پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 دی 1399 - 30 December 2020


رئیس دانشگاه علم و صنعت نسبت به وضع قوانین جدید مالیاتی برای انجام قراردادهای پژوهشی در لایحه ۱۴۰۰ انتقاد کرد و گفت: برخی هیات علمی قصد دارند، پروژه ها را نصفه و نیمه در سال ۹۹ رها کنند.

پرتال دانشگاهی به نقل از جبارعلی ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت بودجه دانشگاه ها در لایحه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ دو اتفاق می افتد؛ نخست بحث بودجه ای دانشگاه ها است که با توجه به اینکه در سال جاری و سال قبل وضعیت دانشگاه ها از لحاظ بودجه وضعیت مناسبی نبود، کسری بودجه و مدیریت آن در سال ۱۴۰۰ حادتر می شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: البته طبیعتا آموزش مجازی روال خود را طی می کند ولی بخش پژوهش، تحقیقات، تامین تجهیزات و تامین مواد اولیه آزمایشگاهی با عدد و رقمی که در لایحه در نظر گرفته شده،  قطعا ما را با چالش مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تامین مواد اولیه و تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل افزایش قیمت دلار، ما را با مشکل رو به رو کرده بنابراین انتظار این است که برای سال ۱۴۰۰ تجدید نظری در بودجه صورت گیرد و کمکی به دانشگاه ها انجام شود. 

ذاکری خاطرنشان کرد: گرچه در سال ۹۹ در کلان بودجه، ارقام خوبی برای خرید تجهیزات در نظر گرفته شده بود اما بخشی از آن به تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه علوم پزشکی اختصاص داده شد و سهم وزارت علوم کمتر شد که جای تامل دارد و به هر حال باید در بودجه ۱۴۰۰، این سهم احیا و جبران شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نکته مهم دیگر بودجه دانشگاهها در لایحه ۱۴۰۰ گفت: وضع مالیات بر پژوهش، تصمیم کلان دولت است و نحوه اجرای آن به نظرم درست نیست؛ چرا که عضو هیات علمی باید شخصا به اداره امور مالیاتی مراجعه کند و پرونده ای برای مالیات خود برای انجام پژوهش ها باز کند.

وی افزود: طبق روال سال جاری و سال های گذشته، دانشگاه یک پرونده ای را برای کل پروژه های پژوهشی خود باز می کرد و نهایتا تایید و تصویب این  پرونده ها به عهده وزارت علوم بود که به طور مثال مصداق پژوهشی بودن، مطالعه محور بودن و مشاوره ای بودن را تایید کند. در حالی که وقتی عضو هیات علمی به اداره امور مالیات مراجعه می کند، تعامل امور مالیاتی با فرد نسبت به تعامل آن ها با یک دانشگاه متفاوت است. 

ذاکری تصریح کرد: به همین دلیل متاسفانه برخی همکاران هیات علمی ما قصد دارند قراردادهایشان را امسال نصفه و نیمه خاتمه دهند؛ چرا که در سال ۹۹ مالیاتی به پروژه تعلق نمی گیرد و اگر مثلا ۹۰ درصد پروژه تکمیل شده باشد، اگر برای سال ۱۴۰۰ بماند، ثابت کردن آنکه چند درصد کار مربوط به امسال بوده و چند درصد برای سال آینده، کار سختی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اعضای هیات علمی به دنبال خاتمه دادن قراردادهای خودشان تا پایان سال ۹۹ هستند، اظهار کرد: با این وضعیت، ما در سال آتی ممکن است با افت شدید در انعقاد قراردادهای جدید و همچنین دریافتی های قرارداهای قبلی رو به رو باشیم.

وی در پایان گفت: به دلیل دو عاملی که اشاره کردم به نظر می رسد در سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها با افت زیادی در فعالیت های پژوهشی رو به رو شوند. البته در راستای اصلاح لایحه، همکاران ما در وزارت علوم و همچنین روسای دانشگاه ها هشدارهای لازم را به سازمان برنامه و بودجه داده اند و امیدواریم اصلاحات لازم در بودجه صورت گیرد. 



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی