پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 مهر 1394 - 30 September 2015


توسعه آموزش‌های مجازی علوم پزشکی


دکتر منیژه خلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این‌باره گفت آموزش پزشکی در سال های گذشته بیشتر به تامین کمیت و نیروی مورد نیاز سلامت پرداخته و حالا پس از به ثمر رسیدن طرح تحول در مرحله اول بحث درمان مرحله دوم مباحث مرتبط با بهداشت مرحله سوم نظام پرداخت پزشکان و تعرفه، نیاز به تحول در امر آموزش به عنوان پایه و اساس تولید علم پزشکی احساس می شد.

وی افزود: در این راستا برنامه های پیشنهادی در قالب 12 بسته مطرح شد و تمامی بسته ها بر تولید و تربیت نیروهای کارآمد و متعهد به اخلاق ، عدالت نگر و پاسخگو به نیازها و اولویت های جامعه تاکید دارند.

وی ادامه داد: هر دانشگاه باید با توجه به قابلیت ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل خود طرحی جامع را برای اجرای تحول در آموزش پزشکی تهیه کند .

وی بیان کرد: توسعه دانشگاه‌های نسل سوم (کارآفرین)، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی از جمله بندهای گام چهارم طرح تحول نظام سلامت است.

معاون آموزشی دانشگاه ادامه داد: بحث سند آمایش سرزمین یکی از بسته های مهم در تحول آموزش نظام سلامت محسوب می شود که بر اساس آن کشور به 10 منطقه یا قطب تقسیم شده که بر اساس آن حذف یا اضافه برخی رشته ها به برخی دانشگاه ها با هدف توسعه متوازن در تمام شهر ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زاهدان یکی از دانشگاه های قطب 8 است تصریح کرد: با تقسیم دانشگاه ها به 10 قطب،امکان همراهی و همکاری هر دانشگاه با دانشگاه های علوم پزشکی همجوار در راستای شناسایی و بکارگیری توانمندی ها و به اشتراک گذاشتن برنامه های قابل اجرا در راستای تقویت آموزش وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمین، با توجه به نیاز هر منطقه، ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی رشته ها کم یا زیاد می شود افزود: ارزیابی های کیفی نیز از آموزش در رشته ها انجام می شود و در صورت افت کیفیت آموزش امکان تعطیلی پذیرش در رشته در دانشگاه مورد نظر وجود دارد.

وی با تاکید بر چارچوب بندی و مدون شدن بحث اخلاق حرفه ای به عنوان یکی از محورهای مهم این گام از طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: تشکیل شورای اخلاق اعضای هیئت علمی یکی از اقدامات در این راستا است که در این شورا پیشنهاداتی در راستای تدوین شاخص های سنجش عملکرد اعضای هیئت علمی، مدیران و سایر سطوح مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر خلیلی همچنین گفت: مهمترین هدف، تحول کیفی در حوزه آموزش است که با انجام کار کارشناسی تخصصی و بسیار دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ضمن حذف چالش ها در این جهت حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهره بیماری ها تغییر و بار بیماری های غیر واگیر افزایش پیدا کرده است افزود: این امر نیازمند ظهور فناوری های نوین تشخیصی درمانی و بازنگری در روند تربیت نیروی انسانی بخش سلامت است تا این افراد به عنوان افرادی پاسخگو در جهت خدمت به مردم تلاش کنند .

وی گفت: همچنین تلاش خواهیم کرد تا با نظارت بر پایان نامه های دانشجویی، تحقیقات کاربردی و قابل استفاده در بهداشت و درمان استان را پرورش داده و بکار گیریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با اشاره به تلاش در جهت گسترش آموزش مجازی و بهره مندی از توان و علم اساتید مطرح دنیا در رشته های مختلف ادامه داد: خوشبختانه برخی زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه در دانشگاه زاهدان فراهم است و به جرات می توان گفت این بند می تواند منجر به برخورداری متخصصان پرتلاش کشور و به دنبال آن استانمان از جدیدترین روش های درمانی جهان شود.

وی بسته پایش را آخرین بسته از گام چهارم طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: بر اساس این بسته ابتدا بر اساس معیارهای سنجش توسط خود دانشگاه و سپس توسط وزارت بهداشت انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به امکان توسعه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توجه به وجود قابلیت های فراوان گفت: برخورداری از اعضای هیات علمی با تجربه و مجلات علمی معتبر، مراکز تحقیقاتی فعال از جمله قابلیت هایی است که امکان توسعه بیش از پیش آموزش کیفی را تسریع می کند .

وی همچنین تصریح کرد: امکان ایجاد دانشکده داروسازی و بهره گیری از گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد.


تگ ها توسعه آموزش‌های مجازی علوم پزشکی توسعه آموزش‌های مجازی علوم پزشکی گیاهان دارویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی