پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 امرداد 1400 - 09 August 2021


رئیس دانشگاه آزاد گفت: اجرای مصوبه کاهش ظرفیت دانشگاه آزاد با دستور دیوان عدالت اداری متوقف شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی در نشست خبری که امروز به صورت مجازی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه برخی از بورسیه ها گلایه داشتند که در طرح الف و ب، الف را انتخاب کرده اند اما از سمت واحد دانشگاهی به گروه ب ارجاع داده شده اند، گفت: ما دو دسته بورسیه داریم؛ نخست افرادی که در مدت قانونی در حال تحصیل هستند و این ها هیچ مشکلی ندارند. گروه دوم افرادی اند که زمان قانونی تحصیلشان گذشته است.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: در دوره سه ساله مدیریتی بنده در دانشگاه آزاد هیچ مربی گرفته نشده و اساسا مربی ها کسانی اند که در سال های گذشته به دانشگاه آمدند و امکانی داده شد که تحصیل کنند. دانشگاه هم مخالفتی با حضور این افراد ندارد اما بورسیه ۷ یا ۹ ساله بی معنی است.

طهرانچی ادامه داد: در این خصوص ما یک ابلاغیه ای داشتیم مبنی بر اینکه هر کسی از مدت قانونی تحصیل اش گذشته باید به واحد مراجعه و اعلام کند که اگر تا بهمن ماه فارغ التحصیل می شود، در گروه الف بماند ولی اگر کسی از زمان بورسیه اش گذشته و می خواهد خود را بلاتکلیف نگه دارد، دانشگاه تا چه زمانی نسبت به این افراد نباید هیچ اقدامی داشته باشد؟ در دانشگاه دولتی اگر فرد بورسیه در زمان مدت قانونی، درسش را تمام نکند خیلی جدی از او خسارتی گرفته می شود.

رئیس دانشگاه آزاد درباره درامدهای غیرشهریه ای دانشگاه نیز توضیح داد و گفت: ما در شرایط کرونا در درامدهای غیرشهریه ای خسارت زیادی دیدیم و رقم بسیار بالا بود؛ متاسفانه حمایتی هم نشدیم. ظرف یک ماه آینده در راستای شفافیت، عملکرد سال قبل دانشگاه را اعلام خواهیم کرد و درباره بودجه نیز نشست مفصلی با خبرنگاران خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره راه اندازی کمپین همسازی سازی حقوق از سوی اساتید گفت: آیا شما موافق ۲ برابر شدن شهریه هستید؟ با توجه به وضعیت اقتصادی نابسامانی که وجود دارد، اجرای همسان سازی یعنی بالا بردن بیش از حد شهریه که معقول نیست. نکته دوم، فضاسازی های فضای مجازی است که متاسفانه بسیاری از کمپین های ایجاد شده، مربوط به فضای بیرون دانشگاه است. در خردادماه علیه رئیس دانشگاه آزاد ۷۲۱ هزار توییت و ریتوییت شده است وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم در مجموع ۳۱۶ نفر هستند که ۳۰۰ نفرشان بین ۴۰ تا ۶۰۰ توییت در روز می زنند. آیا این طبیعی است؟

طهرانچی اضافه کرد: آن بخش طبیعی که وجود دارد، یک نیاز اقتصادی و اجتماعی است که پیچیده است و به وضعیت کشور بر میگردد و ما سعی میکنیم با مکمل های حقوقی جایگزین کنیم. همه چیز در دست ما نیست و تورم به دلیل سیاست های غلط دولت ها به وجود می آید که انشاالله دولت سیزدهم تورم را مهار کند و اگر شرایط را پایدار ببینیم ما خودمان را پایدار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: همین امسال به یکباره در شورای گسترش وزارت علوم مصوبه ای را گذراندند و به ما ابلاغ کردند که براساس آن ظرفیت دانشگاه آزاد از ۴۵۰ هزار نفر به ۱۳۰ هزار تا کاهش یابد که ما برای این مصوبه در دیوان عدالت دستور توقف گرفتیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه شنیده شده قرار است شما در کابینه دولت سیزدهم حضور داشته باشید؟ گفت: دانشگاه آزاد با دارا بودن ۴۰ درصد آموزش عالی نقطه تاثیر گذاری در آموزش عالی است و در حال حاضر در حال تدوین بودجع ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه هستیم و هم در مرحله تدوین برنامه پنج ساله. آرزوی توفیق داریم برای کسانی که در دولت سیزدهم هستند.

طهرانچی با اشاره به انتظارات خود از وزیر علوم آتی گفت: مردم نمره قبولی به نظام آموزش عالی نمی دهند؛ نظام آموزش عالی باید آینده ساز باشد و برای اشتغال دانشجویان بسترسازی کند و از اینکه در یک قلعه منزوی از جامعه باشد در بیاید. متاسفانه هر حرکتی را در دانشگاه آزاد شروع کردیم که بتوانیم نظام اموزش عالی را از این بن بست در بیاوریم، دیدیم که با سلبیت کامل برخورد شد.

وی افزود: به طور مثال دانشگاه آزاد در دو رشته روانشناسی بالینی و سلامت ضمن حفظ دروس این دو رشته، ۶۰۰ ساعت کار کارورزی و مهارت افزایی برای دانشجویان در نظر گرفته است. ما معتقدیم دانشجویی که تربیت می شود اگر ۶۰۰ ساعت کارورزی نداشته باشد نمی تواند در خدمت اجتماع موثر باشد و می شود یک روانشناس بالینی بیکار. در جلسه اخر شورای گسترش وزارت علوم به من میگویند چرا این کار را کردید؟ نامه هم زدم اما پاسخ نمی دهند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: مثالی دیگر اینکه ما دوره جدید دکترای حرفه ای کشاورزی و امنیت غذایی را تنظیم کردیم اما اصلا وزارت علوم حاضر نشد طرح را ببیند و بی اعتنایی کردند به در خواست و مطالبات مردم. چیزی که انتظار داریم این است که وزارت علوم با یک نگاه تحولی نسبت به مطالبات مردم اقدام کند.

طهرانچی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بخشی از آموزش ها در مهر ۱۴۰۰ حضوری شود، گفت: دانشگاه حتی اگر کاملا حضوری شود،ما از بسته مکمل حضوری_مجازی استفاده خواهیم کرد و این بستری است که کل دنیا به سمت آن می رود. در یک نظر سنجی که از دانشجویان داشتیم، ۷۵ درصد دانشجویان اعلام کردند آموزش مجازی را به اموزش حضوری ترجیح می دهند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی