پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 آبان 1392 - 19 November 2013


حضور نخبگان و دانشجویان 4 دانشگاه کشور در حلقه انسانی اطراف سايت هسته ای فردو

نخبگان و دانشجويان 4 دانشگاه بزرگ کشور در تهران آمادگي خود را براي حضور در حلقه انساني به دور سايت هسته اي فردو اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندي پيش 150 نفر از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف در نامه اي خطاب به دکتر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي آمادگي دانشجويان را در جهت حفظ و توسعه دستاوردهاي شهداي هسته‌اي و مقابله با زياده خواهي دشمنان، اعلام کردند و از تمامي دانشجويان، اساتيد و مسئولين کشور براي حضور در حرکت نمادين ايجاد حلقه انساني دور سايت هسته اي فردو با شعار "فردو قلب ماست" در روز سه شنبه 28 آبان دعوت به عمل آوردند.

در پي اين اقدام دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف نخبگان دانشگاه هاي علم و صنعت ، صنعتي اميرکبير و دانشگاه تهران نيز با صدور بيانيه و نامه هايي آمادگي خود را براي حضور دراين مراسم نمادين اعلام کردند که متن نامه هاي اين دانشگاه ها به شرح زير است :

متن نامه دانشگاه صنعتي شريف خطاب به رئيس سازمان انرژي اتمي براي دعوت از وي در اين مراسم:

" جناب آقاي دکتر صالحي

رياست محترم سازمان انرژي اتمي

سلام عليکم و رحمۀ الله

انقلاب اسلامي مردم ايران نداي "هيهات منا الذله" اي بود که پس از قرنها بار ديگر در جهان طنين انداز شد و نويد بخش احياي دوباره جبهه حق عليه باطل گرديد.

به برکت خون شهدا و با هدايتهاي مدبرانه امام و رهبري، امروز جمهوري اسلامي پرچمدار مقابله با تمام سلطه جوييها و زياده طلبيهاي ظالمان و مستکبران عالم و نيز نقطه اميد همه مظلومين و مستضعفين قرار گرفته است.

اين جايگاه بي نظير جمهوري اسلامي باعث گرديد تا از همان آغاز دشمنان اين انقلاب از هيچ خصومتي عليه ملت ايران فروگذار نکنند و دراين ميان جاي ترديد نيست که مهمترين عامل مقابله با اين خصومتها پيشرفت علمي و همه جانبه کشور است که به دست دانشجويان و اساتيد اين مرز و بوم رقم ميخورد.

ما دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف بر اين باوريم که تنها راه پيشرفت کشور و نيز اعتلاي جايگاه آن در نظام بين الملل، تکيه بر ظرفيت‌هاي دروني با به کارگيري استعدادهاي داخلي کشور مي‌باشد.

تجربه 53 ساله انقلاب اسلامي گواهي بر اين مدعاست که هرگاه بر توان دروني کشور اعتماد کرديم، به نتيجه رسيده‌ايم و دستاوردهاي امروز کشور در عرصه هستهاي نيز نمونهاي از اين مهم مي باشد.

اين دستاوردها حاصل نشده است مگر با مجاهدتهاي ملت ايران به خصوص شهداي علمي که با فداکاريهاي خود زمينهي رسيدن به اين جايگاه بي بديل در زمينه علم و فناوري را فراهم نمودند.

جناب آقاي دکتر صالحي؛ ما نخبگان و دانشجويان دانشگاه شريف به عنوان عضو کوچکي از جامعه نخبگاني کشور، اعلام مي‌داريم اين دستاوردهايي که ملت ايران براي دستيابي به آنها هزينه هاي بسياري را متحمل گرديده است، سرمايه هاي گرانبهاي کشور هستند که در راه صيانت از آن از هيچ تلاشي فروگذار نکرده و در اين مسير در کنار مسئولين محترم کشور، همچون احمدي روشنها تا پاي جان ايستاده ايم.

دشمنان مردم ايران و مستکبران عالم گمان مي‌برند که اين سرمايه ها را به بهاي اندک از دست مي‌دهيم. اين اطمينان را مي‌دهيم که در راه حفظ و توسعه اين دستاوردها با تمام توان علمي خود به ميدان آمده و همراه با همه مردم تمام همت و تلاش خود را در جهت شکوفايي هرچه بيشتر اين دستاوردها به کار ميبنديم.

در ميان تمامي اين دستاوردها، سايت هسته اي فردو که به دست متخصصان فداکار ايراني راه اندازي شد تبديل به نمادي از پيشرفت فناوري و صنعتي کشور در خاطر ملت عزيز ما گرديده است. برخورداري از بالاترين سطح ايمني، توليد اورانيوم با غناي 02 درصد و... باعث گرديده تا اين سايت اهميت و جايگاه ممتازي پيدا کند.

در همين راستا روز سه شنبه مورخ 28 آبان، حلقه انساني به دور سايت هسته اي فردو با شعار "فردو قلب ما است" تشکيل خواهد شد تا پيام آمادگي دانشجويان را در جهت حفظ و توسعه دستاوردهاي شهداي هستهاي به گوش جهانيان برساند و به تمامي زياده خواهان نشان دهد که آنچه به بهاي گران و هزينه هاي بسيار بدست آمده، به ارزاني در مقابل زياده طلبيهاي دشمنان از دست نخواهد رفت.

لذا در اينجا ضمن دعوت از حضرتعالي که زماني رياست دانشگاه‌مان را برعهده داشته و همواره در زمره اساتيد فداکار و متعهد کشور بوده و هستيد، از تمامي دانشجويان و اساتيد دانشگاههاي کشور، و نيز مسئولين دعوت مي‌کنيم تا در اين حرکت نمادين همراه با دانشجويان دانشگاه شريف حضور به هم رسانند."

حضور جمعي از دانشجويان اميرکبير در زنجيره انساني سايت فردو

جمعي از دانشجويان دانشگاه اميرکبير نيز با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کردند که در کنار دانشجويان دانشگاه شريف در تشکيل زنجيره انساني در اطراف سايت فردو حضور پيدا مي‌کنند.

متن اطلاعيه دانشگاه صنعتي اميرکبير به اين شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحيم

انرژي هسته اي که اکنون مانند زره اي ما را از هجوم مهاجمان حفظ کرده، نتيجه تلاشها و رشادتهاي نخبگانيست که با شهادت خود آبرويي به جامعه علمي کشور داده اند. شهادت همچنين شخصيتهايي برجسته و مورد قبول، به دشمنان نشان داد که در محيط علمي جمهوري اسلامي اينگونه شخصيتها و انگيزه ها وجود دارد.

در ادامه را شهداي علمي کشور، ما دانشجويان و نخبگان دانشگاه صنعتي اميرکبير اين مهم را که جز با تکيه بر استعدادهاي داخلي کشور نميتوان به پيشرفت و ترقي جايگاه آن در سطح بين الملل اميد داشت، عقيده خود دانسته و در راه صيانت از پيشرفتهايي که ملت ايران به بهاي خون نخبگاني چون شهرياري ها به آن دست يافته، از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم کرد.

و به مستکبران و دشمنان قسم خورده ملت ايران اعلام مي‌داريم که خيال عقب نشيني ملت ايران از اين سرمايه ها را از ذهن خود بيرون کنند.

در همين راستا و در پي دعوت جمعي از نخبگان دانشگاه صنعتي شريف مبني بر تشکيل حلقه انساني به دور سايت هسته اي فردو با شعار "فردو قلب ما است"، در 28 آبان ماه، و اعلام آمادگي براي حفظ و توسعه دستاوردهاي شهداي هسته اي، ما دانشجويان اميرکبير نيز آمادگي خود را براي حضور در اين حرکت نمادين و رساندن پيام جامعه دانشگاهي به جهانيان، اعلام مي کنيم."

اعلام آمادگي نخبگان علم و صنعت براي حضور در حلقه انساني به دور سايت هسته اي فردو

نخبگان و دانشجويان دانشگاه علم و صنعت، همگام با دانشجويان دانشگاه شريف آمادگي خود را براي حضور در حلقه انساني به دور سايت هسته‌اي فردو طي نامه اي اعلام کردند.

متن اين نامه به شرح زير است :

"بسم الله الرحمن الرحيم

پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامي با حضور ملت ايران در عرصه مبارزه و مقابله با ابرقدرتهاي شرق و غرب عالم و به برکت خون پاک شهيدان، امروز جمهوري اسلامي ايران به قدرتي بلامنازع در برابر زياده خواهي‌هاي استکبارجهاني و الگويي تمام عيار براي همه ملت‌هاي آزادي خواه دنيا شده است.

در طول اين سال‌ها آنچه عامل موفقيت و پيروزي ملت ايران بوده است تکيه بر توان داخلي و استفاده از ظرفيت عظيم علمي دانشجويان و به خصوص نخبگان اين مرز و بوم بوده است و تجربه نشان داده است هرگاه بر عزم و اراده ي خود تکيه کرده ايم به لطف خدا به هر آنچه خواسته ايم رسيده ايم.

در طول سال‌هاي اخير نشانه بارز و نماد عزم ملي و دانش بومي کشورمان در دستيابي به دانش صلح آميز هسته اي نمود پيدا کرده است و سايت هسته اي فردو يکي از مهمترين دستاوردهاي اين دانش است.

بر همين اساس ما نخبگان و دانشجويان دانشگاه علم و صنعت همگام با دانشجويان دانشگاه شريف حضور خود را در حلقه انساني به دور سايت هسته اي فردو اعلام مي کنيم و از ساير دانشجويان و نخبگان دانشگاهي در سراسر کشور دعوت ميکنيم تا در اين تجمع شرکت نمايند."

دانشگاه تهران هم در زنجيره انساني شرکت مي کند

ناصر آراسته مسئول بسيج دانشگاه تهران نيز دراين رابطه به خبرنگار مهر گفت: نخبگان و دانشجويان دانشگاه تهران نيز همراه با ديگر دانشجويان و نخبگان دانشگاه هاي مذکور در اين حرکت نمادين شرکت خواهند کرد .وي افزود: چون اين برنامه يک برنامه دانشگاهي بوده و تشکلي نيست بيانيه اي صادر نشد ولي نخبگان و دانشجويان دانشگاه تهران دراين حرکت نمادين شرکت خواهند کرد.

تگ ها حلقه انسانی دانشگاهها حلقه انسانی 4 دانشگاه حلقه انسانی دانشجویان حلقه انسانی دانشجویان نخبه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی