پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          02 اردیبهشت 1395 - 21 April 2016

معرفی هویت ملی راه‌ مبارزه با تهاجم فرهنگی است



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس زراعت شامگاه چهارشنبه در تالار آزادی دانشگاه کاشان اظهار کرد: مفاخر ایران اسلامی را باید احیا و گرامی بداریم و به جوانان معرفی کنیم تا مفاخر کشورهای دیگر را الگوی خود قرار ندهند.

وی با بیان اینکه اگر جوانان ایران اسلامی الگو داشته باشند تا به سمت ارزش‌های پوشالی غرب گرایش پیدا نکنند، تأکید کرد: دانشگاه‌ها موظف هستند روحیه تفکر مفاخر را به نسل جوان منتقل کنند و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها یکی از راه‌های انتقال این ارزش‌ها است.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه ملک‌الشعرای بهار نخبه علمی بود و باید این گونه مفاخر را ارج نهیم، تصریح کرد: شرایط زندگی بهار به گونه‌ای بود که می‌توانست زندگی خوبی داشته باشد ولی او با فقر دست و پنجه نرم کرد تا به کشور خدمت کند و جامعه‌ای آزاد پرورش دهد و این عوامل یعنی ارزش و باید به این گونه ارزش‌های اخلاقی توجه کنیم چون نیاز فعلی جامعه است.

زراعت بیان کرد: یکی از مشکلات کشور فقر فرهنگی است و با توجه به رشد شهرها و نوآوری‌هایی که می‌شود هنوز دچار فقر فرهنگی هستیم و وظیفه دانشگاه‌ها این است که ارزش‌ها را احیا کند.  

وی بهار را یک نخبه جامع‌الاطراف معرفی کرد و گفت: بهارشناسی بهار هنوز پس از سال‌های سال منبع دانشجویان دکتری است و همچنین دیوان اشعار و سیاست و روزنامه‌نگاری او زبانزد بوده است و همفکری با آیت‌الله مدرس و نقش مهمی که در استقلال و آزادی و مبارزه با استعمار داشت‌ بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه کاشان عنوان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی معرفی هویت ملی و مفاخر کشور است و بسیاری از کشورها مفاخر ایران اسلامی را به نفع خودشان مصادره کرده‌اند.

زراعت در ادامه به خصوصیات اخلاقی یک شاعر پرداخت و افزود: اخلاق، عاطفه، مردمی بودن، آزادگی و شجاعت از خصوصیات یک شاعر موفق است و همه این خصوصیات در بهار جمع شده بود و خدا به او لطف داشته که طبع شعر و شاعری را در وجود او به ودیعه گذاشته بود و این رسالتی بزرگ است که حروف را به نظم درآورده و پیام‌آوری برای انسانیت باشد.

وی ادامه داد: تفاوت همایش بهار با سایر همایش‌ها در این است که مقالات سفارشی به افراد کاملا شاخص سپرده شده است به طوری که یکی از اندیشمندان این همایش آخرین شاگرد بهار(فتح‌الله مجتبایی، عضو شورای عالی مرکزدائره المعارف بزرگ اسلامی) انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه کاشان با انتقاد از اینکه نخبگان کشور را فراری می‌دهیم، بیان کرد: انسان‌های بزرگی در کشور داریم که سرمایه‌های مهمی برای کشور محسوب می شوند اما از کشور خارج می‌شوند بنابراین باید زندگان را هم پاس بداریم نه اینکه وقتی از میان ما رفتند بگوییم چرا قدر آنان را ندانستیم.


تگ ها معرفی هویت ملی راه‌ مبارزه با تهاجم فرهنگی مبارزه با تهاجم فرهنگی هویت ملی و مفاخر کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی