پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 آذر 1402 - 29 November 2023


وزیر علوم گفت:طی هفته‌های آتی برای هر عضو هیات علمی رشته‌های طبیعی ۶۰ میلیون تومان، هر عضو هیات علمی رشته‌های نظری ۳۰ میلیون تومان به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم محمدعلی زلفی‌گل در جلسه‌ای با تعدادی از روسای دانشگاه‌ها ‌ها با اشاره به پیام حضرت امام (ره) در خصوص تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب و تاکید بر مطالعه آن گفت: امام خمینی (ره) در این پیام می‌فرمایند اگر در کشوری ندای دلنشین تفکر بسیبج طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد ماند.

وی افزود: امام در این پیام به بسیجیان تاکید می‌کنند که پاسدار اصول نه شرقی، نه غربی باشند و اگر مسئولان نظام اسلامی از آنها غافل شوند به آتش الهی خواهند سوخت.

وزیر علوم در مورد انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی نیز به چند نکته اشاره کرد و گفت: برای ایجاد شور و نشاط باید تحمل و سعه صدر دانشگاه بالا برود.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: تریبون آزاد در دانشگاه‌ها را با مدیریت برگزار کنید. برنامه شور و نشاط انتخاباتی را به گونه‌ای در نظر بگیرید که جنبه افزایش سواد اجتماعی و دانایی انتخابات در آن لحاظ شود و از این طریق یک کلاس سواد اجتماعی برای دانشجویان باشد.

زلفی‌گل همچنین به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: از معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بخواهند برای انجمن‌های علمی، تشکل‌ها، سمن‌ها، هیئات مذهبی و حتی کانون‌های صنفی هر کدام نسخه ویژه برای انتخابات طراحی کنند و تبلیغات محیطی هم جدی گرفته شود. همچنین برای رویداد ۱۶ آذر برنامه‌ریزی‌های لازم با کمک تشکل‌ها انجام شود.

وزیر علوم با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین یادآور شد: افتخارات دانشگاه‌ها باید بیان و مطرح شود. تلویزیون اینترنتی، یکی از نمونه‌های خوب اقدامات در این زمینه است.

زلفی‌گل به دو اقدام مثبت معاونت فرهنگی، وزارت علوم اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سامانه فرنما و ایجاد کارنامه فرهنگی دانشجویی فرنامه است که آمار به‌روز فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را در آن می‌توان دید و باید این دو اقدام را در روز دانشجو و شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد تا دانشجویان به‌ خوبی از آن مطلع شوند.

زلفی‌گل در ادامه اظهار داشت: اعتباری که قرار بود به استادان دانشگاه پرداخت شود، در حال نهایی شدن است. بر همین اساس طی هفته‌های آتی برای هر عضو هیات علمی رشته‌های طبیعی ۶۰ میلیون تومان، هر عضو هیات علمی رشته‌های نظری ۳۰ میلیون تومان به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود. دانشگاه‌هایی که هنوز کارت پژوهانه دریافت نکرده‌اند باید آن را تهیه کنند و این پول به حساب کارت پژوهانه ریخته شود.

وی خواستار مشارکت بیشتر دانشجویان در امور دانشگاه مانند هفته پژوهش و روز دانشجو شد و گفت: اگر این کار انجام شود، همه برنامه‌ها و جلسات و برنامه‌ها به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. باید مشارکت کارکنان را هم جدی گرفت.

زلفی‌گل با اشاره به ابلاغ دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد یادآور شد: اگر دانشجویان برتر هر دوره ورودی در هفته پژوهش امسال معرفی شوند، باعث شور و نشاط در محیط دانشگاه و تشویق بقیه دانشجویان خواهد بود.

وی گفت: بورس صنعت را که سال گذشته جدی‌تر گرفتیم، نتایج مثبتی داشت. دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی‌کاربردی هم در این زمینه اقدامات خوبی داشتند. روسای دانشگاه‌ها با صنایع مختلف باید جلساتی برگزار کنند و بیشتر ارتباط بگیرند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها اعضای هیات علمی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی