پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی          04 تیر 1391 - 24 June 2012



رشته‌های علوم انسانی در دوره کارشناسی بدون گرایش تدریس می شوند

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که ما در بحث علوم انسانی به این نتیجه رسیده‌ایم که در مقطع کارشناسی رشته‌های علوم انسانی بدون گرایش تدریس شوند.

محمدرضا مخبردزفولی و هیئت همراه ضمن سفر به شهر مقدس قم، پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از موسسه دارالحدیث بازدید کردند و مدیران این موسسه با ارائه توضیحات لازم در هر بخش وی را در جریان فعالیت‌های این موسسه قرار دادند.

مخبردزفولی در این بازدید و در نشست با تعدادی از مدیران موسسه دارالحدیث گفت: فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی خوبی در زمینه علوم و معارف قرآنی انجام شده که شایسته سپاس است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این موسسه گفت: این فعالیت‌ها باید یک متن متناسب و مبتنی بر معارف اسلامی داشته باشد تا موفق باشد.

* در تحول علوم انسانی از نداشتن متن متناسب با جهان‌بینی اسلامی، با ضعف مواجه‌ایم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در موضوع تحول در علوم انسانی ما به ‌شدت از نظر داشتن متن متناسب با جهان‌بینی اسلام که نقد زمینه‌های فکری غرب را در برداشته باشد، با ضعف مواجه هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیا اینکه شما باید ارتباط خود را با شورای تخصصی حوزوی تقویت کنید، تشریح کرد: در این شورا باید بتوانید در صورت لزوم سفارش‌های ما در مورد تدوین متن مناسب در زمینه علوم انسانی را انجام دهید.

* تدریس رشته‌های علوم انسانی در دوره کارشناسی، بدون گرایش می‌شود

مخبردزفولی با اشاره به اینکه ما در بحث علوم انسانی به این نتیجه رسیده‌ایم که در مقطع کارشناسی رشته‌های علوم انسانی بدون گرایش تدریس شوند، خاطرنشان کرد: دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌های مختلف را نقادانه مطالعه کند و در دوره دکتری به تولید فکر و اندیشه بپردازد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حکم صادره از جانب رهبر معظم انقلاب برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید گفت: ایشان تدوین سبک زندگی اسلامی و ایرانی برای مقابله با سبک زندگی غربی که بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند، را بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاده‌اند و شما باید با استفاده از معارف اهلبیت (ع) و قرآن در این زمینه‌ها وارد شوید.

* تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص وضعیت اخلاقی جامعه

وی در پایان ضمن اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص وضعیت اخلاقی جامعه گفت: در حوزه اخلاق اجتماعی، اخلاق حرفه‌ای و فقه‌المشاغل با نگاه اسلامی باید وارد نظریه‌پردازی شوید و ما هم از هیچ کمکی دریغ نداریم و شورای تخصصی حوزوی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده هرگونه کمکی است.



تگ ها رشته‌های علوم انسانی کارشناسی

پر بازدیدترین کارشناسی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی