پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش های عمومی          05 بهمن 1392 - 25 January 2014


ترک اعتیاد به اینترنت و موبایل




اکثر ما امروزه دچار اعتیاد به اینترنت ، گوشی همراه ، انواع مختلف  تکنولوژی و اطلاعات شده ایم ، اگر می خواهید تا شادتر باشید باید سعی کنید اعتدال را رعایت کنید ،مراحل زیر را برای ترک اعتیاد به اینترنت و زندگی غنی تردنبال کنید.

ما واقعا از تکنولوژی سپاسگزاریم ، تکنولوژی زندگی ما را متحول کرده جهانی نو برای ما ساخته است ، می توانیم کارهای شگفت انگیزی انجام دهیم که تا چندی پیش شبیه رویا بودند ، اینترنت همیشه همراه ماست ، هرچیزی که بخواهیم را جستجو می کنیم و یاد می گیریم ، پاسخ پرسش هایمان را به راحتی در چند دقیقه پیدا می کنیم ، زندگی ما راحت تر و منظم تر شده ،حالا هم با وجود اپلیکیشن ها برای همه چیز کارمان راحت تر هم شده است .

می توانیم خرید کنیم ، از لباس و غذا گرفته تا لوازم خانه ، بازی کنیم ، ویدئو تماشا کنیم و از اخبار همه جهان آگاه باشیم ، شبکه های اجتماعی دوستان بیشماری برای ما ساخته اند دوستانی که شاید بیشتر از دوستان واقعی با آنها در ارتباط باشیم. خوب اما همه اینها هزینه ای دارد ،همه ما از چیزی رنج می بریم که به آن اوردوز اطلاعات گفته می شود !!

اما چطور می توانیم اطلاعات اضافی را بدون اینکه مسایل مهم را از دست بدهیم فیلتر کنیم ؟ چطور می توانیم زندگی خود را ازحجم زیاد اپ ها و سایت ها و اطلاعاتی که روزانه به سمت ما می آیند سم زدایی کنیم ؟ و چطور می توانیم روی چیزهایی که برای ما ضروری هستند تمرکز کنیم ؟ در واقع چطور باید تعادل را برقرار کنیم ؟

چندی پیش مطلبی در این مورد خواندم که اخبارا سترس زای جهان باعث می شود تا درمورد زندگی شخصی خود احساس بدی داشته باشید، این در مورد من درست بود چرا که با خواندن این خبرها ، می خواستم کاری انجام دهم ، به دیگران اطلاع رسانی کنم و یا اینکه به فکر تثبیت موقعیت خودم می افتادم می خواستم تبدیل به کسی شوم که به این مسایل توجهی ندارد ،حس می کردم که در اینصورت آدم بی قیدی خواهم بود که به دیگران اهمیتی نمیدهد ، اما متوجه شدم کسانی که این کار را می کنند بی قید نیستند بلکه آنها میدانند چطور اطلاعات را فیلتر کنند و روی چیزهای مهم تر تمرکز کنند ، آنها یاد گرفته اند چطور در زمان حال بهترین کاری که از دستشان بر می آید را انجام دهند نه اینکه بی تفاوت باشند .

من عادت داشتم روزانه بارها فیسبوک و توییترم را چک کنم و صدای خودم را اینطور به گوش همه برسانم ، درباره همه چیز احساس نگرانی می کردم ، درباره گرم شدن هوای کره زمین ، جنگ در نقاط مختلف دنیا ، مسایل سیاسی کشورم و حتی وقایع کشورهای دیگر ، مطالبی درباره خوردن غذاهای ارگانیک ، توصیه های سلامتی و غذای سالم ، مطالب روانشناسی، مطالب علمی ، پیچیدگی های علم فیزیک و حتی نکاتی در مورد زیبایی و مد را به اشتراک می گذاشتم .تنها وقتی یک روز گوشی موبایلم را در خانه جا گذاشتم فهمیدم که چقدر از وقتم را در شبکه ای اجتماعی می گذرانم !

همچنین متوجه شدم اکثر کارهایی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهم علی رغم اینکه صادقانه بود ، حس خوبی به من نمی داد و تنها مرا ناراحت می کرد از خودم پرسیدم آیا تنها دیدن لایک دیگران به عکس یا مطلبم مرا خوشحال می کند ؟ آیا من واقعا تغییری ایجاد می کنم ؟ آیا لزومی دارد که من همه آن اخبار را بخوانم و بدانم ؟ آیا لازم است همه آن چیزهایی که مرا ناراحت می کند را به اشتراک بگذارم ؟ پاسخ این بود: نه واقعا !!
وقتی دیدم اکثر عکس هایی که دوستانم از من گرفته اند در حال کار با گوشی و لپ تاپ است فهمیدم که واقعا معتاد به اینترنت هستم و تصمیم گرفتم این را تغییر دهم و بیشتر در زمان حال زندگی کنم!!

خوب حالا برای ترک وسواس فکری ام چه کار کردم؟
۱- اول از همه دیگر تا آخر شب پای لپ تاپ و گوشی ننشستم ، وقتی قبل از رفتن به رختخواب با لپ تاپ یا گوشی کار می کنید و یا تلویزیون تماشا میکنید ، در کار ملاتونین اختلال ایجاد می شود ، ملاتونین هورمون خواب است ،و این خوابیدن را سخت می کند و خواب شب را آشفته می کند. خواب برای یک جسم و ذهن سالم ضروری است .مغز شما به شدت تلاش می کند تا اطلاعات را پردازش کند و ممکن است تمام شب نتواند آرام شود
خیلی خوب است اگر قبل از خواب کمی مدیتیشن کنید یا با همسرتان وقت بگذرانید تا بتوانید آرامش بیشتری کسب کنید.

اعتیاد به اینترنت, ترک اعتیاد به اینترنت

۲- گوشیتان را تنها در زمان های خاص و به مدت کوتاهی چک کنید . و حواستان باشد وقتی در حال صحبت با دیگران هستید این کار را نکنید ، مردم این کار را دوست ندارند چون این کار به معنی اینست که حواستان جای دیگریست .

۳- وقتی آنلاین هستید هدفمند باشید ،و تنها وبسایت ها و اپ ها و شبکه های اجتماعی را با این هدف مرور کنید و اگر می خواهید خرید اینترنتی کنید بدانید که چه می خواهید ، قبل از اینکه تعداد زیادی خرید بیهوده کرده باشید .

۴- آلارمی برای یادآوری زمان مورد نظر ماندن در اینترنت داشته باشید چرا که به راحتی ممکن است زمان را از یاد ببرید

۵- گوشی هوشمندتان را در خانه بگذارید وقتی میخواهید با دوستان و خانواده وقت بگذرانید .وقتی گوشی همراهتان نباشد وسوسه چک کردن گوشی در هر ۵ دقیقه نیز ا ز بین می رود

۶-  اپهای شبکه های اجتماعی را از گوشیتان پاک کنید . اینطوری از شر یادآوری های مکرر آنها برای لایک کردن خلاص می شوید

۷- چیزی که بهره وری مرا بیشتر می کند نوشتن لیستی از کارهایی است که باید انجام دهم و انجام تک تک آنهاست .
با لیست کارها کار من پشت کامپیوتر مثمر ثمرتر می شود .اینطوری دیگر از زیر کار در نمی روم و وقت تلف نمی کنم و یک عالمه مطلبی که مورد نیاز نیست را نمی خوانم !!

من نیاز دارم تا روی زندگی ام متمرکز شوم و درحال کار روی این موضوع هستم .من نیاز دارم جوری زندگی کنم که بتوانم به آن افتخار کنم ،با تمرکز روی چیزهایی که برایم مهم هستند!
همچنین سعی کردم تا هر روز کار جالبی انجام دهم مثلا پختن غذاهای خوب و انجام کارهایی که دوست دارم د رکنار دوستانم ، کارهایی که قبلا برای آنها اصلا وقت نداشتم .بدون وسواس تکنولوژیکی من زمان بیشتری دارم و شادتر هستم.

اعتیاد به اینترنت, ترک اعتیاد به اینترنت

حقیقت اینست که ما نمی توانیم به تنهایی جهان را تغییر دهیم اما می توانیم زندگی خود را تغییر دهیم و بوسیله آن الهام بخش دیگران برای تغییر باشم .ما باید از اطلاعات و تکنولوژی برای پیشرفت استفاده کنیم اما نباید اجازه دهیم که تمام زندگی ما را به خود اختصاص دهد .
ما باید در زمان حال زندگی کنیم ، چرا که این حال است که وقتی گذشت دیگر هرگز باز نمی گردد



تگ ها ترک اعتیاد به اینترنت و موبایل ترک اعتیاد به اینترنت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی