پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          18 آذر 1402 - 09 December 2023



معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و پکن بر ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان ممتاز دانشگاه پکن و راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات چینی در دانشگاه تهران تاکید کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل  از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر الهام امین‌زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در دیدار با پروفسور فانگ فانگ، معاون بین‌الملل دانشگاه پکن با اشاره به ظرفیت‌های تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه تهران و پکن، گفت: دانشگاه تهران برای ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان ممتاز دانشگاه پکن در مقاطع مختلف آمادگی دارد و در عین حال امیدوار است تعامل با این مرکز علمی کشور چین علاوه بر حوزه‌های علوم انسانی، در دیگر زمینه‌های تخصصی از جمله فنی و مهندسی نیز گسترش پیدا کند.

وی همچنین دانشگاه تهران را عالی‌ترین مرکز آموزش زبان و ادبیات چینی در ایران برشمرد و با اشاره برنامه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی برای راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد این رشته، خواستار همکاری با دانشگاه پکن در این زمینه شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران برای گسترش عرصه‌های همکاری با دانشگاه پکن آمادگی کامل دارد، گفت: دانشگاه پکن و دانشگاه تهران می‌توانند با ایجاد یک مرکز تحقیقاتی مشترک به این امر جامه عمل بپوشانند.

امین‌زاده همچنین با اشاره به جایگاه ویژه کتابخانه دانشگاه پکن خواستار شکل‌گیری همکاری کتابخانه‌های دو دانشگاه تهران و پکن شد.

وی تاکید کرد: در فضای جاری نظام بین‌الملل و تغییرات عمده‌ای که در نظام چندقطبی در حال تکامل جهان در جریان است، مراکز علمی کشورهای مستقلی چون چین و ایران باید در اسرع زمان نسبت به تعمیق روابط خود اقدام نمایند.

همچنین دکتر فانگ فانگ، معاون بین‌الملل دانشگاه پکن نیز در این ملاقات با استقبال از مواضع دکتر امین‌زاده، به بیان ظرفیت‌های دانشگاه پکن در امر گسترش حوزه‌های تعاملی با دانشگاه پکن پرداخت و گفت: دانشگاه پکن اخیراً در حوزه‌های فنی و مهندسی دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده است و بی‌تردید همین امر زمینه‌های بیشتر و بهتری برای گسترش حوزه‌های همکاری دو دانشگاه پکن و تهران را فراهم خواهد آورد.

وی حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه پکن در دانشگاه تهران و فعالیت فارغ‌التصحیلان دانشگاه تهران در دانشگاه پکن را سرمایه‌ای مهم برای تعاملات جاری و آتی دو دانشگاه توصیف کرد و گفت: گروه زبان فارسی دانشگاه پکن از جمله نخستین گروه‌های زبان فارسی در کشور چین است که همواره تعاملات مثبتی با دانشگاه تهران داشته و امیدواریم این روابط نیز در کنار دیکر حوزه‌ها کسترش پیدا کند.

این مقام دانشگاه پکن همچنین از پیشنهادهای دکتر امین‌زاده در خصوص گسترش و تعمیق تعامل با دانشگاه تهران استقبال کرد.

پس از سخنان معاون دانشگاه پکن، دکتر فریده علوی، رییس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش زبان‌های خارجی در دانشگاه تهران، تشکیل گروه زبان‌ها و ادبیات شرق آسیا در دانشگاه تهران را نمایانگر اهمیت و اهتمام دانشگاه تهران به امر آموزش زبان چینی در کشور دانست.

علوی همچنین برگزیده شدن دانشجوی دانشگاه تهران در المپیاد جهانی زبان چینی را نشان‌دهنده سطح قابل قبول آموزش زبان چینی در دانشگاه تهران دانست و خواستار گسترش تعامل دانشگاه تهران و پکن در حوزه آموزش زبان و ادبیات چینی شد.

در این دیدار همچنین دکتر حامد وفایی، فارغ‌التحصیل دوره دکتری دانشگاه پکن و رییس موسسه کنفسیوس دانشگاه تهران به عنوان نماینده دانشگاه تهران در امر پیگیری تعامل با دانشگاه پکن به طرف چینی معرفی شد.

دکتر فانگ فانگ با استقبال از این امر، اظهار امیدواری کرد که با تداوم ارتباطات نزدیک دو دانشگاه تهران و پکن، برنامه‌های دو دانشگاه در ابعاد جدید عملیاتی شود و منافع دو طرف را تأمین کند.

پس از انجام این دیدار، هیات دانشگاه تهران ضمن بازدید از پردیس اصلی دانشگاه پکن، با حضور در دانشکده زبان‌های خارجی این دانشگاه، از گروه زبان و ادبیات فارسی و مرکز ایران‌شناسی دانشگاه پکن دیدار کردند و با اساتید و مدیران این مجموعه به تبادل نظر پرداختند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها بورسیه تحصیلی

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی