پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 اسفند 1401 - 11 March 2023


رئیس دانشگاه تهران در زمینه تأمین مسکن برای دانشجویان متأهل، اعلام کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید برای متأهلین در نظر گرفته‌ایم که تخصیص آن در فرآیند اجرایی است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی در مراسم جشن ازدواج ۱۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه تهران که همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه و ولادت قائم آل محمد (ص) حضرت مهدی (عج) در صحن دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک به زوج‌های دانشجو گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم تشکیل خانواده، بحث تأمین مسکن است و هر مدیری در جمهوری اسلامی ایران که به هر نحوی می‌تواند در زمینه تسهیل ازدواج جوانان و دانشجویان اقدامی انجام دهد، نباید تعلل کند؛ چراکه رهبر عزیزمان بارها توجه به ازدواج جوانان را گوشزد کرده اند.

وی افزود: در دانشگاه تهران نیز افزایش توجه به مقوله ازدواج جوانان و به ویژه دانشجویان را به عنوان یکی از سیاست‌های اصولی و مبنایی خود مدنظر قرار داده‌ایم که این موضوع در هر دو بعد فرهنگ‌سازی و ایجاد سازوکارهای تأمین امکانات و تسهیلات برای زوج‌های دانشجو پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه حتماً باید نسبت به موضوع تأمین مسکن برای زوج‌های دانشجو دارای تکلیف باشد، چون تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش توجه به مقوله ازدواج و افزایش جمعیت، فقط یک توصیه نیست بلکه یک تکلیف قانونی و شرعی بر عهده یکایک همکاران در مجموعه مدیریتی دانشگاه تهران است.

اخذ مجوز ساخت مجموعه ۸۰۰ واحدی مسکن متاهلی دانشگاه تهران در مراحل نهایی

مقیمی در زمینه تأمین مسکن برای دانشجویان متأهل، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید برای متأهلین در نظر گرفته‌ایم که تخصیص آن در فرآیند اجرایی است. این مجموعه ۸۰۰ واحدی در یکی از زمین‌های متعلق به دانشگاه احداث می‌شود و فرآیند اخذ مجوز ساخت نیز با حمایت شهردار تهران که خود در حوزه تأمین مسکن جوانان و زوج‌های دانشجو دارای دغدغه هستند، در مراحل نهایی قرار دارد.

۲ هزار مسکن نخبگان هم به دانشجویان نخبه متأهل تعلق می‌گیرد هم به هیأت علمی

وی افزود: همچنین مشارکت‌هایی را با چند نهاد از جمله بنیاد ملی نخبگان در زمینه تأمین مسکن نخبگان آغاز کرده‌ایم. امضای موافقتنامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای نخبگان به طور عام که یک ماه قبل انجام شد، گام مهمی در زمینه تأمین مسکن دانشگاهیان بود که شامل حال دانشجویان و اعضای هیأت علمی جوان که تازه جذب دانشگاه می‌شوند، خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران با اعلام اینکه بر اساس گزارش معاون دانشجویی دانشگاه تهران به زودی ۲۰ درصد به ظرفیت مسکن دانشجویی دانشگاه تهران در بخش متاهلی اضافه می‌شود، افزود: امیدواریم اتفاقات خوبی در یک تا دو سال آینده در دانشگاه تهران بیفتد که ما اصلاً دغدغه تأمین مسکن برای زوج‌های دانشجوی متأهل متقاضی مسکن نداشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ دانشجوی متأهل دانشگاه تهران در نوبت مسکن متاهلی هستند که این آمار در مقایسه با کل ظرفیت ۲۵۰ واحد مسکن متاهلی که در دانشگاه تهران در اختیار داریم، قابل ملاحظه است. هر چند که تا دو ماه آینده، تعداد واحدهای مسکن متاهلی در دانشگاه تهران به ۳۰۰ واحد افزایش پیدا می‌کند.

مقیمی با پیش‌بینی اینکه احداث مجموعه ۸۰۰ واحدی مسکن متاهلی ۲ سال به طول بینجامد، تاکید کرد: برای حل مشکل مسکن دانشجویان متأهل در کوتاه‌مدت باید تدبیری بیاندیشیم که یکی از آنها استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان است.

توصیه رئیس دانشگاه تهران به زوج‌های دانشجو

رئیس دانشگاه تهران در جمع زوج‌های دانشجو، با بیان اینکه «خداوند به چنین جمع‌هایی عنایات ویژه دارد و امیدوارم این عنایات الهی در زندگی شما مستدام و جاری باشد» گفت: اگر محاسبه‌گر باشید، حس می‌کنید که درآمدهای موجود با اعتبارات مورد نیاز برای زندگی مشترک همخوانی ندارد؛ اما وقتی وقتی از برکتی یاد می‌کنیم که خداوند به زندگی مشترک می‌دهد، در واقع از همان چیزهایی صحبت می‌کنیم که اصلاً در محاسبات عقلانی جایگاهی نداشته است اما با رحمت پروردگار وارد زندگی مشترک ما شده است. بنابراین در آغاز زندگی مشترک به خود تردید راه ندهید و محاسبه‌گری نکنید.

«برکت» از دریچه نگاه یک استاد مدیریت

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: در بحث نظریه سیستم‌ها در علم مدیریت، قاعده‌ای با عنوان قاعده سینرژی یا تضایف وجود دارد که می‌گوید الزاماً ۲ به علاوه ۲ برابر ۴ نمی‌شود بلکه ممکن است ۵، ۶، ۷ و یا ۸ هم بشود و این تضایف به دلیل هم‌افزایی است که بین مولفه‌ها اتفاق می‌افتد؛ و تعبیر دینی که برای آن انتخاب می‌کنم همان «برکت» است. برکتی که خداوند می‌دهد همین سینرژی و هم‌افزایی بویژه در موارد مورد تاکید خداوند است. این وعده الهی است و حتماً وعده الهی محقق می‌شود و آن این است که خود خداوند زندگی مشترک را تضمین کرده است. بنابراین حالا که شما به عرصه زندگی مشترک ورود پیدا کرده‌اید، هیچ وقت محاسبات اقتصادی نکنید.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما به عنوان حامی در کنار شما هستیم و این قوت قلب را به شما می‌دهم تا جایی که در توان ما باشد و البته با استفاده از ایده‌ها و مشورت‌هایی که برای حل مشکلات ارائه می‌کنید، حتماً به شما کمک خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم طوری عمل کنیم که هیچ دانشجوی متاهلی بدون مسکن باقی نماند.

پس از برگزاری مراسم عقد نمادین ۱۵۰ زوج دانشجو که در صحن دانشگاه و در جوار شهدای گمنام آرمیده در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، زوج‌های دانشجویی به قصد تشرف به زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام، از سوی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و معاونان و مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به سمت مشهد مقدس بدرقه شدند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی