پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اسفند 1393 - 01 March 2015


اجازه واگذاری یک متر از اراضی دانشگاه شیراز را هم نخواهیم داد ‌ 


قائم مقام دانشگاه شیراز تأکید کرد اجازه واگذاری حتی یک متر از اراضی این دانشگاه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نخواهیم داد مگر اینکه در مقطعی از زمان تصمیمی دیگر اتخاذ شود.

علی‌اکبر صفوی در یک کنفرانس خبری بیان کرد: براساس مصوبات هیئت دولت اختلاف دستگاه‌های اجرایی باید از طریق مجاری قانونی حل و فصل شود.

وی افزود: برخلاف این مصوبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نادیده گرفتن این امر موجب بروز تنش‌هایی تحت عنوان تفکیک اراضی دانشگاه شیراز میان دو دانشگاه شده است.

قائم مقام دانشگاه شیراز به سابقه اختلاف و تقسیم اراضی میان دو دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در دهه 60 بخش آموزش پزشکی از بدنه دانشگاه‌های جامع طبق دستور دولت جدا شد که متعاقب آن این مهم در دانشگاه شیراز نیز به وقوع پیوست.

صفوی اضافه کرد در آن زمان دو وزیر وزارتخانه بهداشت و علوم به همراه مرحوم دکتر حسن حبیبی، وزیر دادگستری وقت مسئله تفکیک دانشگاه‌ها را در شهرستان‌ها دنبال کردند که طبق آخرین ابلاغیه سال 69 به امضا هر دو وزیر رسید.

وی گفت 22 آبان 69 رؤسای دو وزارتخانه و دانشگاه آن را امضا و صورت جلسه اصلی در حضور وزیر دادگستری وقت تحت عنوان تفاهم نامه جداسازی دو دانشگاه به تصویب رسید.

قائم مقام دانشگاه شیراز ادامه داد: سهم هر دو دانشگاه در آن مصوبه مشخص شد و به صراحت در آن اذعان شده بود که مابقی زمین‌ها متعلق به دانشگاه شیراز است.

صفوی خاطرنشان کرد: طرف چند سال گذشته دکتر محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته که بخشی از اراضی دانشگاه شیراز را تسخیر کند.

وی ادامه داد: متأسفانه آنها از زمان حضور دولت تدبیر و امید در طول یکسال گذشته که با تزلزل مدیریتی وزارت علوم رو به رو بودیم فرصت را غنیمت شمرده و از طریق پیگیری، نشر اسناد غیرصحیح و ... به‌دنبال رسیدن به مقاصد خود بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز همچنین به موضوع موقوفه بودن اراضی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با مبنا قرار دادن این موضوع که این راضی موقوفه بیمارستان نمازی است، به مراجع عظام تقلید مراجعه کرده و با استفتاء گرفتن از آنها دلیل دیگری برای ادعای خود یافتند.

صفوی با ابراز تأسف از اینکه مصوبه‌ای که 24 سال قبل در سطح مسئولین وزارتخانه امضا شده امروز مورد اعتراض مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته، تصریح کرد وزیر علوم فعلی از مدیران با سابقه کشور هستند که هرگز اجازه خیانت به دانشگاه شیراز را نخواهد داد.

وی همچنین به طرح جامع دانشگاه شیراز اشاره کرد و گفت: از حدود 10 سال قبل طرح جامع دانشگاه به دلیل تحمیل هزنیه‌های زیاد ناشی از پراکندگی دانشکده‌ها و مراکز پژوهشی و ... در دست مطالعه قرار گرفت.

قائم مقام دانشگاه شیراز بیان کرد: این طرح در سه مرحله مصوب هیئت وزیران شده و دانشگاه را موطف به اجرای آن کرده است.

صفوی با ابراز تأسف از اینکه حاصل 10سال کارشناسی و سه مصوبه هیئت دولت امروز مورد اختلاف دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفته، این امر را نمونه یک رفتار جهان سومی دانست.

وی با تأکید بر این نکته که نباید از احساسات مردم سوء استفاده کرد، خاطرنشان کرد: آیا رفتار جهان سومی غیر از این است که یک دانشگاه را به دلیل ساخت یک بیمارستان ویران کنیم؟

صفوی با بیان اینکه شایسته نیست در دولت تدبیر و امید مصوبه 10 سال کارشناسی و تصویب سه هیئت دولت مورد نقص قرار گیرد، گفت: موضوع موقوفه نمازی در اراضی دانشگاه شیراز صحت ندارد.

وی ادامه داد: براساس مصاحبه‌های منتشر شده در سایت‌های خبری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی به توافق دو دانشگاه بر سر اراضی باقی مانده اشاره کرده‌اند اما این در حالی است که تاکنون هیچ جلسه‌ای برای این موضوع مطرح شده، برگزار نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در خصوص اخبار اخیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر ریشه اختلافات این دو دانشگاه نیز بیان کرد: مصاحبه‌های منتشر شده پر از اطلاعات کاذب و ناصحیح بوده که پس از انتشار آن اسایتد دانشگاه شیراز دیگر سکوت را جایز ندانستند.

وی ادامه داد: در مصاحبه‌ها به تلاش پرسنل و اساتید دانشگاه شیراز برای ساخت مجتمع‌های آپارتمانی برای کارکنان دانشگاه اشاره شده که مانند این است که اساتید ما از شرع و قانون چیزی نمی‌دانند!

صفوی با بیان اینکه برای همه مدیران این شهر احترام قائل هستیم، چرا که همه ایرانی‌ها سرمایه ارزشمند این کشور محسوب می‌شوند، ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد این اتفاق و حرکات نسنجیده در استان فارس و دولت تدبیر و امید نباشیم.

وی همچنین با دعوت از بازرسان رسمی ریاست جمهوری و دو وزارتخانه متبوع خواستار بازدید نزدیک از طرح جامع دانشگاه شیراز شد.

قائم مقام دانشگاه شیراز همچینن به تعطیلی این دانشگاه در 10 اسفندماه در اعتراض به این موضوع خبر داد و گفت: طبق آخرین اطلاعات واصله از سوی اساتید و پرسنل دانشگاه صبح امروز تمام کلاس‌های این دانشگاه تعطیل است.


تگ ها اجازه واگذاری یک متر از اراضی دانشگاه شیراز را هم نخواهیم داد ‌ دانشگاه شیراز دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی