پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی          12 تیر 1402 - 03 July 2023


وزیر علوم گفت: بر اساس دستورالعمل جدید استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی، این دانشجویان از بدو ورود تا خروج از دانشگاه استاد راهنمایی خواهند داشت.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر محمد علی زلفی گل امروز در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و اجلاس ملی سرآمدان آموزشی از تدوین دستورالعمل استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویان کارشناسی ما از بدو ورود تا خروج از دانشگاه استاد راهنمایی خواهند داشت که آنها را در همه امور اعم از شخصی، درسی و غیره راهنمایی و مشاوره خواهند کرد. ما نیز موظف هستیم این اساتید را مورد حمایت قرار دهیم.

وی بر ضرورت تکریم و قدرشناسی از اساتید و معلمان در کشور تاکید کرد وگفت: من همواره معتقد هستم خداوند به انسان سه پدر مادر داده است و باید قدردان آنها باشیم، یکی از آنها پدر و مادرهایی هستند که به انسان زندگی می‌بخشند و او را به دنیا می‌آورند، دومی پدر و مادرانی هستند که به انسان می‌آموزانند که اساتید و معلمین از جمله این افراد می‌باشند در نهایت نیز پدر و مادرهایی هستند که به انسان همسر می‌دهند. بنابراین ما باید قدردان همه آنها باشیم.

وزیر علوم در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسم امروز این نیست که ما بخواهیم از تعداد محدودی از اساتید قدردانی کنیم هدف از این حرکت نمادین ایجاد یک جریان در کشور است اینکه بتوانیم پیامی را منتقل کنیم و یک جریان فکری در بدنه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایجاد کنیم. اینکه نشان داده شود که جمهوری اسلامی برای علم و دانش ارزش و نگاه ویژه ای قائل است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ریاست جمهوری در سخنرانی‌های خود بحث دانشگاه پیشرو را مطرح کردند و در حال حاضر نیز مراکز دانشگاهی و علمی ما تلاش می‌کنند که پیشرو باشند سوال این است که دانشگاه‌های پیشرو باید چه ویژگی‌هایی را در حوزه‌های فناوری، پژوهش، مسائل فرهنگی، اجتماعی، شاگرد پروری، محتوی، اساتید، آموزش، امکانات ورزشی، خوابگاهی، فیزیکی و غیره داشته باشند. ما باید تلاش کنیم تا شرایط را برای تحقق یک دانشگاه پیشرو در کشور فراهم نمائیم.

وزیر علوم تاکید کرد: البته باید تاکید کنیم دانشگاه پیشرو نیاز آفرین نیز هست، با توجه به منابع و موقعیت ویژه کشور ما دانشگاه‌ها باید این مزیت‌ها را ثبت کنند و در جهت استفاده بهتر آنها گام بردارند تا در نهایت باعث رفاه جامعه شوند. در واقع دانشگاه پیشرو صرفاً بر روی مزیت‌های نسبی که جامعه امروز دارد سرمایه گذاری نمی‌کند بلکه روی مزیت‌های ایجادی سرمایه گذاری خواهد کرد. دانش و فناوری مزیت‌های ایجادی هستند که ثروت، قدرت و امنیت جدید ایجاد می‌کنند.

زلفی گل ادامه داد: تا چند سال پیش تلفن همراه، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و غیره وجود نداشت کشورهایی که این فناوری‌ها را ایجاد کردند از سود آن قدرتمند و ثروت مند شدند ما نیز باید مزیت‌های جدید ایجاد کنیم.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: امروز دنیا بر روی سیارات دیگر سرمایه گذاری می‌کند، دانش و فناوری کمک می‌کند کشورها قدرت فرازمینی و فرامکانی به دست بیاورند و نظم نوین جهانی را در سیارات دیگر کشف کنند بنابراین ما باید به دانشمند، اندیشمند و متفکران اهمیت بدهیم و بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم و اجازه پرواز به آنها بدهیم.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات ما نباید سقف را برای دانشمندان و اندیشمندان ما کوتاه کنند، گفت: خیلی از قوانین ما برای فرهیختگان سقف تعیین می‌کند اینکه ما برای یک استاد دانشگاه اعلام کنیم سقف پروازت باید این میزان باشد و بیشتر از این نمی‌توانی در آمد داشته باشی مضر است. یک استاد شاید بتواند قراردادی با صنعت داشته باشد که فرد دیگر آن توانمندی را ندارد. ما نباید در قوانین نظام سنجش و انگیزش خود سقف بگذاریم.

وزیر علوم با بیان اینکه اساتید ما باید بر اساس استعداد، تلاش و اثر بخشی بتوانند از منابع مادی و طبیعی استفاده کنند، افزود: بنابراین نباید فکر، اندیشه و توان انسان‌ها را محدود کنیم و کرسی‌های آزاد اندیشی این پیام را می‌دهد که سقف پرواز یک آزاد اندیش نامحدود است باید اجازه بدهیم انسان‌ها به سمت خدا پرواز کنند.

وی تاکید کرد: قوانین و مقرراتی که وضع می‌کنیم ظرفیت و استعدادهای متفاوت افراد را در نظر نمی‌گیرد این مشکل حکمرانی ما است. در حالی که قوانین باید اجازه پرواز استعدادها را بدهد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارشناسی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی