پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش های عمومی          10 اردیبهشت 1393 - 30 April 2014


بیماریهای مادرزادی قلب





انسان می تواند در غیاب بافت مغز زنده به حیات بیولوژیک خود ادامه دهد ( مثلاً در افراد دچار مرگ مغزی ) ولی مرگ قلبی همیشه مساویست با مرگ قطعی . یعنی می توان گفت که قلب مهمترین عضو حیاتی بدن است . قلب معمولاً بین 60 تا 100 بار در دقیقه می زند اما برحسب ضرورت می تواند تندتر هم بزند. تعداد ضربان قلب صدهزار بار در روز و بیشتر از 30میلیون بار در سال و حدود 5/2 میلیارد بار در یک عمر هفتادساله است. بیماری های قلب و دستگاه گردش خون به دو گروه مادرزادی و اکتسابی تقسیم بندی می شود  .بیماری های مادرزادی قلب، ناهنجاری هایی هستند که در ساختار قلب از بدو تولد وجود دارد. از هر هزار تولد تقریباً هشت نوزاد دچار بیماری های قلبی مادرزادی هستند که ممکن است خفیف تا شدید باشد. برخی از علل شناخته شده بیماری های قلبی مادرزادی،ژنتیکی هستند ازجمله تغییرات پراکنده ژنتیکی ، و یا جهش های موضعی و همچنین حذف و اضافه شدن بخشهایی از DNA ، اما نقش محیط بر بیماریهای قلبی عروقی بسیار حائز اهمیت می باشد . از جمله عوامل محیطی می توان به عفونت مادر (سرخجه) ،برخی داروها (مثلا لیتیوم و تالیدومید) وبیماری مادر (مثلا دیابت و لوپوس) اشاره نمود . برخی از ژنهای مرتبط با رشد ونمو و تکامل قلب جنین کشف گردیده اندکه نقص در هر کدام از آنها و یا چندین ژن با هم می تواند باعث بروز اختلالات قلبی و عروقی در نوزاد شوند . همچنین عمده اختلالات کروموزومی مانند تریزومی کروموزومهای 21 ، 13 و 18 منجر به مواردی از بیماری قلبی عروقی می گردند .آنچه در بیماری های مادرزادی قلب مشترک است، روند رشد غیرطبیعی و ناقص قلب و یکی از نشانه های رایج این بیماری صدای غیرعادی قلب است که به هنگام معاینه پزشکی مشخص می شود.

بیماریهای قلبی از جمله شایعترین و مهمترین بیماریها در ایران به شمار می روند که پیشگیری و پیش بینی آنها مانع آسیبهای جانی و مالی خواهد شد و افزایش آگاهیهای عموم در مورد آنها از بروز تعداد کثیری از موارد مرگ و میر هموطنان جلوگیری می کند. باید دانست بخش بزرگی از اختلالهای قلبی همانند بیماریهای عروق کرونر( که به سکته قلبی می انجامند) ، بی نظمیهای تپش قلب( آریتمی) و انواعی از اختلالهای عضلات ( کاردیومیوپاتی)قلب واجد زمینه ژنتیکی هستند و نه تنها امکان شناسایی دقیق آنها و تعیین علت بروز در فرد مبتلا وجود دارد بلکه می توان با شناسایی انواع اختلالات ژنتیکی از جمله جهشها، افتادگیها و افزوده شدنها،  ظهور بیماری درنسلهای بعدی را پیش بینی و از آن جلوگیری کرد.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی