پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 آبان 1402 - 04 November 2023


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت ورود دانشجویان به عرصه های اجتماعی تاکید کرد و گفت: پزشکی که در مسئولیت پذیری اجتماعی موفق است، پزشک برتر است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در جشن نوبهشتی که با حضور دانشجویان ورودی مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: در دنیای امروز تعهد اجتماعی یکی از حوزه‌های مهم در زمینه بررسی و اعتباربخشی حرفه‌ای است و پاسخگویی اجتماعی بسیار بالاتر از مسئولیت پذیری اجتماعی است.

وی از زحمات انجمن اسلامی ۱۳۴۸ و تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشن تقدیر کرد و خطاب به دانشجویان گفت: شما در شرایطی دانشجوی حوزه سلامت شدید که دنیای علمی اطراف شما هر لحظه در حال تغییر است و یک دینامیسم سرسام آور از نظر علمی اطراف شما را فرا گرفته است.

زالی با اشاره به تفاوت دانشجوی حوزه سلامت با سایر دانشجویان گفت: شما در فاصله نزدیکی پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار می‌شوید. بنابراین در دوران تحصیل خود در رشته‌های علوم پزشکی حتماً باید نیم نگاهی به آینده داشته باشید زیرا فرصت‌های شغلی پر رقابت هستند.

وی با توجه به برگزاری برنامه‌های خوب علمی، آموزشی و فرهنگی در دانشگاه ابراز امیدواری کرد که دانشجویان در عرصه‌های مختلف فعال باشند و برگزاری این جشن توسط دانشجویان را بسیار ارزشمند برشمرد و نشان از خوداتکایی و تلاش دانشجویانی دانست که ضمن انجام وظایف آموزشی خود وارد عرصه‌های اجتماعی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تعریف سازمان جهانی بهداشت از پزشک پنج ستاره گفت: who پزشک پنج ستاره را پزشکی می‌داند که دارای علم کافی، مهارت‌های ارتباطی، هدایتگری و مدیریت میدانی در حوزه سلامت باشد. پزشکی که در مسئولیت پذیری اجتماعی موفق است پزشک برتر است.

وی با اشاره به رشد فزاینده پیشرفت تکنولوژی در جهان گفت: شما عزیزان که امروز به عنوان دانشجویان حوزه سلامت وارد این دانشگاه شدید باید بدانید امروز هر دوسال داده‌های دیجیتالی در دنیا دوبرابر می‌شود، ۹۷ درصد داده‌های جدید در طول ۱۰ سال اخیر وارد چرخه معلومات بشری شده است.

به گفته زالی هم اکنون میزان چرخش داده‌های موجود در فضای مجازی روزانه به میزان ۵۰ تریلیون رسیده است و پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ دانشجویی که از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا فارغ التحصیل می‌شوند نیمه عمر محفوظاتش صرفاً پنج ماه است.

وی درهم نوردیده شدن مرزهای پزشکی توسط هوش مصنوعی را حیرت انگیز خواند و به کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه پزشکی از قبیل ساخت داروی درمان فیبروز مقاوم ریوی، ساخت آنتی بیوتیک و ربات‌های جراحی اشاره کرد و یادآور شد: دنیای هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و متاورس زودتر از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: محاسباتی که بشر در طی سه سال آینده به آن دست پیدا خواهد کرد در طول همه ادوار بشر غیر ممکن بوده است. بسیاری از معادلات ریاضی با استفاده از محاسبات ابرکوآنتومی حل می‌شود. امروزه با یک جریان بسیار پیچیده به نام ابرها روبرو هستیم که با استفاده از رایانش ابری علاوه بر اینکه داد و ستد داده‌های بشر به نقطه مطلوب می‌رسد به ذخیره سازی داده‌ها نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشرفته‌ای که در حوزه‌های محاسباتی و کامپیوتری اتفاق افتاده است گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۲ در جهان به تکنولوژی دست یافتیم که براساس آن وقتی بیماری به پزشک مراجعه می‌کند یک گجت (لباس پوشیدنی) بر تن وی می‌شود. پس از ۴۸ ساعت از طریق این گجت پزشک می‌تواند به رصد تمام اطلاعات سلامت بیمار از قبیل فشارخون، ریتم و ضربان قلب، دمای بدن، وضعیت اضطرابی و… بپردازد.

زالی افزود: پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده گجت‌های متناسب با سنسورها تقریباً به گونه‌ای عمل کنند که همه مانیتورین گهای بشر شدنی باشد. استفاده علم رباتیک در بسیاری از اعمال جراحی در جهان اشاره کرد که به جراح کمک می‌کند. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۵ در آمریکا ۱۰ درصد تمام خودروها بدون راننده باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده ۲۰۲۴ با استفاده از چاپگر سه بعدی اولین بیوپیرینت کبد وارد بازار سلامت می‌شود، ضمن اینکه هم اکنون در برخی از کشورهای جهان پرینترهای چهاربعدی نیز پا به عرصه گذاشته‌اند. با استفاده از میکروربات ها در حوزه پزشکی دارو با یک میکروربات به سلول سرطانی تحویل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تراشه هوشمند نورالینک گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پنج سال آینده با استفاده از تراشه‌های کاشتنی مبتلایان به نابینایی، بیماری‌های صعب‌العلاج مغزی، ضایعات نخاعی، بیماری‌های حرکتی، نابینایی از بدوتولد و… مدل جدیدی از زندگی را تجربه کنند. نورالینک به سرعت در حال پیشرفت است و حتماً مدل‌های مشابه آن در نخاع تا سال آینده خواهد آمد.

به گفته وی پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ با هوش مصنوعی ۳۰ درصد از کارهای اداری انجام شود. درحال حاضر انواع برنامه‌های مختلف نرم افزاری برای شبیه سازها در گروه‌های پزشکی در اختیار دانشجویان است و امروز دانشجو می‌تواند با شبیه سازی بسیاری از اقدامات را که قبلاً در دانشکده‌ها در مرکز آموزش‌های مهارت‌های بالینی یاد می‌گرفت، خودش تجربه کند.

به گفته زالی در حوزه پزشکی پیش بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده، رسیدن به امید به زندگی ۱۱۵ سال بعید نیست. میزان مرگ و میر نوزادان به زیر دو درصد در هر ۱۰۰۰ تولد در جهان برسد. هدف گذاری برای استفاده از ظرفیت‌های پزشکی بر روی ۱۱۵ سال است تا نیمه عمر بشر را با رعایت مسائل بهداشتی، کنترل سرطان، استفاده از داروهای نوین، روش‌های جدید مانند هدف درمانی، پیشگیری‌های به موقع و … به ۱۱۵ سال برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به نودانشجویان بهشتی خاطرنشان کرد: امیدوارم شما عزیزان که آینده سازان و معماران نوین عرصه سلامت هستید، در زندگی تحصیلی و حرفه‌ای موفق باشید.

در ادامه این مراسم، دکتر شقایق حق جو رئیس توسعه فناوری‌های راهبری معاونت علمی ریاست جمهوری و مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان به بیان توصیه‌ها و نکات کلیدی برای دانشجویان پرداخت و دانشجو شدن را آغاز دوره بزرگسالی برشمرد و یادآور شد که بزرگ شدن همانقدر که هیجان آمیز است همان اندازه نیز دلهره آور و سخت است.

حق جو با تاکید بر کسب مهارت تصمیم گیری توسط دانشجویان خاطرنشان کرد: روزهای دانشجویی بسیار بی نظیر و خاطره انگیز است. بزرگترین دستاورد این روزها به دست آوردن همراه، دوست و استاد خوب است که باعث رشد شما می‌شوند.

وی دانشجویان را به یادگیری مدیریت و مراقبت از خود، درس گرفتن از شکستها برای رسیدن به موفقیت توصیه کرد و گفت: دانشجویان با برنامه ریزی سعی کنند مهارت‌های جدید فرهنگی پژوهشی آموزشی و … را بیاموزند.

رئیس توسعه فناوری‌های راهبری معاونت علمی ریاست جمهوری خطاب به دانشجویان تاکید کرد: بزرگ فکر کنید و همت بزرگ داشته باشید وکارهای خود را زودتر و با کارهای کوچک آغاز کنید.

وی با اشاره به ارتباط علوم پزشکی با سلامت انسان که مخلوق خداوند است گفت: کمک کردن به حفظ یا ارتقای سلامت انسان‌ها یک اتفاق پیچیده است بنابراین سعی کنید درک خود را از موضوع انسان افزایش دهید. گروه پزشکی باید قبل از هر چیز معلم خوبی باشند تا بتوانند به مردم چیزهای خوبی یاد بدهند.

حق جو گفت: پزشک شدن و عضو نظام سلامت شدن یعنی قرار است مظهر اسم شافی خدا باشی و خدا می‌خواهد از طریق تو شفا را به دیگران برساند بنابراین باید آنقدر پاک، زلال، شفا و خوب باشی که این شفا از طریق دستان تو صورت گیرد.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر سمیه اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به معرفی بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی و فرهنگی از جمله رفاهی، سلامت، بهداشت روان، فرهنگی و… پرداخت و افزود: تلاش ما این است که بتوانیم در شما مهارت افزایی ایجاد کرده و مسیری را فراهم کنیم که استعدادهای شما در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و… بیش از پیش شکوفا شود.

وی با اشاره به دستاوردهای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد که نودانشجویان دانشگاه نیز با تلاش و پویایی خود افتخارات چشمگیری را برای دانشگاه پرآوازه علوم پزشکی شهیدبهشتی رقم بزنند. جشنواره‌های علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی، بنیاد علمی البرز و دانشجوی نمونه را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که دانشجویان می‌توانند در آن بدرخشند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها علوم پزشکی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی