پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کار آفرینی          27 بهمن 1390 - 16 February 2012


امپراتور کارآفرینی



گوش شنوا
راز اصلي موفقيت من در اداره همزمان امور چند كسب و كار يكي تمركز فكري و ديگري داشتن اشراف كامل بر كليه مسائل مربوط به كسب و كارم بوده، اما از همه اينها مهم‌تر گوش شنوايي است كه من هميشه براي شنيدن دقيق سوال‌هاي مديران و كاركنان شركت‌هايم داشته‌ام، من به هر سوالي خوب و با دقت هرچه تما‌م‌تر گوش مي‌دهم، با سرعت آن را در ذهنم تجزيه و تحليل مي‌كنم و پاسخ سوالي را به نحوي كه مشكل‌گشا باشد، به آنها مي‌دهم.
در دادن پاسخ به سوال‌ها آسمان ريسمان به هم نمي‌بافم و حاشيه‌پردازي نمي‌كنم. من به شما هم توصيه مي‌كنم كه هميشه شنونده خوبي براي شنيدن سوال‌هايي كه همكارانتان با شما در ميان مي‌گذارند باشيد. در واقع شما با خوب گوش دادن به سوال يك همكار، به طور غيرمستقيم به او القا مي‌كنيدكه به حرف‌هاي او بها مي‌دهيد و او را جدي مي‌گيريد. اين يكي از راه‌هاي تقويت حس خودباوري و اعتماد به نفس همكارانتان نيز هست و به آنها جرات مي‌دهد تا هر زمان كه خود قادر به حل مساله‌اي در ارتباط با حوزه مسووليت خود نباشند، آن را با شما در ميان گذارند و درخواست راه‌حل كنند.
مديريت خلاق
ابراز خلاقيت و نوآوري در پيشبرد امور كسب و كار يكي از ويژگي‌هاي مهم مديريت است. يك مديريت خلاق با نوآوري‌ها و ابتكار عمل‌هاي خاص خود زمينه بروز توفان فكري و خلق ايده‌هاي نوين در ميان كاركنان كسب و كار خود را فراهم مي‌سازد و اجازه نمي‌دهد كه آنها دچار روزمرگي و جمود فكري شوند. به عبارت ديگر چنين رهبري مي‌تواند خلاقيت و نوآوري را به يك فرهنگ فراگير در محيط كسب و كار خود تبديل كند. خيلي صريح بگويم اگر شما فاقد جوهر خلاقيت باشيد يا تلاشي براي بارور ساختن روحيه خلاقيت در خود به خرج ندهيد، به طريق اولي همكاران شما هم قادر به ابراز خلاقيت‌هاي بالقوه خود نخواهند بود و در بهترين حالت صرفا به صورت كليشه‌اي به انجام وظايفي كه برعهده آنها گذاشته شده خواهند پرداخت كه در دنياي پررقابت امروز اين نوع كسب و كارهاي عاري از خلاقيت و نوآوري محلي از اعراب نخواهند داشت. حتي هوشمندترين كاركنان يك شركت براي بروز دادن خلاقيت‌هاي خود نياز به محرك‌هايي دارند كه سرچشمه اين محرك‌ها در درجه اول در مديريت كسب و كار بايد جاري باشد. در واقع كسب و كار به منزله فرزند شما است و رشد و توسعه آن به همان‌گونه‌اي خواهد بود كه شما آن را تربيت و هدايت مي‌كنيد. به عبارت ديگر كسب و كار شما بازتابي از نحوه مديريت و رهبري است كه شما از بدو شروع فعاليت كسب و كار در آن به منصه ظهور رسانده‌ايد. پس در انجام وظيفه رهبري كسب و كار يك لحظه غفلت نورزيد و با خلاقيت‌هاي خود هر روز خون تازه‌اي به شريان‌هاي آن تزريق كنيد. شيوه رهبري خلاق شما بايد الگو و سرمشقي براي همكارانتان قرار گيرد و هر روز كه آنها پا به محيط كسب و كار مي‌گذراند، با نمونه تازه‌اي از خلاقيت‌هاي شما آشنا شوند. خلاقيت و نوآوري در عين حال محيط كسب و كارهارا لبريز از نشاط و سرزندگي مي‌كند، چون انسان به طور غريزي از روزمرگي و يكنواختي گريزان است و در يك محيط كار پرنشاط و پر از نوآوري سطح بهره‌وري انسان‌ها به صورت چشمگيري ارتقا پيدا مي‌كند. در يك كلام بايد بگويم هدف اصلي از كسب و كار درآمد و توليد ثروت است. اما چه بهتر كه رسيدن به اين هدف با نشاط و سرزندگي همراه باشد.
گام دوم
بهره‌گيري حداكثري
تصور مي‌كنم تا اينجاي كار، شما به اهميت فوق‌العاده‌اي كه من در راه‌اندازي كسب‌وكار براي نيروي انساني قائل هستم، پي برده باشيد. نيرويي كه بدون وجود آنها از سنگين‌ترين سرمايه‌گذاري‌ها كاري ساخته نخواهد بود. داشتن نفوذ معنوي بر نيروي انساني و توجه نشان دادن به مسائل آنها دو مورد از قانون طلايي ده‌گانه را تشكيل مي‌دهد. شما با بهره‌گيري از اين دو ابزار بسيار مهم خواهيد توانست بهره‌گيري حداكثري از نيروي انساني كسب‌وكار خود را امكان‌پذير سازيد. انتخاب و به‌كارگيري نيروي انساني شايسته و كارآمد و حفظ و نگهداري آنها هنر بزرگ يك كارآفرين موفق است و نقشي كليدي در ايجاد بناي استوار هر كسب‌وكاري را دارد. در عين حال اين موضوع يكي از پرچالش‌ترين اجزاي يك كسب‌وكار را تشكيل مي‌دهد. كم و كيف نيروي انساني، آينه تمام نماي كسب‌وكار شما است و هر اندازه كيفيت و منزلت اين نيرو بالاتر باشد، شانس موفقيت كسب‌وكار شما بيشتر خواهد شد. بله، شما به نيروي انساني با كيفيت و كارآمد بايد حقوق و دستمزد بيشتري بپردازيد. اما نگران نباشيد چون آنها با بهره‌وري بالاي خود چند برابر حقوقي كه از شما مي‌گيرند سود و اعتبار نصيب كسب‌وكار شما خواهند كرد.
اگر يك روز پاي دردودل كارآفريناني كه به نيت صرفه‌جويي، نيروي كار ارزان و بي‌كيفيت و بدون بهره‌وري را به خدمت گرفته‌اند، بنشينيد، آن وقت به ارزش كار نيروي انساني گران‌قيمت كسب‌وكار خود بيشتر پي خواهيد برد. كارآفريناني كه دنبال نيروي كار ارزان‌قيمت مي‌گردند و به جنبه‌هاي كيفي و ارزشي نيروي كار توجهي نشان نمي‌دهند، در واقع وقت و سرمايه خود را به هدر مي‌دهند چون يك ضرب‌المثل قديمي مي‌گويد، هيچ گراني بي‌علت و هيچ ارزاني بي‌حكمت نيست. اما در عين حال اين نكته را فراموش نكنيد كه حتي بهترين و كارآمدترين نيروي كار نياز به مديريت خوب و درست شما دارد تا بتواند حداكثر استعداد و توانمندي خود را در خدمت به توسعه و ارتقاي كسب‌وكار شما به كار بندد. براي اين منظور شما بايد از قدرت مديريت و رهبري بالايي برخوردار باشيد تا بتوانيد نيروي انساني كسب‌وكار خود را در مسيري درست به سوي اهداف مورد نظر هدايت كنيد، مطالبي كه من در اين ارتباط با شما در ميان مي‌گذارم، پند و اندرزهاي ذهني و كليشه‌اي نيست، بلكه چكيده تجربه‌هايي است كه من طي سال‌هاي طولاني كسب‌وكار و با تحمل فراز و فرودهاي بسيار به دست آورده‌ام.

منبع: دنياي اقتصاد

تگ ها امپراتور کارآفرینی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی