پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 اردیبهشت 1394 - 18 May 2015


برخورد سلیقه‌ ای در مصاحبه دکتری


سرپرست دانشگاه اصفهان گفت تک تک اعضای هیئت علمی از ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی برخوردارند و از این رو پارتی‌بازی در مصاحبه دکتری را به طور کلی منتفی می‌دانیم.

هوشنگ طالبی در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: جایگاه خبرنگاران در ارتباطات بسیار مهم است و رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی، تحلیل و آگاهی بخشی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر رسانه یک دانشگاه است، افزود: دانشگاه علاوه بر آموزش، نقش تربیتی نیز برعهده دارد و رسانه‌ها نیز چنین نقشی را ایفا می‌کنند.

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: در قرآن تأکید بسیاری بر حفظ آبروی افراد و نداشتن ظن وجود دارد، در جوامع دیگر نیز که بحث قرآنی مطرح نیست، ادیان توحیدی و شرافت انسانی و حرفه‌ای حکم می‌کند که آبروی افراد حفظ شود، اما در برخی مواقع شاهد زیر پا گذاشته شدن این اصل هستیم.

طالبی با اشاره به تأثیر تکنولوژی بر اطلاع‌رسانی، اضافه کرد: دانشگاه اصفهان جایگاه ارتباطات را مهم تلقی می‌کند و بر اساس نیاز جامعه آن را دنبال خواهد کرد. وجود ارتباط بین دانشگاه و رسانه یک اصل است و باید این ارتباط پایدار بماند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در مصاحبه‌های دکتری در دانشگاه اصفهان پارتی‌بازی صورت می‌گیرد؟ گفت: تک تک اعضای هیئت علمی از ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی برخوردارند و از این رو پارتی‌بازی در مصاحبه دکتری را به طور کلی منتفی می‌دانم.

سرپرست دانشگاه اصفهان اضافه کرد: فرم‌هایی را در مقام اجرایی طراحی کرده‌ایم تا نظرات شخصی اعضای هیئت علمی به حداقل برسد، به طوری که اکنون از 100 نمره مصاحبه تنها 15 نمره توسط مصاحبه‌کنندگان به مصاحبه شونده اختصاص داده می‌شود و 85 نمره دیگر حاصل فعالیت‌ها و مدارک علمی دانشجویان است. به عنوان نمونه ریزنمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و سابقه تدریس جزء معیارهای سنجش قرار می‌گیرد.

طالبی با تأکید بر نبود امکان پارتی‌بازی در مصاحبه، تصریح کرد: ممکن است فردی در امتحان کتبی رتبه بالاتری گرفته باشد، اما از نظر معیارها و ملاک‌هایی که در مصاحبه مدنظر قرار می‌گیرد، جایگاه پایین‌تری پیدا کند و پذیرش نشود. بنابراین برخورد سلیقه‌ای و پارتی‌بازی را به طور کلی در دانشگاه اصفهان در مصاحبه‌های دکتری نفی می‌کنم.

وی در مورد سخنرانی‌هایی که توسط تشکل‌های دانشجویی برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: هیئت نظارت دانشگاه براساس شرایط، عنوان سخنرانی و سخنران، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و در صورتی که بداند شرایط مناسب است، مجوز برگزاری سخنرانی را می‌دهد.

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به اینکه اکثر تشکل‌ها شرایط لازم را پیش‌بینی می‌کنند، با اکثر سخنرانی‌ها موافقت می‌شود اما یک مراسم و سخنرانی در اجرا قابل پیش‌بینی نیست، البته سابقه درگیری در دانشگاه اصفهان وجود نداشته و اگر تنشی هم به وجود آمده، بین فردی بوده است.

طالبی با تأکید بر فضای آرام دانشگاه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته محیط بسیار آرامی را پشت سر گذاشتیم و این ناشی از درک متقابل دانشگاه و دانشجو بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته موضوع بورسیه‌های خارج از کشور به تأخیر افتاد، گفت: اخیراً تعدادی از افراد برای اعزام به خارج معرفی‌ شده‌اند، البته سهمیه خارج از کشور به شدت کاهش یافته که بین 60 تا 66 نفر را معرفی می‌کنیم اما سهم دانشگاه اصفهان یک الی دو نفر بیشتر نخواهد بود.

هم‌چنین محمدرضا ایروانی دبیر هیئت رییسه دانشگاه اصفهان نیز در سخنانی با بیان اینکه دو یا سه مورد از سخنرانی‌هایی که در دانشگاه‌های دیگر برگزار شده به نام دانشگاه اصفهان ثبت شده است، اظهار کرد: برخی از سخنرانی‌هایی که در آن‌ها تنش بوده مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌های استان بوده و ربطی به دانشگاه اصفهان ندارد.

وی با اشاره به بودجه دانشگاه اصفهان در سال جاری، افزود: در آذرماه سال 92 هنگامی‌که دانشگاه را تحویل گرفتیم، نزدیک به 40 میلیارد تومان بدهی مستند داشتیم که برخی از آن‌ها مربوط به هیئت علمی و برخی مربوط به پیمانکاران بود. در سال 93 بدهی هیئت علمی و کارکنان به سمت صفر حرکت کرد و با پیمانکاران جزء نیز تسویه کردیم اما پیمانکاران کلی هنوز تسویه نکرده‌اند.

مشاور سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: در سال 92 نزدیک به 72 میلیارد تومان بودجه دانشگاه اصفهان بود و این رقم در سال 93 به 90 میلیارد تومان رسید، اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت در سال 94 این رقم به 127 میلیارد تومان رسیده است.

ایروانی افزود: در سال 93 نزدیک به 99 درصد بودجه دانشگاه اصفهان محقق شد که نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد براساس قانون حداکثر تا 50 درصد از بودجه را می‌توان به حقوق و دستمزد کارمندان و پرسنل دانشگاه اختصاص داد، اما به دلیل اینکه بدنه کارمندی دانشگاه اصفهان بسیار وسیع است و از استاندارد خارج شده، نزدیک به 75 درصد بودجه را باید به این بخش اختصاص دهیم و این مشکلی نیست که بتوان در کوتاه مدت رفع کرد. شاید پنج سال دیگر این مشکل رفع شود.


تگ ها برخورد سلیقه‌ ای در مصاحبه دکتری دانشگاه دانشجویی دکتری پزشکی وزارت علوم

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی