پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 اسفند 1395 - 14 March 2017


 انتخاب دانشگاه امیرکبیر برای قرار گرفتن در رتبه بالای جهانی

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که باید پنج دانشگاه کشور برای قرارگرفتن در رتبه بالای جهانی انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد معتمدی صبح امروز در نشست خبری در دانشگاه امیرکبیر گفت: در حال حاضر در این دانشگاه، ۶ تشکل سیاسی فعالیت می کنند و این تشکل ها از گروه های اصلاح طلب و اصول گرا و دیگر گرایش های سیاسی هستند.

وی با بیان اینکه زمینه لازم برای فعالیت طیف های مختلف در دانشگاه فراهم شده است افزود: دعوت از اشخاص برای سخنرانی در این دانشگاه متناسب با تفکرات تشکل های دانشجویی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: هیچ فردی نمی تواند مدعی شود ما جلوی فعالیت های سیاسی در این دانشگاه را گرفته ایم و ما هر هفته جلساتی را برای اعطای مجوز به فعالیت های تشکل های دانشجویی برگزار می کنیم.

معتمدی اظهار داشت: کرسی های آزاداندیشی در این دانشگاه برگزار می شود اما برخی از گروه های دانشجویی نظرشان بر این است که این کرسی ها باید در داخل صحن دانشگاه اجرا شود که به دلیل کمبود فضای فیزیکی در محوطه دانشگاه، در حال حاضر امکان برگزاری کرسی ها در فضای باز نیست.

وی تصریح کرد: برنامه داریم تا فضای فیزیکی لازم را در صحن دانشگاه مشخص کنیم تا کرسی های آزاداندیشی در آن مکان برگزار شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال حاضر، کرسی های آزاد اندیشی در تالار ورودی سالن اجتماعات دانشگاه برگزار می شود.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه ها و دانشجویان باید در زمینه انتخابات نیز فعال باشند اضافه کرد: وظیفه مدیریت دانشگاه ها بر این است که شرایط فعالیت های دانشجویی را فراهم کند، اما دانشگاه ها نباید تبدیل به یک شعبه حزب خاصی شوند.

وی عنوان کرد: دانشجو و دانشگاه باید مستقل فعالیت کند، بنابراین در این دانشگاه بستری فراهم شده تا نمایندگان طیف های مختلف، فعالیت های سیاسی داشته باشند.

اصلاح جذب پذیرش دانشجو در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در گذشته نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به دانشجویان مقطع کارشناسی ۶۰ به ۴۰ درصد بود افزود: با اصلاحاتی که صورت گرفت در حال حاضر ۵۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۴۵ درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

معتمدی اضافه کرد: برنامه داریم نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی، برابر باشد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه دارای ۱۴ هزار دانشجو بود که با توجه به اصلاحات صورت گرفته در کم شدن ظرفیت برخی رشته های غیرضروری و دوره های مجازی در حال حاضر ۱۳۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: طی دو سال گذشته، ۵۵ عضو هیئت علمی جدید در این دانشگاه جذب شده است و اکنون این دانشگاه دارای ۵۵۲ عضو هیئت علمی است.

معتمدی عنوان کرد: رتبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۹۵، براساس رتبه بندی ISC در جایگاه نخست دانشگاه های صنعتی و براساس رتبه بندی لایدن، جایگاه نخست دانشگاه های فنی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: براساس رتبه بندی های «کیواس و تایمز» نیز، دانشگاه  صنعتی امیرکبیر جزء سه دانشگاه برتر صنعتی کشور به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته، جایگاه دانشگاه های کشور در رتبه بندی های بین‌المللی، در شرایط خوبی قرار داشته اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید در زمینه تولید علم، قراردادهای صنعتی و بین‌المللی سازی فعالیت کنیم.

معتمدی تاکید کرد: این دانشگاه در سال ۲۰۱۵، تعداد ۲۰۱۸ مقاله منتشر کرده که میانگین تولید مقالات این دانشگاه از بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا بهتر بوده است.

انتخاب دانشگاه امیرکبیر برای قرارگرفتن در رتبه جهانی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر که قرار بود در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرند، انتخاب شده است.

معتمدی اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که باید پنج دانشگاه کشور انتخاب و جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.

وی گفت: از دانشگاه های برتر خواسته شد تا برنامه های خود را برای این موضوع ارسال کنند و دیروز طی نامه ای، دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از این دانشگاه ها انتخاب شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: حجم قراردادهای صنعتی از سال ۹۰ رو به کاهش بود که مجدداً این موضوع مورد توجه قرار گرفت و اکنون با وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی قراردادهای مهمی منعقد کرده ایم.

همکاری ۱۰ استاد خارجی با دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ استاد همکار بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که برخی از این اساتید ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

معتمدی اضافه کرد: این دانشگاه دارای ۵۰ دانشجوی خارجی بود که طی دو سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه بین‌الملل، تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه به ۲۰۰ نفر افزایش یافت که برنامه داریم این میزان به هزار نفر افزایش دهیم.

وی با اشاره به همکاری خوب دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کشورهای همسایه به خصوص کشور عراق گفت: در تابستان امسال، قرار است ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های کشور عراق برای آموزش یک ماهه به این دانشگاه فرستاده شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: این دانشگاه با دانشگاه های کشورهای فرانسه، هلند و آلمان قراردادهای علمی و آموزشی دارد و اکنون سه دوره بین‌المللی نیز با این دانشگاه ها شروع کرده ایم که پذیرش دانشجو نیز در این دوره ها انجام شده است.

محیط دانشگاه باید بانشاط باشد

معتمدی تصریح کرد: محیط دانشگاه باید با نشاط و فعال باشد، اما این به این معنی نیست که درگیر مسائل حاشیه ای و اعتراضات باشیم. چرا که وجود چنین مسائلی، باعث کاهش فرصت فعالیت اساتید و دانشجویان می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین اولویت ما این بود که فضای مناسب برای همه اقشار دانشگاه فراهم کنیم تا این افراد بتوانند فعالیت های فرهنگی و سیاسی خاص خود را داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشجو نباید تک بعدی باشد افزود: ما سال فعالی را پشت سر گذاشتیم و مجوزهای بسیاری برای فعالیت های سیاسی و فرهنگی تشکل های دانشجویی، اعطا کردیم.

معتمدی ادامه داد: به طور طبیعی همیشه تشکل های دانشجویی اعتراضاتی دارند و اگر در میان آنها اعتراضی نباشد، یعنی فعالیتی صورت نمی گیرد، اما تمامی فعالیت های این دانشگاه در چارچوب قوانین بوده است.

وی گفت: در سال ۹۵ حتی یک مورد مشکل اساسی با اساتید نداشتیم و در تمام زمینه ها، بسیج اساتید و دیگر بخشهای مربوط به اساتید با دانشگاه همکاری و همیاری کرده اند.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی