پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 دی 1402 - 11 January 2024


رییس دانشگاه تهران گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه تهران نیاز به آزمایشگاه‌های خارجی به حداقل می‌رسد و زمینه برای نگهداشت نخبگان فراهم می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در نشست مشترک با مدیرعامل یک بانک دولتی، با اشاره به برنامه دانشگاه تهران برای راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران، گفت: این آزمایشگاه هم جنبه اقتصادی و سودآوری برای کشور دارد و از امکانات و تجهیزات استفاده بهینه به عمل می‌آید و هم در جذب و نگهداشت نخبگان در کشور مؤثر خواهد بود و ضمن ارزآوری، از خروج ارز از کشور هم جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه‌های پراکنده‌ای در کشور صرف تحقیقات و تجهیزات می‌شود، افزود: متأسفانه برخی از اساتید تجهیزات آزمایشگاهی را از طرق مختلف وارد دانشگاه می‌کنند ولی امکان استفاده از آن برای همه فراهم نمی‌شود و این رویکرد متأسفانه در اکثر دانشگاه‌ها حاکم است. برای جلوگیری از تخصیص پراکنده بودجه تجهیزات، ایده تأسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی کشور در دانشگاه تهران شکل گرفت.

رییس دانشگاه تهران افزود: پروژه تأسیس آزمایشگاه مرکزی با توجه به نیاز گمرک و سازمان استاندارد، مورد حمایت این سازمان‌ها نیز قرار دارد؛ چرا که بسیاری از آزمایش‌های مورد نیاز این سازمان‌ها که اکنون برای انجام آنها، ظرفیت آزمایشگاهی در کشور وجود ندارد و برای انجام آزمایشات لازم به خارج از کشور ارسال می‌شود که ضمن طی شدن فرآیند زمان‌بر، ارز از کشور خارج می‌شود. لذا با راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه تهران نیاز به آزمایشگاه‌های خارجی به حداقل می‌رسد و زمینه برای نگهداشت نخبگان فراهم می‌شود.

مقیمی با اشاره به رویکرد مثبت دولت نسبت به راه‌اندازی این آزمایشگاه مرکزی، ضمن تقدیر از مشارکت این بانک به عنوان بانک عامل برای اخذ تسهیلات ارزی از بانک خارجی گفت: این به ما انگیزه می‌دهد که استوارتر و محکم‌تر پیش برویم. وقتی یک اقدام در دانشگاه تهران انجام می‌شود، به سرعت در عرصه ملی الگو قرار می‌گیرد. هدف ما از راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی این است که کل کشور و بویژه دانشگاه‌های سراسر کشور از امکانات و ظرفیت‌های این آزمایشگاه بهره‌مند شوند.

رییس دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به گستره جغرافیایی دانشگاه تهران در ایران و با اشاره به راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در مناطق مختلف همچون اروند و اشتهارد گفت: این مناطق دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در زمینه تحقیقات کشاورزی و هم برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی و شیلات هستند.

وی همچنین از پردیس بین‌المللی خلیج فارس دانشگاه تهران در قشم به عنوان ظرفیت دیگر دانشگاه تهران برای انجام مأموریت‌های ملی یاد کرد و گفت: با مذاکراتی که با معاون اول رییس‌جمهور صورت گرفته است، امیدواریم دانشگاه تهران در زمینه تمدن دریایی و اقتصاد دریاپایه محوریت علمی پیدا کند.

رییس دانشگاه تهران همچنین با اشاره به اقدامات دانشگاه تهران در راستای مولدسازی و تبدیل به احسن اموال و دارایی‌های دانشگاه تهران، گفت: برای تبدیل به احسن اموال دانشگاه تهران مصوبه‌ای از دولت دریافت کردیم تا بتوانیم منابع حاصل از این تبدیل به احسن را در بخش‌های اولویتدار دانشگاه از جمله احداث خوابگاه متأهلین و زمینه‌های علمی مورد نیاز کشور همچون هوش مصنوعی، سامانه‌های هوشمند، علوم شناختی و امثال آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش با استقبال از تمایل این بانک دولتی برای همکاری و تعامل با دانشگاه تهران، گفت: با توجه به همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی با بانک و همچنین رویکردی که مدیران این بانک برای تعامل با دانشگاه تهران دارند، برای همکاری مؤثر دانشگاه تهران و این بانک در راستای انجام مسؤولیت‌های اجتماعی، علاقمند هستیم این بانک را به عنوان یکی از شرکای استراتژیک خود قرار می‌دهیم.

مقیمی با اشاره به اینکه مسؤولیت‌پذیری اجتماعی یکی از مؤلفه‌های مهم شعار دانشگاه تهران است، خاطرنشان کرد: نگاه ما در دانشگاه تهران فقط درون سازمانی نیست بلکه مأموریتی را در دانشگاه دنبال می‌کنیم که برای کل کشور مفید باشد و بتواند مسائل و مشکلات کشور را حل کند. دانشگاه تهران و بانک با همکاری مشترک می‌توانند بهتر به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود بپردازند.

رییس این بانک دولتی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه بانک، گفت: تلاش ما این است که در عین حال که وظایف سنتی خودمان را انجام می‌دهیم، ظرفیت تجاری بانک را در چارچوب قوانین و مقررات تقویت کنیم.

مدیرعامل این بانک با تاکید بر جایگاه و اهمیت دانشگاه تهران در کشور، علاقه‌مندی را برای تعامل با دانشگاه تهران اعلام کرد و گفت: تضامین مورد نیاز برای تأمین منابع جهت راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران با یک نگاه مثبت و با جدیت انجام خواهد شد.

وی تمایل این بانک را برای همکاری و تعامل در حوزه‌های متنوع با دانشگاه تهران اعلام کرد و اقتصاد دریایی را یکی از این عرصه‌ها برشمرد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها دانشگاه تهران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی