پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 آذر 1397 - 19 December 2018


نمایش یک دقیقه‌ای سکوت به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی جوان از دانشجویان دانشگاه بجنورد در اولین جشنواره تئاتر دانشجویی برگزار شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نمایش یک دقیقه‌ای سکوت به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی جوان از دانشجویان دانشگاه بجنورد در اولین جشنواره تئاتر دانشجویی برگزار شد.
 
در بخشی از این تئاتر با وقاحت و با حسرتی عجیب از بی‌حجابی‌ها و بی‌عفتی‌های قبل از انقلاب می‌گویند و آن‌چنان از اوضاع به وجود آمده ناله می‌کنند که دل هر مخاطبی را می‌سوزاند.
 
در بخش های از این تئاتر کلید واژه هایی چون شهدا ومستضعفان به سخره گرفته می شود و پزها و ژست‌های روشنفکرانه و ضد ارزشی به نمایش گذاشته می شود و تا می‌توانند با الفاظ و حرف‌های رکیک به مباحث اخلاقی مثل حجاب می‌تازند.
 
اینها گوشه‌ای از بی‌حرمتی‌های کارگردان و بازیگران به‌تمامی ارزش‌ها باورها و اعتقادات دینی مخاطبین بود که به نظر می‌رسد همزمانی اجرای این نمایش با چهل سالگی انقلاب اسلامی بی‌ارتباط نیستند.
 
در همین رابطه حجت الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی در واکنش به اجرای نمایش نامه تئاتر «یک دقیقه سکوت» در دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: بنا داریم جلسه‌ای با مسئولان بسیج اساتید و دانشجویی و نهاد رهبری دانشگاه داشته باشیم و طی آن جلسه تصمیمی در این خصوص گرفته شود. این موضوع را بررسی خواهیم کرد و تصمیم قطعی گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام جاجرمی ادامه داد: این نوع اقدامات قطعا محکوم است. ما داریم به این نتیجه می‌رسیم که اقداماتی به صورت پیوسته درحال انجام است تا قبح شکنی‌هایی صورت گیرد. به نظر ما خود دانشگاه باید با این مسئله برخورد کند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه خودشان مجوز داده اند و به نظر می‌رسد شکل برگزاری از حالتی که مجوز داده شده، فراتر رفته و مسئولان خواستند جلوگیری کنند، اما توجهی به این امر نشده است.

وی افزود: مسئولان دانشگاه باید در درجه اول با این اتفاق برخورد کنند. ریاست دانشگاه نیز در این خصوص مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد. مجموعه دانشگاه باید جوابگوی این اتفاقات باشد.
 
شایان ذکر است، روز گذشته در دانشگاه بجنورد تئاتری با عنوان «یک دقیقه سکوت» برگزار شد که در این تئاتر علاوه بر بیان مسائل غیر اخلاقی، به شهدا و انقلاب نیز توهین شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی