پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba





حمایت مالی و معنوی  از مجموعه‌های تولیدکننده کتاب و سرفصل دانشگاهی


معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از مجموعه هایی که در تولید کتاب و سرفصل فعال باشند، حمایت مادی و معنوی می کنیم.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین نادری منش صبح امروز در جلسه هم اندیشی کارگروه روانشناسی شورای تحول و روسای دانشکده ها مدیران گروه های آموزشی و روانشناسی و مشاوره دانشگاه ها در خصوص برنامه دوره کارشناسی روانشناسی که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: گروه روانشناسی یکی از فعالیت ترین گروه های بازنگری است و در حال حاضر 700 هیات علمی دانشیار به بالا در کمیته های 90 گانه شورای عالی برنامه ریزی که 15 کمیته آن ویژه علوم انسانی است، فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: بازنگری یک امر لحظه ای نیست و یک فرآیند دائمی است و دانشگاه ها و جامعه علمی اگر بخواهند زنده و پویا باشند باید فرآیند بازنگری دایم انجام شود.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآور شد: طی 30 سال گذشته فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده الان ما این توان را داریم که برای دانش خودمان سرفصل و محتوا تولید کنیم.

نادری منش ادامه داد: اکنون در این زمینه ما وظیفه ملی و فراملی برعهده داریم فرآیند بازنگری از اواخر دولت نهم آغاز شد در این فرآیند باید کارشناسی تجمیع تر می شد به طوریکه در آئین نامه جدید ما شرایطی را ایجاد کردیم که دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی از مهندسی به علوم انسانی تغییر رشته دهند.

وی تصریح کرد: یکی از سوال هایی که مطرح می شود این است که چرا شورای عالی برنامه ریزی در زمینه بازنگری فعالیت دارد؟ چرا این مساله به دانشگاه ها محول نمی شود؟ چرا باید برای آن کمیته هایی ایجاد شود؟

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: طی 30 سال گذشته ما سه دوره برنامه ریزی داشتیم یک دوره کاملا متمرکز، یک دوره غیر متمرکز و دوره سوم نیمه متمرکز بود.

نادری منش خاطرنشان کرد: در دوره اول اختیار در دست دانشگاه ها بود، در دوره دوم شورای تحول به مساله علوم انسانی ورود پیدا کرد و در دوره سوم دانشگاه ها و شورا هر دو به این مساله ورود پیدا کردند، ولی طبیعی است که باید یک هسته باتجربه تری وجود داشته باشد که این مسائل را مدیریت کند و درخواست ما از هیات های علمی این است که این مساله را در دانشگاه ها فرهنگ سازی کنند.

وی بیان کرد: در این فرآیند باید به 4 مؤلفه توجه کرد، اولین مولفه ورودی دانشگاه ها هستند ما باید دانشجویانی داشته باشیم که وقتی وارد دانشگاه می شوند بدانند چه رشته ای می خواهند بخوانند و کاملا با آن رشته آشنا باشند نه اینکه 100 رشته را انتخاب کنند و هر رشته ای که قبول شدند آن را انتخاب کنند ما باید در هدایت تحصیلی به آموزش و پرورش کمک کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم استاد را دومین مولفه عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی مهمترین بخش توانمند هر کشور است و بهترین نیروها بین 18 تا 30 سال هستند که در دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند. ما نباید وقت این افراد را تلف کنیم. نقش استاد بسیار کلیدی است استادی که انگیزه ندارد، سواد کافی ندارد، جهت‌گیری وی مشکل دارد و نمی تواند دانشجوی خوبی پرورش دهد.

نادری منش مولفه سوم را سرفصل و محتوا عنوان و تصریح کرد: در مولفه چهارم نگاه ما باید به بازار و نیاز جامعه باشد و باید براساس آمایش نیروی انسانی تربیت کنیم اکنون 90 هزار دانشجوی زبان انگلیسی داریم فقط 30 تا 40 دانشجوی زبان چینی داریم در صورتیکه روابط اقتصادی زیادی با چینی ها داریم این یعنی روند غیرآمایشی و ماموریت گرا نبودن.

وی ادامه داد: در فرآیند بازنگری در حدی که بتوانیم از هر مجموعه ای که در تولید کتاب و سرفصل فعال شود، حمایت مادی و معنوی صورت می دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: اسفندماه نمایشگاهی از دستاوردهای کمیته های بازنگری برگزار می شود.




تگ ها حمایت مالی و معنوی از دانشگاه دانشگاه حمایت از دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار مجموعه پرتال دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی