت: تمامی دانشگاه ها در مناطق آمایشی موظف شده اند که محاسبات نیروی انسانی خود را در تمام رشته ها در افق ۵ سال آینده مشخص کنند. به این ترتیب برخی از رشته ها کمتر و برخی از رشته ها بیشتر پذیرش خواهند داشت.

مجوز جدید جذب هیئت علمی

وی از کسب مجوز جدید جذب هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: تا آخر سال ۱۵۰۰ نفر در هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی جذب می شوند.

۵۰درصد جراحان مغز و اعصاب در تهران هستند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات بحث بومی سازی و ماندگاری افراد در حوزه علوم پزشکی گفت: بحث ماندگاری یک بحث جهانی است و بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و فرانسه هم نگاه بومی را در ماندگاری پزشکان دنبال می کنند. اکنون ۵۰ درصد جراحان مغز و اعصاب کشور در تهران مستقر هستند و نیاز است که با بحث بومی سازی و ماندگاری نیاز همه جانبه کشور را پاسخ دهیم.

لاریجانی خطاب به دانشگاه ها یادآور شد: صندلی ها و ظرفیت های خالی دانشگاه های علوم پزشکی را باید برای پذیرش دانشجوی خارجی آماده کنیم و با استفاده از سایت جذب دانشجویان خارجی، زمینه را برای پذیرش این دانشجویان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به چالش انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج به دانشگاه های داخل کشور گفت: ما نمی توانیم خانواده ها را محصور کنیم اما از ژانویه ۲۰۱۹ هر فردی که در دانشگاه خارجی تحصیل خود را آغاز کند، امکان انتقال به داخل ندارد و باید تا آخر دوره خود در خارج از کشور تحصیل کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: چالشی که در انتقال دانشجویان ایرانی با آن مواجه شدیم به دلیل مشکلات ارزی بود و ما تنها ۷۲ واحد را به ۳۶ واحد تقلیل دادیم و اتفاق دیگری رخ نداد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: عده ای گفتند که این دانشجویان بی سواد بودند و یا دیپلمه بودند. در حالی که ما در شرایط پذیرش و هم در انتقال هم مصاحبه انجام دادیم و هم شرایط مانند گذشته بود. هیچ ظرفیت فروشی در دانشگاه های علوم پزشکی نداریم و هیچ فردی بدون سنجش امکان ورود به دانشگاه را ندارد.

وی با اشاره به نفوذ طرح تحول و نوآوری در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: ۶۵ درصد اعضای هیئت علمی از برنامه تحول آگاهی دارند و ارزیابی کیفی بسته های تحول در حال انجام است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی