پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 شهریور 1398 - 05 September 2019


معاون آموزشی وزارت بهداشت از لزوم طراحی نقشه جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی و توجه حوزه آموزش به مسائل فرهنگی و هدایت تحصیلی دانشجویان خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی امروز در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی، یکی از مسئولیت های معاونت های آموزشی دانشگاهها در کنار امور جاری را تحول در آموزش ذکر کرد و گفت: انتظار می رود معاونین آموزشی با قرار دادن مسئول ویژه برای پیگیری هر یک از بسته ها و نظارت مستقیم در اجرای برنامه های تحول به طور جدی این برنامه ها را پیگیری کنند.

لاریجانی با تاکید بر لزوم فعال سازی اعضای هیئت علمی در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، گفت: جذب اعضای هیئت علمی باید به صورت هدفمند و متناسب با ماموریت ها و اهداف برنامه تحول در دانشگاهها صورت گیرد.

نقشه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها طراحی شود

وی افزود: لازم است نقشه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها طراحی شود. این نقشه در وزارت بهداشت در دست طراحی است و با نظرات دانشگاهها نهایی خواهد شد و سطح دانشگاهی آن نیز باید طراحی شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی شناسایی ظرفیت های دانشگاه و رصد چند ماموریت اصلی دانشگاه با توجه به ظرفیت ها و نیازها را لازمه این برنامه ریزی ها ذکر کرد و گفت: دور جدید رتبه بندی دانشگاه ها به زودی آغاز خواهد شد و سعی می شود مسیری منطقی برای ارزیابی دانشگاه ها در پیش گرفته شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به گسترش های چشمگیر آموزش علوم پزشکی در ۱۰ سال گذشته اشاره و این پیشرفت ها را ماحصل تلاش تمامی همکاران ذکر کرد و گفت: ۱۰۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مستقل دولتی و غیردولتی داریم که ۲۴ مورد آن در ۱۰ سال گذشته تاسیس شده است.

بیش از ۴ هزار رشته مقطع در حوزه علوم پزشکی داریم

وی با عنوان اینکه بیش از ۴ هزار رشته مقطع در حوزه علوم پزشکی داریم و فقط ۱۶۵۰ رشته مقطع در ۱۰ سال گذشته راه اندازی شده، گفت: سعی ما در وزارت بهداشت این است که با استفاده از حداکثر توان و امکانات موجود در دانشگاهها جهت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز ظرفیت ها را نیز بر مبنای مطالعات علمی و نیازهای واقعی کشور تعیین کنیم.

لاریجانی گفت: ما باید در وزارت بهداشت از حرکت های شتابزده در این راستا، که در آینده صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل خواهد کرد، خودداری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی، ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دندانپزشکی، ۱۱ هزار دانشجوی داروسازی و ۵۰ هزار دانشجوی پرستاری داریم که پس از فراغت از تحصیل وارد عرصه ارائه خدمات می شوند.

معاون وزیر بهداشت افزود: ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی در ۱۰ سال گذشته رشد چشمگیری داشته، ظرفیت پزشکی ۷۵ درصد، ظرفیت پرستاری ۱۳۷ درصد و سایر رشته ها نیز بر مبنای نیازی که کشور دارد تا ۵۰ درصد رشد کرده است و در ظرفیت رشته های تخصصی بر حسب نیاز به رشته های مختلف تا ۹۵ درصد رشد داشته ایم.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در حال حاضر ۱.۷۴ پزشکی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در کشور داریم و تا چندسال آینده این عدد به ۲ می رسد که به لحاظ استانداردهای بین المللی قابل قبول است.   

محاسبات نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در حال انجام است

وی با بیان اینکه محاسبات نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در حال انجام است و ضروری است تا ظرفیت ها متناسب با این نیازها تعیین شود گفت: از مسئولین دانشگاهها انتظار می رود برنامه های وزارت بهداشت برای تامین نیروی انسانی را برای ذینفعان در استان های کشور تشریح کنند و امیدواریم با همکاری تمامی مسئولان کشور شرایطی فراهم شود تا ظرفیت ها به نحوی تعیین شود که ضمن تامین نیازهای کشور، کیفیت و استانداردهای آموزش علوم پزشکی نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت های آموزشی به دانشجویان در آغاز سال تحصیلی گفت: دانشگاهها می توانند باتوجه به شرایط دانشجویان نسبت به هدایت تحصیلی آنها برنامه ریزی کنند. ابتدای سال تحصیلی فرصت مناسبی است تا دانشگاهها ارتباط بهتری با دانشجویان داشته باشند و در راستای نهادینه سازی مباحث اخلاقی و آموزشی در دانشجویان تلاش کنند.

لاریجانی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب به دانشجویان جدیدالورود و آشناسازی آنها با فضای دانشگاه و ظرفیت های موجود گفت: لازم است با تشریح فضای فرهنگی دانشگاهها برای دانشجویان، بستر سازی برای توسعه فرهنگ اسلامی در بین دانشجویان دنبال شود.

در ایام اربعین در دانشگاه های علوم پزشکی آزمون برگزار نشود

وی با بیان اینکه واقف هستیم که مسئولیت امور فرهنگی برعهده معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاهها است، اظهار داشت: همه ما در تربیت دانشجو مسئولیم و معاونت های آموزشی هم در این حوزه مسئولیت هایی دارند. با توجه به اینکه ایام اربعین در پیش است در این ایام آزمون برگزار نشود تا دانشجویان علاقمند بتوانند در مجالس عزاداری شرکت و از بستر معنوی آن استفاده کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان از فضای دبیرستان و خانه وارد دانشگاه می شوند و توجه به بحث های سلامت معنوی و روحی آنها خیلی مهم است. این دانشجویان دوره کنکور را طی کرده اند و ممکن است برخی در رشته هایی که دوست داشته اند پذیرفته نشده باشند و ما در حوزه آموزش لازم است با تشریح اهمیت رشته هایی که در آن پذیرفته شده اند به انگیزش و شرایط روحی آنها کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشکده ها می تواند تاثیر گذار باشد، عنوان کرد: ظرفیت های زیادی در حوزه آموزش وجود دارد که معاونین آموزشی می توانند با معرفی آن به دانشجویان در هدایت تحصیلی ایشان نقش مهمی داشته باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تقدیر از دانشجویان برتر، معرفی اساتید و برگزاری تور بازدید از ظرفیت های آموزشی برای دانشجویان را اقدامات مفیدی در ابتدای سال تحصیلی عنوان کرد و اظهار داشت: ما در دانشگاهها با طیف گسترده ای از دانشجویان روبرو هستیم و ضروری است تا با شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان شرایط مشارکت این دانشجویان را در برنامه های مهم دانشگاه فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: ممکن است برخی دانشجویان نیز با چالش های تحصیلی مواجه باشند و ضروری است تا استاد مشاوری به این دانشجویان برای ارتقا کمک کند.

لاریجانی ابتدای سال تحصیلی را بهار آموزش عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا مسئولین آموزش دانشگاهها با بهره برداری از این شرایط بتوانند گام هایی در ارتقاط آموزش بردارند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی