پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 امرداد 1394 - 15 August 2015



  استان کرمان از لحاظ تجهیزات دانشگاهی فقیر است

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به وجود 170 هزار دانشجو در 120 واحد دانشگاهی استان گفت: کرمان از لحاظ تجهیزات دانشگاهی فقیر است و این امر باعث شده نتوانیم در رشته های فنی و مهندسی، همگام با تهران پیش رویم اما در مجموع از وضعیت علم و فناوری در استان کرمان راضی هستیم.

وی با بیان اینکه در ترویج علم و فناوری نیازمند عرضه یک نمونه ساخته شده هستیم تصریح کرد: در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم که بتوانیم به سهم خودمان میزان توسعه علم و فناوری را در استان کرمان به معرض نمایش بگذاریم و امیدواریم سال های آینده بتوانیم با برنامه منظم تر و وسیع تری در این نوع جشنواره ها شرکت کنیم.

میرزایی با بیان اینکه این نوع با هم بودن و برگزاری این نوع جشنواره نمونه بارزی از همدلی و همزبانی است که در استان کرمان محقق شده است تصریح کرد: پیشرفت و توسعه فناوری در استان کرمان به نسبت خوب بوده است اما معضل ما در این است که سیاست‌های کلان تهران اجازه نمی‌دهند شهرستان ها رشد کنند.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با انتقاد از مصرف 56 درصدی بودجه کشور در تهران تصریح کرد: متاسفانه این سیاست بر شهرستان‌ها سایه انداخته است و مانع توسعه و پیشرفت شهرستان ها شده است.

وی با اشاره به وجود 170 هزار دانشجو در 120 واحد دانشگاهی در استان کرمان گفت: استان از لحاظ تجهیزات دانشگاهی فقیر است و این امر باعث شده است که نتوانیم در رشته های فنی و مهندسی، همگام با تهران پیش رویم اما در مجموعه از وضعیت علم و فناوری در استان کرمان راضی هستیم.

میرزایی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه نیز گفت: سهم دانشگاه در ارتباط با صنعت زیاد نیست و بخشی از این موضوع نیز به سیاست‌های عمومی کشور بر می گردد. تا زمانی که صنعت رقابتی نشود، احساس نیاز به علم و فناوری پیدا نمی شود و این اصل قضیه است.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با بیان اینکه تا زمانی که این احساس نیاز به وجود نیاید، ارتباط دانشگاه و صنعت ضعیف خواهد ماند تصریح کرد: 50 تا 60 پروژه سالانه توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با صنایعی همچون مس، گل و گهر، شرکت توزیع برق شمال استان و ... صورت می گیرد اما تا زمانی که اصل قضیه درست نشود، این کارها ادامه دار نخواهد بود.


تگ ها استان کرمان از لحاظ تجهیزات دانشگاهی فقیر است دانشگاه کرمان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی