پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 امرداد 1395 - 04 August 2016


تعیین تکلیف مدیریت دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده



فرهادی در ادامه با بیان اینکه هفته آینده تکلیف مدیریت دانشگاه فرهنگیان روشن خواهدشد، تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد در خود شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری می‌شود. 

وی در بخش دیگری از این نشست راه‌اندازی دوره‌های پسادکتری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 700 دوره پسادکتری راه‌اندازی شده است. باید توجه داشت پسادکتری مدرک نیست بلکه یک دوره تکمیلی خاص است. این خیلی اتفاق خوبی است که دانشجویان این دوره‌ها بخشی از دوره خود را در صنعت بگذرانند. در حال حاضر این اتفاق در دانشگاه سهند رخ داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: ما در این راستا بازنگری‌های زیادی در رشته‌های تحصیلی صورت گرفته و ما با وزارت صنایع نیز همکاری‌های زیادی داشته‌ایم. می‌توان بسیاری از دانشجویان دکتری را در قالب فرصت‌های مطالعاتی به بخش صنعت فرستاد. البته پذیرش این مسائل سخت است و باید به صورت نمونه‌ای و پایلوت اقداماتی صورت گیرد تا در نهایت به  فرهنگ‌سازی آن کمک شود.

فرهادی با ارایه مدرک‌های دانشگاهی مشترک موافقت کرد و در این رابطه گفت: این مساله در دانشگاه‌های ما مسبوق به سابقه است. به عنوان نمونه در گذشته در دوره مهندسی پزشکی تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شریف منعقد شده بود.

وی با ابراز گلایه از تعداد زیاد دانشجویان دوره‌های دکتری عنوان کرد: امروز در دنیا تعداد این دانشجویان در حال کاهش است چراکه یک دانشجوی دکتری نهایتا استاد دانشگاه می‌شود و یا  به عنوان یک محقق کار فکری می‌کند. اگر قرار باشد یک دانشجو وارد بازار کار شود، حداکثر مدرک کارشناسی‌ارشد برای وی کفایت خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این میزان در مقطع کارشناسی‌ارشد بیش از 400 هزار دانشجو است. قطعا بخشی ازمساله فساد علمی از همین تعداد بالا نشات می‌گیرد.

فرهادی اضافه کرد: همه این‌ها در حالی است که براساس نقشه جامع علمی کشور ما باید در سال 1404 سه درصد دانشجو در مقطع دکتری داشته باشیم. در حال حاضر این 100 هزار دانشجوی دکتری در کشور تنها 1.8 درصد از آن هدف را برآورده کرده است. به نظر می‌رسد باید در برخی از مسائل این سند هم بازبینی‌هایی صورت گیرد.

وی با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در طول سال، عنوان کرد: سالانه 800 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم که اگر این تعداد بخواهند وارد بازار کار شوند، باید رشد اقتصادی ما 8 درصد باشد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بر همین اساس آموزش‌های مهارتی در برنامه ششم توسعه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امروز مشکل ما کمبود  تکنسین است. در این راستا دانشگاه‌های علمی کاربردی می‌توانند به صورت نامحدود فعالیت کنند اما این فعالیت باید براساس اساس‌نامه این دانشگاه باشد. هیچ‌گاه قرار نبود دانشگاه‌های علمی کاربردی دانشجوی آزاد پذیرش کند.

فرهادی در مورد برخی تخلفات پژوهشی در سطح اساتید دانشگاهی، گفت: هیات‌های انتظامی دانشگاه‌ها باید نسبت به تخلفات برخورد کنند. ما در مورد بحث تقلب علمی و فروش پایان‌نامه لایحه قانونی تنظیم کردیم که در مجلس قبل به نوبت تصویب نرسید و در حال حاضر نیز در دستور کار مجلس دهم است. قطعا تصویب این لایحه به برخورد با چنین مسائلی کمک خواد کرد.

وی اضافه کرد: البته برای جلوگیری از تقلب‌ها ما سامانه ثبت پایان‌نامه‌ها را در کشور راه‌اندازی کردیم. از دیگر سو باید در نظر داشت که وزارت علوم نظام جامع ارزیابی ندارد که امیدواریم این نظام در قالب یک مرکز جامع در وزارت‌خانه ایجاد شود.



تگ ها مدیریت دانشگاه فرهنگیان تکلیف مدیریت دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی