پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 آذر 1393 - 10 December 2014


دانشجویان باید هر لحظه متذکر دولت باشند


معاون اجرایی اداره کل تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت دانشجویان و جوانان باید هر لحظه متذکر دولت باشند چرا که جنبش دانشجویی و فضای جنبش دانشجویی، فضای انتقاد و نقد در چارچوب قانون است.

سید محمدتقی قریشی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد 16 آذر یادآور شهدایی است که در برابر استعمار ایستادگی کردند و با جان‌فشانی خود امنیت امروز ما را فراهم کردند. در واقع جریان سال 1332 نماد استکبارستیزی دانشجویان در برابر خودکامگی خارجی بود و امروز هم دانشجویان این مرز و بوم این ایستادگی را در برابر خودکامگی‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور خواهند داشت.

وی با اشاره به این مطلب افزود: این اشتباه بزرگی است که بین دانشجویان قدیم و امروز تفاوت قائل شویم چرا که اگر شهدا اسطوره شده‌اند به دلیل قرارگیری در موقعیت و شرایط بود که توانستند خود را نشان دهند. در حقیقت فضای جنبش دانشگاه فضای اعتراض است که باید در چارچوب قانون باشد و مسوولان دانشگاهی و مدیران باید پاسخ‌گوی این اعتراضات باشند. امروز جای مسوولان استانی در این گردهمایی خالی است و انتظار داشتیم که مسووولان حضور داشته باشند.

قریشی با بیان اینکه دانشجو باید منتقد باشد، تصریح کرد: اینکه دانشجو نباید حرف بزند یک القای نادرست است، زیرا دانشجویی که به مسائل جامعه بی‌تفاوت می‌شود دیگر نه برای خود و نه چیز دیگری ارزش قائل می‌شود، لذا جریانات خارج از دانشگاه‌ها اهم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نباید در جنبش دانشجویی دخالت کند چرا که جنبش دانشجویی باید مستقل باشد و این جنبش باید آرمان‌گرا و نه مصلحت‌گرا باشد، در همین راستا غربی‌ها می‌خواهند نقش من و شما در تمامی عرصه‌ها کمرنگ کنند تا در مسائل روز کشور و دنیا دخالت نکنیم.

این مسوول با اشاره به اینکه مسوولان دانشگاهی در مقابل شما نخواهند بود، عنوان کرد: مسوولان دانشگاهی در مقابل دانشجویان قرار ندارند، بلکه در کنار آن‌ها هستند. کرسی‌های آزاداندیشی باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود و حرکت دانشجویان در چارچوب قانون و توام با احترام به بزرگ‌ترها باشد، زیرا انتقادها با بی‌احترامی تفاوت بسیار دارد و دانشجو باید در برابر فقر، فساد و تبعیض منتقد باشد که این فضا در دولت قبل وجود نداشت و فضای دانشگاه‌ها مناسب فعالیت سیاسی نبود و امروز دولت تدبیر وامید این فضا را تغییر داده است.

معاون اجرایی اداره‌کل تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، یادآور شد: صداقت و اخلاص باید در جنبش دانشجویی هویدا باشد، از همین رو دانشجو نباید محدود باشد و وابستگی به احزاب نیز نباید داشته باشد تا سودجویان نتوانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند و بیشتر به ‌صورت جمعی فعالیت کنند و متکی به یک شخص نباشند همچنین در برابر ظلم و فساد با منطق و عقلانیت رفتار کنند و با تحلیل سیاسی درست در مسیر نظام اسلامی حرکت کنند ونباید نسبت به مسال کشور سکوت اختیار کند.

در ادامه این مراسم رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تأکید کرد روز دانشجو روزی است که در سال 1332 چند تن از دانشجویان فنی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و ماجرای سیاسی این جریان مربوط به کودتای 28 مردادماه است که آمریکا موفق شد حکومت مصدق را سرنگون کند و رژیم غاصب پهلوی را دوباره بر سر اقتدار بنشاند.

"یدالله رجایی" خاطرنشان کرد: از همین حیث نیکسون برای بررسی اوضاع در آذرماه به ایران آمد که موجب شد دانشجویان در دانشگاه تهران به فریاد اعتراض سر دهند که منجر به شهادت و دستگیری تعدادی از این دانشجویان منتهی شد.

در ادامه، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: امروز روز مقدسی به نام مبارک دانشجو نام‌گذاری شده است، زیرا این روز حیات سیاسی ملت ما روز مهمی تلقی می‌شود، چرا که در آن زمان دانشجویان دانشگاه را کانون استبداد ستیزی می‌دانستند بعدازآن روز نیز کار دانشجویان تمام نشده است و در عرصه‌های مختلف حضور دارند و توسعه دانشگاه را ایجاد کردند همچنین مدرن و مدرنیته توسط دانشجویان وارد دانشگاه‌ها شد.

"علیرضا بیگلری" یادآور شد: دانشجویان امروز به درجه‌ای از تکامل رسیده‌اند که بدون نیاز به کشورهای خارجی استقلال علمی کشور را رقم زدند آنچه مهم است این است که دانشجو در همه حال باید به یاد خدا باشد همیشه رفتار معقول توأم با عقلانیت داشته باشند و انصاف را در رفتارهای شخصیتی و دانشگاهی‌شان رعایت کنند، زیرا این کشور متعلق به ما است و بهره هوشی نخبگان باید در آن صرف شود.



تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی فرهادی دانشجویان باید هر لحظه متذکر دولت باشند

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی