پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاهارسال شده در   03 اسفند 1387 - 21 February 2009

فایلهای صوتی جایگزین اساتید دانشگاهها می‌شوند محققان دانشگاه نیویورک با مطالعه بر روی 64 دانشجو دریافتند که استفاده از فایلهای صوتی که از طریق اینترنت و شبکه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تاثیر بیشتری از حضور در کلاس بر روی یادگیری دانشجویان خواهد گذاشت. به گزارش خبرگزاری مهر، تحقیقات جدید روانشناسی نشان می دهد دانشجویانی که با استفاده از فایلهای صوتی کلاسهای درسی (Podcast) درسهای خود را دنبال می کنند نسبت به دانشجویانی که در کلاس حضور پیدا می کنند از نمرات امتحانی بالاتری برخوردارند. چنین شیوه آموزشی به دانشجویان این امکان را می دهد که به قسمتهای پیچیده درس برای بارها گوش داده و یادداشتهای دقیقتری از آن تهیه کنند. شرکت مشهور اپل از دو سال پیش دانشگاهی را با نام دانشگاه آی-تیونز تاسیس کرده بود که تمامی منابع درسی را برای دانشجویان پوشش داده و دانشگاهها این امکان را داشتند که دروس خود را به این دانشگاه صوتی ارائه کرده و در دسترس دانشجویان قرار دهند اما این سیستم آموزشی با استقبال چندانی مواجه نشده و برخی از اساتید و مقامات دانشگاهها استفاده از چنین سیستمی را برای دانشجویان خود ممنوع کردند. محققان دانشگاه ایالتی نیویورک به منظور روشن ساختن میزان تاثیرگذاری این شیوه از تدریس و فراگیری بر روی دانشجویان بر روی 64 دانشجو و به واسطه تدریس بصری یکی از دروس رشته روانشناسی مطالعه کردند. نیمی از دانشجویان به صورت حضوری در کلاسها شرکت کرده و جزوه های متناسب با درس را دریافت کردند. نیمه دیگر دانشجویان فایلهای صوتی درس را از اینترنت دریافت کرده و در کنار جزوه های درس به مطالعه آن پرداختند. پس از گذشت یک هفته محققان با برگزاری آزمونی دریافتند که نمرات دانشجویانی که از طریق فایلهای صوتی درس را فراگرفته بودند نسبت به دانشجویانی که در کلاس حضور یافته بودند بیشتر است. میانگین نمره دانشجویان حاضر در کلاس 62 از 100 و نمره دانشجویان غیر حاضر 71 از 100 اعلام شد. این میانگین در میان دانشجویانی که همزمان با شنیدن فایل صوتی درس نکته برداری نیز کرده بودند با افزایش مواجه شده بود. بر اساس گزارش نیوساینتیست، به گفته محققان استفاده از شیوه تدریس صوتی علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر بر روی دانشجویان می تواند برای استادان نیز مفید باشد زیرا به واسطه این شیوه اساتید می توانند به جای صحبت کردن یک طرفه وقت گرانبهای کلاسهای خود را به تعامل با دانشجویان خود صرف کند.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت