پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 خرداد 1402 - 20 June 2023


معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری استخدامی کشور گفت: بر اساس آمار ۴۰ درصد دانش آموختگان کارشناسی مهندسی رایانه بیکار هستند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا عطاردی ظهر امروز در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آب‌های دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: در کشور ما ناترازی هایی وجود دارد به عنوان مثال ما در منابع و مصارف در بودجه سالانه دچار ناترازی هستیم یا در منابع مالی بانک‌ها نیز ناترازی داریم، این ناترازی در عرضه و تقاضای نیروی انسانی در حوزه هوشمندسازی وجود دارد ما همچنین ناترازی تشکیلاتی داریم.

وی ادامه داد: چند مساله داریم که به نظام آموزش عالی باز می‌گردد. آمار سال ۹۹ نشان می‌دهد ۴۰ درصد دانش آموختگان مقطع کارشناسی مهندسی یارانه بیکار هستند و وضعیت دانش آموختگان کارشناسی ارشد این رشته کمی بهتر است که حدود ۳۴،۳۵ درصد می‌شود. این درحالی است که بیکاری دانش آموختگان فناوری اطلاعات در کل اروپا ۷ درصد است این نشان می‌دهد ما نیازمند اصلاحات در این بخش هستیم.

معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری استخدامی کشور ادامه داد: مساله بعدی که با آن مواجه هستیم کشش و تقاضا در رشته‌های فناوری اطلاعات و حقوق است. این رشته در داخل و خارج بازار بسیار خوبی دارد که به دلیل ماهیت این رشته هاست و می‌توان در این رشته دورکاری کرد، بر همین اساس بخشی از افراد آماده بازار کار دیگر تمایلی ندارند در بازار داخلی فعالیت کنند چرا که بدون حضور در دستگاه‌ها درآمد بهتری را کسب می‌کنند.

عطاردی با ارائه گزارشی اعلام کرد: گزارشی که ارائه می‌کنم برنامه‌هایی است که بعد از تصویب برنامه هفتم به آن سمت حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: ما در سه بخش جذب، نگهداشت، ساختار و تشکیلات نیازمند تحول هستیم.

عطاردی افزود: در جذب نگاه سنتی کافی نیست اخیراً که آزمون آموزگاری برگزار شد ۵۰۰ هزار نفر شرکت کرده بودند در حالی که ما بیش از ۱۷،۱۸ هزار نفر نیاز نداشتیم. اگر برای IT چنین آزمونی برگزار شود مطمئناً شرکت کننده آن بسیار کم خواهد بود آن هم به دلیل عرضه و تقاضاست که باید در اینجا تدبیر کنیم.

وی گفت: بر این اساس برای اولین بار شیوه آزمون در این حوزه را در سازمان اداری استخدامی کشور تغییر دادیم و اولین آزمون اختصاصی این حوزه را در بخش هوشمندسازی برگزار خواهیم کرد.

معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری استخدامی کشور ادامه داد: معضل بعدی منابع آزمون بود که خیلی مرتبط به حوزه‌های فناوری نبود برای همین ضریب‌ها را تغییر دادیم و جذب کارشناس در این حوزه را از محدودیت چند رشته خارج کردیم.

وی به مساله جذب کارشناسان فناوری اشاره کرد و گفت: جذب از دو مسیر می‌تواند صورت گیرد اولاً اینکه منتظر باشید تا دانشگاه‌ها با سهمیه‌ای که دارند نیروها را جذب کنند یا اینکه از مسیر نخبگی جذب شوند چراکه سال گذشته یک توافق نامه را با بنیاد ملی نخبگان منعقد کردیم که دانشگاه‌ها علاوه بر ظرفیتی که دارند از مسیر نخبگی بتوانند کارشناسان خود را جذب کنند.

عطاردی ادامه داد: در حال حاضر مجموعه پست‌های نظام اداری کشور ۴۳ درصد خالی است که عمده این پست‌ها کارشناسی است چرا که ارتقا به صورت عمودی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید به اقتضائات بازار توجه کنیم، بازار این حوزه بسیار جذاب است این در حالی است ما دچار محدودیت قانون هستیم و باید در برنامه هفتم این مسیر باز شود و در این بازار تحول ایجاد کنیم.

عطاردی افزود: برای نگهداشت نیروهای این حوزه یکی از پیشنهاداتی که ارائه شده این است که ۵۰ درصد فوق العاده ویژه به نیروهای فناوری اطلاعات پرداخت شود مساله ساختار تشکیلات آنها مساله دیگری است چرا که به نوعی با به هم ریختگی در تشکیلات حوزه هوشمندسازی مواجه هستیم تا زمانی که تشکیلات و ساختار ما اینگونه باشد جریان داده درست نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ما موافق هستیم در دانشگاه‌ها در ذیل بخش ریاست دانشگاه مرکز هوشمندسازی آن دستگاه شکل گیرد. موافق تشکیل چنین ساختاری هستیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی