پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 اسفند 1393 - 26 February 2015


گردهمایی خیرین دانشگاهی در 80 سالگی دانشگاه تهران


دومین مراسم تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران با حضور معاون وزیر علوم و رییس کمیته خیرین وزارت علوم همزمان با 80 سالگی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران در این مراسم، در سخنانی خیرین و نیکوکاران آموزش عالی را از ارکان مهم دانشگاه شمرد و گفت: دانشگاه تهران طی 80 سال فعالیت نشان داده چگونه کمک‌های خیرین می‌تواند در جهت گیری صحیح دانشگاه و خدمات بهتر موثر باشد.

وی همچنین در اهمیت توسعه علم و دانش گفت: بر خلاف سده‌های گذشته که نیروی کار و منابع زیرزمینی سرمایه محسوب می‌شد، امروز سرمایه و آنچه که قدرت یک کشور را می سازد علم و دانش است. می توانیم دانشگاه را به عنوان منشاء اصلی تولید علم و دانش پشتوانه اصلی قدرت هرکشور بدانیم.

وی میزان تحقق توسعه فعالیت‌های دانش بنیان را که در سیاست های کلان کشور نیز تعریف شده است مرهون فارغ التحصیلان دانشگاه دانست.

دکتر نیلی پیشینه دانشگاه تهران را به 163 سال پیش یعنی زمان تاسیس دارلفنون ارتباط داد ولی بیشترین اثر بخشی و تاثیر آن را در 80 سال اخیر دانست که در هیاتی جدید به فعالیت پرداخته است.

سرپرست دانشگاه تهران تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه را 300 هزار و تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل را 55 هزار نفر معرفی کرد و گفت: با مرور رابطه مستقیم میان دستاوردهای دانشگاه تهران و دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور به این نکته پی‌می‌بریم این دانشجویان از بزرگترین سرمایه های کشور هستند.

وی نقش پررنگ دانشگاه تهران را در صحنه های مختلف کشور عامل میزان تقاضای بالا برای ورود به این دانشگاه دانست و گفت: اگر خواستار توسعه هستیم و می‌خواهیم مسائل ناشی از فقر را شاهد نباشیم و در آینده هزینه‌های گزافی را برای عدم حضور دانش در جامعه پرداخت نکنیم، باید به فکر پیشگیری باشیم و سرمایه گذاری کنیم.

نیلی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل میان دانشگاه و جامعه، برکت پول‌های خیرین و تاثیر آن ها در تحولات دانشجویی را از جمله اثر بخشی های کار وقف در راه دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه تهران به خیرین و وقف کنندگان، نه به دلایل مالی، بلکه فرهنگی نیازمند است و ما وظیفه داریم این تعاملات را گسترده بکنیم.

وی به این نکته اشاره کرد که بزرگترین پشتوانه کشورهای توسعه یافته دانشگاه است و در آن کشورها امور اوقافی زیادی به دانشگاه ها تعلق می گیرد و دانشگاه‌ها 25 الی 30 درصد امور مالی خود را از طریق هدیه تامین می کنند.


تگ ها گردهمایی خیرین دانشگاهی در 80 سالگی دانشگاه تهران دانشگاه تهران سالگرد دانشگاه تهران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی