پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 بهمن 1397 - 30 January 2019


صدای معلم به جایی نمی‌رسد؛ دلسوزانه تعلیم می‌دهد و ساده زیستی و کوخ نشینی را به کاخ نشینی ترجیح می‌دهد؛ تربیت این نسل است که آرامش درونی و امنیت همه جانبه‌ نسل آینده را ضمانت می‌کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیمانی کردن دانشجو معلمان طی چند روز گذشته با اعتراض بسیاری از دانشجویان مواجه شده است، جمعی از دانشجو معلمان ورودی ۹۷ دانشگاه فرهنگیان نیز در اعتراض به صدور بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر استخدام پیمانی ورودی‌های ۹۷ مقابل دیوان عدالت اداری حضور یافتند و خواستار لغو این بخشنامه شدند.

در بخشنامه اخیرا وزارت آموزش‌وپرورش با توجه حکم سازمان امور اداری و استخدامی آمده است که به استناد نامه مورخ ۲۸ آذر ۹۷ سازمان اداری و استخدامی کشور، دانشجو معلمانی که در اجرای مجوز مورخ ۳۰ تیر ۹۷ این سازمان به استخدام در می‌آیند، استخدام آن‌ها پیمانی است.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به انتقادات دانشجو معلمان نسبت به تغییر وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به پیمانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته است که در خصوص دغدغه برخی دانشجو معلمان عزیز جدیدالورود ضمن پیگیری برای رفع نگرانی‌ها از معاون مالی اداری وزارت خانه خواسته ام دلایل و نتایج پیگیری موضوع را به اطلاع همکاران جوانم برساند، اما این روز‌ها دانشجو معلمان در سراسر کشور از جمله اصفهان نگران این وضعیت هستند. چون مذاکره اینجانب با رئیس محترم سازمان امور اداری و استخدامی طولانی شده بود و به اتفاق نظر نرسید، با نزدیک شدن به پایان سال مالی احتمال تضییع حقوق ۶ ماهه همکاران جوانم وجود داشت؛ لذا برای رفع این خطر فعلا احکام به صورت پیمانی صادر شد تا موضوع در سال آینده ادامه و احکام تصحیح شود.
دانشجو معلمان استان اصفهان نیز این روز‌ها در واکنش به این بخشنامه وزارت آموزش و پرورش نیز در تلاش هستند که خواسته خود را به مسئولان کشور اعلام کنند، نیما فرهمندیان، دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید دکتر آیت نجف آباد اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو می‌گوید که تنها راهکار و راه حل وضعیت کنونی جامعه ما تربیت نسل دانشجو معلمان و مشاهده زحمات و دلسوزی آنان است، اما دولت محترم نه تنها برای تضمین آینده کشور بودجه آموزش و پرورش را مضاعف و چند برابر نکرد بلکه به روند خصوصی سازی آموزش و پرورش دست زد و بودجه ضعیف این وزارتخانه را دو دستی احاطه کرد بله تَکرار می‌کنم که احاطه کرد!
صدای معلم به جایی نمی‌رسد
این دانشجو معلم اصفهانی می‌افزاید که واقعا تربیت این نسل است که آرامش درونی و امنیت همه جانبه‌ نسل آینده را ضمانت می‌کند صدای معلم به جایی نمی‌رسد دلسوزانه تعلیم می‌دهد و ساده زیستی و کوخ نشینی را به کاخ نشینی ترجیح می‌دهد.

فرهمندیان می‌گوید که تنها دغدغه معلمی باید انتخاب رنگ گچ باشد نه احتمال آتش سوزی و انفجار بخاری مدیران نیز صحبت‌های سریع و صریح و صحیحی ندارند و تیتر گونه بیان می‌کنند! از تعویق صدور احکام دانشجو معلمان تا معلق بودن بین سه ساله شدن و چهار ساله شدن دوره‌ی کارشناسی، خدا را شاکریم که اساتیدی دلسوز و عالم داریم که دغدغه آموزش را دارند نیتشان قربه الی الله است و همین بس که زنده اند!
این دانشجو با اشاره به بخشنامه وزرات آموزش و پرورش می‌گوید که جدیدا به صورت غیر قانونی و خلاف دفترچه کنکور سراسری می خواهند که برای ورودی ۹۷ حکم پیمانی بزنند و رسمی نکنند. کل دانشجویان با مشکل برخورد کردند و باعث نگرانی دانشجویان شده؛ در صورتی که بهترین رتبه‌ها وارد شغل معلمی شده اند. 
داوطلبان دانشگاه فرهنگیان از نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور
اما برخی دانشجو معلمان معتقد هستند که داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که اغلب از نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری بوده‌اند و در علم و اخلاق سرآمد بوده‌اند، در سال‌های آتی این شغل را به دلیل نبود ثبات و نداشتن تضمین انتخاب نکرده که ضربه مهلکی به دانشگاه فرهنگیان خواهد زد.

این دانشجو معلم‌ها با انتقاد از این بخشنامه می‌گویند که امروزه با شرایط بد معیشتی و فقدان کار برای جوانان به لطف سیاستمداران، بسیاری به این امید پا به این دانشگاه می‌گذارند و کمبود‌ها را می‌پذیرند که امید به استخدام رسمی قطعی دارند؛ اگر مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که استخدام رسمی قطعی را با استخدام پیمانی جایگزین کنند می‌بایست پیش‌تر و قبل از انتخاب رشته به متقاضیان اطلاع داده می‌شد تا داوطلبان با آگاهی از شرایط جدید دست به انتخاب کد رشته‌های فرهنگیان بزنند و هم‌اکنون در این بلاتکلیفی نبودند؛ ولی متأسفانه خلاف آنچه را که در دفترچه کنکور یعنی استخدام رسمی آزمایشی آمده،عمل شده است که می‌طلبد در مراجع بالاتر پیگیری شود.
آن‌ها تاکید دارند که انتظار است تحت منویات رهبری معظم انقلاب روزبه‌روز شاهد افزایش توجه و توسعه کمی و کیفی دانشگاه استراتژیک فرهنگیان باشیم حال اینکه بعضاً اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده از نداشتن توجه کافی و شایسته به مجموعه دانشگاه فرهنگیان است و امید است مسئولان مربوطه راه مقام معظم ولایت را ادامه بدهند و بیانات ایشان را سرلوحه کار خویش گردانند.

جمعی از دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان وروری سال ۹۷ نیز در نامه به نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در اعتراض به این بخشنامه نوشته اند که پیرو بخشنامه وزیر آموزش و پرورش، استخدام دانشجو معلمان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان بصورت پیمانی خواهد بود. گفتنی است جناب وزیر تاکید کرده اند که این بخشنامه مصوّب سازمان امور اداری استخدامی است و همه موظف به تمکین به این بخشنامه هستند، اما براساس ماده ۷ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش و همچنین ماده ۱۰ آیین نامه استخدام پیمانی، به کیفیت و نحوه استخدام دانشجومعلمان به روشنی پرداخته شده است.
درج عنوان رسمی آزمایشی در دفترچه سازمان سنجش  
در بخشی از این نامه آمده است که علاوه بر این، در دفترچه شماره ۲ سازمان سنجش به استخدام دانشجومعلمان بشکل رسمی آزمایشی تاکید شده که قطعا این تعهد در انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای ما تاثیرگذار بوده است از جنابعالی بعنوان نماینده معظم له در دانشگاه فرهنگیان تقاضا داریم تلاش‌های خود را در این عرصه دریغ نفرمایید و با انتقال نگرانی دانشجومعلمان انقلابی به مقام معظم رهبری، از ایشان بخواهید مانند همیشه مدافع حقوق علم و معلمان انقلابی کشور باشند.
اما در اعتراض به این بخشنامه اساتید دانشجو معلمان نیز به حمایت از آن‌ها برخواسته اند، علی رضا حاجی صادقیان معاون پردیس و سرپرست مرکز آموزش عالی شهید دکتر آیت نجف آباد استان اصفهان در این رابطه نامه ای به ابوالفضل ابوترابی نماینده شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون می‌نویسد.
نگرانی دانشجویان از بخشنامه وزارت آموزش و پرورش
در این نامه آمده است: با توجه به بخشنامه مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در تاریخ اول بهمن سال ۹۷ در مورد صدور احکام استخدامی دانشجویان ورودی ۹۷ دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به منظور آغاز فرآیند استخدام نامبردگان، تعین نوع استخدام ایشان بصورت پیمانی در آن نامه و براب این دسته از دانشجویان موجب نگرانی و مسائل متعدد برای دانشجو معلمام دانشگاه فرهنگیان و قشر فرهنگی کشور شده است.
 
در بخشی از این نامه آمده است: از آنجایی که در نحوه پذیرش این دسته از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان در رابطه با استخدام پیمانی آن‌ها صحبتی نبوده و طبق روال قبل در دفترچه پذیرش آن‌ها بحث پذیرش رسمی آزمایشی بوده است و پذیرش ایشان در سال‌های اخیر و بر اساس تراز علمی بهتر و شایسته‌تر صورت گرفته است و از طرف مقام معظم رهبری عنایت ویژه به این دانشگاه مبذول داشته اند.
معاون پردیس و سرپرست مرکز آموزش عالی شهید دکتر آیت نجف آباد استان اصفهان  با انتقاد از این بخش نامه  خطاب به این نماینده مجلس می‌گوید که موجی از یاس و دل نگرانی بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به وجود آمده است که می‌طلبد حضرتعالی با درایت مثال زدنی شما و دلسوزیتان نسبت به دانشجو معلمان، این موضوع را از طریق مراجع مربوطه، پیگیری کنید.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی