پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          25 بهمن 1395 - 13 February 2017


ایران برای پذیرش دانشجو از سوئد آمادگی دارد

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های ایران امکان پذیرش دانشجویان سوئدی در برخی رشته‌های منحصر به فرد ایرانی مانند خاورمیانه شناسی و هنر اسلامی و ایرانی را دارند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد فرهادی در دیدار با وزیر امور اروپایی و تجارت خارجی کشور سوئد گفت: ما امروزه روابط بسیار نزدیک علمی، تحقیقاتی با کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، اتریش، فرانسه و ایتالیا داریم.

وی افزود: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی و برگزاری جلسات مشترک روسای دانشگاه‌های دو کشور از اهم تعاملات است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در سطح ملی کارگروه‌ های علمی دو کشور راه‌اندازی شده است و ثمرات خوبی داشته است.

فرهادی با اشاره به امضای تفاهم ‌نامه‌ دو کشور ایران و سوئد در سفر نخست وزیر این کشور، آن را در روابط علمی دو کشور مهم ارزیابی کرد و بر ادامه این همکاری دو جانبه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۳۹ دانشجوی ایرانی در کشور سوئد مشغول به تحصیل هستند که امیدوارم در آینده این تعداد افزایش یافته و دو سویه شود.

وزیر علوم تاکید کرد: رشته‌های تحصیلی اسلام‌ شناسی، خاورمیانه شناسی و همچنین هنر اسلامی و ایرانی دانشگاه‌های ایران را در کمتر جایی از جهان می‌توان یافت، به همین دلیل می‌توانیم پذیرای داوطلبان و دانشجویان کشور سوئد در این رشته های تحصیلی باشیم.

فرهادی عنوان کرد: انجام پروژه‌های کلان GIS مابین دانشگاه های لوند سوئد، ملایر و تربت حیدریه با حمایت یک میلیون یورویی اتحادیه اروپا نشان داده است که در بخش پروژه‌های مشترک و در چهارچوب برنامه horizon۲۰۲۰ نیز می‌توان برنامه‌های گسترده‌ای را انجام داد.

وی افزود: همکاری دانشگاه های گلستان و اوپسالا در بخش زمین شناسی و دانشگاه های بوعلی سینای همدان با lulea ‌سوئد و راه‌اندازی کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه اوپسالا ازدیگر نمونه‌های این همکاری‌های علمی است.

لینده وزیر امور اروپایی و تجارت خارجی سوئد نیز در این نشست گفت: نسبت به میزان پیشرفت علم و فناوری در ایران واقف هستیم و همکاری‌های خوبی در حوزه بهداشت، علوم و مهندسی در ایران داریم.

وی ادامه داد: در کشور سوئد ۳.۸ درصد تولید ناخالص ملی به تحقیقات اختصاص پیدا می‌کند و دولت سوئد در ۱۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری مطلوبی در تحقیقات داشته و در تلاش است آن را افزایش دهد.

وزیر امور اروپایی و تجارت خارجی سوئد گفت: در تلاشیم به بورسیه های دیگر کشورها که بتوانند در سطح بین‌المللی تحقیق و همکاری داشته باشند کمک کنیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی