پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba



پژوهش های مدیریت عمومی و مدیریت دولتی


ضرورت کارآفريني به عنوان مفهومي چند بعدي در گفتمان مديريت دولتي نوين مورد توجه قرار گرفته است. کارآفريني عمومي، پاسخگويي به شهروندان و عملکرد بخش عمومي را بهبود بخشيده و منجر به افزايش سرمايه اجتماعي مي شود. اين مقاله، به تبيين کارآفريني عمومي و اهميت آن پرداخته و الگويي براي تحقق کارآفريني در بخش عمومي ارائه مي دهد. براي ارائه الگو، در گام نخست از روش فراتحليل (مرور پيشينه کارآفريني در بخش دولتي و خصوصي) و در گام دوم، براي تاييد مولفه ها از 15 خبره دانشگاهي کارآفريني و 15 کارگزار عمومي (شهرداري تهران) نظرسنجي شده است. براي استخراج ميزان تناسب مفهوم سازي شومپيتر براي بخش عمومي و عوامل اثرگذارتر بر کارآفريني از آمار توصيفي (ميانگين) استفاده شده است. يافته ها نشان مي دهد که زايش کارآفريني در بخش عمومي نتيجه رابطه هم افزاي (نه رابطه مجموع صفر) فرد، سازمان و محيط است. اين عوامل به همراه هم و در يک رابطه تعاملي و هم افزا موجد کارآفريني هستند. بنابراين، هر چه نقطه اشتراک سه عنصر بيشتر باشد، زايش و توسعه کارآفريني در بخش دولتي محتمل تر است. نهايتا، کارآفريني منجر به بهبود عملکرد (رضايت شهروندان) مي گردد.


امروزه ارتقاء و توسعه رفتارهاي شهروندي سازماني، به عنوان يکي از مهم ترين اجزاء زيرساخت هاي مديريتي مورد توجه و تاکيد فراوان قرار گرفته است. از آنجا که افزايش و بهبود اثربخشي سازمان، همواره يکي از مسائل و دغدغه هاي اصلي مديران است، شناخت رفتارهاي شهروندي سازماني و نيز عوامل موثر بر آن مي تواند گامي مهم و مفيد در اين مسير به شمار آيد. در اين پژوهش با رويکرد فراتحليل سعي شده است عوامل موثر بر رابطه بين تنيدگي و رفتارهاي شهروندي سازماني مورد شناسايي و بررسي قرار گيرد. نتايج پژوهش نشان مي دهد که عوامل مربوط به ويژگي هاي موضوع پژوهش، همچون نگرش پژوهش گر، شاخص هاي متفاوت اندازه گيري تنيدگي و رفتار شهروندي سازماني اين رابطه را تحت تاثير قرار داده و تعديل نموده اند، يعني نگرش هاي متفاوت پژوهشگران و شاخص هاي متفاوت اندازه گيري اين دو متغير، باعث تفاوت در ارتباط بين تنيدگي و رفتار شهروندي سازماني شده است.




اين پژوهش به صورت کيفي و با هدف کشف آئين رهبري فرماندهان شهيد، به منظور خلق يک نظريه بسترزاد (مبنائي) انجام شده است. نمونه انتخابي شامل هفت نفر از فرماندهان شهيد مي باشد که به هنگام شهادت عالي ترين درجه فرماندهي يعني مسووليت رهبري يک يا چندين لشکر را عهده داشتند. در اين تحقيق ابتدا با بررسي آثار مکتوب و صوتي نمونه ها، مضامين اوليه - طي فرآيند کدگذاري باز - استخراج و از دل آنها مقولات شناسائي شدند. آنگاه با انجام کدگذاري محوري، مقوله اصلي و رابطه آن با ساير مقولات مشخص گرديد. طبق نتايج پژوهش، «ميل به اسوگي» کانون رهبري فرماندهان شهيد است. اين مقوله از الزامات و راهبردهاي معيني مثل اعتقادات و باورها، جهاد نرم، بصيرت، جهاد سخت، انفاق و شهادت طلبي سرچشمه مي گيرد. پژوهشگران پيامد اين بحث را، «رهبري شاهد» ناميده، و در نهايت با استنباط از مستندات تحقيق، چهار گزاره حکمي پژوهش را تنظيم کردند.


منبع : سایت پارسی داک






تگ ها پژوهش پژوهش های مدیریت پژوهش های مدیریت عمومی مدیدیت دولتی
موسسه پژوهش MBA
ترجمه تخصصی دانشگاهی
موسسه پژوهش مدیریت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت