پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 اسفند 1393 - 09 March 2015


  واگذاری 10 ساله بیمارستان خاتم الانبیاء قشم به دانشگاه آزاد


قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی در نشست بررسی راهکارهای ارتقای رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت قرارداد 10 ساله واگذاری این بیمارستان نهایی شده است و واگذاری این بیمارستان بخش قابل توجهی از مشکلات آموزشی ما را حل کرده و بستر مناسبی را برای خدمت به مردم این منطقه مهیا خواهد کرد.

دکتر باقر لاریجانی در نشست بررسی راهکارهای ارتقاء رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح برگزاری این نشست گفت هدف از این نشست بررسی تجربیات و مطرح کردن آنها برای ارائه راهکارهای مطلوب در حوزه پزشکی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی افزود: مباحثی مانند اینکه چگونه باید بیمارستان آموزشی اداره شود یا چه اقداماتی در زمینه بین المللی کردن دانشگاه ضروری است و همچنین توسعه رشته های پزشکی و کیفی سازی هر چه بیشتر در این رشته ها از جمله موضوعات مهم این نشست خواهد بود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد توسعه مقاطع تخصصی و فوق تخصصی در رشته های پزشکی، یکی از ضرورت ها و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است که برنامه ریزی های منسجمی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه های رشته های پزشکی گفت: بالا بودن هزینه های رشته های پزشکی واقعیتی انکار ناپذیر است و باید در زمینه متعادل سازی درآمدهای دانشکده های پزشکی با هزینه های آن اقدام کنیم.

دکتر باقر لاریجانی ادامه داد: حوزه پزشکی در دو دانشگاه آزاد اسلامی و سراسری به صورت انحصاری ارائه می شود و در دیگر دانشگاه ها این رشته وجود ندارد، بنابراین فرصت بسیار مغتنمی است تا دانشگاه را در این زمینه به برندی معتبر تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حدود 150 هزار دانشجو در حوزه پزشکی در سراسر کشور در حال تحصیل است، گفت: سهم دانشگاه آزاد اسلامی از این تعداد در حدود 60 هزار نفر است و این دانشگاه 5/26 درصد رشته های پزشکی را در خود جای داده است که به خوبی نشان دهنده نقش جدی و پرنگ دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی تصریح کرد: هم اکنون 14 واحد دانشگاه آزاد اسلامی رشته های پزشکی را ارائه می دهند که می توانند با تشکیل شبکه قوی و منسجم تحول اساسی در این حوزه ایجاد کنند.

وی به توانمندی واحدهای پزشکی در برخی از نقاط کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال اگر واحد کازرون در برخی موارد مشکلی دارد واحدهای قوی تر مانند تهران، شیراز و یا اصفهان باید در چارچوب یک شبکه درونی به این واحد کمک کنند تا نهادهای متولی به تدریج متوجه این واقعیت شوند که واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به طور کلی در دل یک واحد عمل می کنند .

دکتر لاریجانی در ادامه سخنان خود از واگذاری بیمارستان خاتم الانبیا قشم خبر داد و گفت: قرارداد 10 ساله واگذاری این بیمارستان نهایی شده است و واگذاری این بیمارستان بخش قابل توجهی از مشکلات آموزشی ما را حل کرده و بستر مناسبی را برای خدمت به مردم این منطقه مهیا خواهد کرد.

وی تصرح کرد: امیدوارم نتایج جلسه امروز مفید و موثر باشد، انتظار دارم تا هر چه زودتر این نشست برای حوزه دندان پزشکی نیز برگزار شود.

لاریجانی در ادامه از تسریع جذب هیات علمی در حوزه پزشکی خبر داد و گفت: هیات جذب در حوزه پزشکی به خود این حوزه واگذار شده است و این فرصت مناسبی است تا واحدهای پزشکی نیروهای مورد نیاز خود را هر چه سریعتر و حتی با قرارداد یک ساله جذب کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب نیز گفت: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که یکی از فعالیت های مناسب راه اندازی طرح دانشگاه سلامت با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است که پایلوت این طرح در واحد تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی تاکید کرد: توجه به اسناد بالادستی کشور در حوزه علوم پزشکی و آموزش عالی مانند نقشه جامع علمی کشور، نقشه تحول نظام سلامت، نقشه توسعه علوم پزشکی یکی از ضرورت ها و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است.

لاریجانی در پایان اظهار داشت امیدوارم با تلاش و همت تمامی همکاران به زودی شاهد تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به قطب علمی ملی و منطقه ای باشیم.


تگ ها واگذاری 10 ساله بیمارستان خاتم الانبیاء قشم به دانشگاه آزاد واگذاری 10 ساله بیمارستان خاتم الانبیاء قشم دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی