پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / جامعه شناسی          12 خرداد 1392 - 02 June 2013



چگونه از بیکاری نجات پیدا کنیم؟

پيدا کردن شغل جديد بدون در نظر گرفتن موانع پيش رو کار مشکلی است. بسياري از مردم نگران اين هستند که ممکن است دنبال کار رفتن غرور آنان را بشکند و اين غرور سبب مي شود زمان زيادی را برای پيدا کردن شغل صرف کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر برای پيدا کردن شغل مناسب بايد دست از يک سری عملکرد های اشتباه خود برداريد.

1 -در خانه ننشينيد و منتظر يک پيشنهاد شغلی باشيد .
جويندگان کار فکر می کنند که پيدا کردن شغل جديد کار خيلی مشکلي است, لذا همينطور فقط در خانه منتظر مي نشينند و با کسي ملاقات نمي کنند, که البته اين کار فقط پيدا کردن شغل جديد را براي آنان به تعويق می اندازد، اين را بدانيد که نشستن و منتظر زنگ تلفن ماندن شما را در ليست حقوق بگيران قرار نمی دهد.


2- جستجوي خود را در يک پيشه محدود نکنيد
اغلب کساني که به دنبال کار هستند يک نظر ثابت در مورد انتخاب شان دارند. اگر آنها فقط در پيشه بخصوصي در دوران کاري خود مشغول بوده اند, مسلما به دنبال شغلي که با آن هنر و پيشه سرو کار داشته باشد مي گردند. تمايل آنان به شغلي که نسبت به آن آشنايي دارند بيشتر است تا يک شغل ناشناخته اگر ديد خود را محدود به يك شغل کنيد, مسلما جستجوي شما طولاني تر خواهد شد و مدت هاي زيادي بايد بدنبال کار بگرديد.


اغلب مردم در باره مهارت‌هاي پايه ای که در يک شغل وجود دارد فکر نمي کنند و نمي دانند که مي شود آن مهارت را در صنايع مختلف ديگری استفاده کرد, كه فرصت هاي تازه تري فراهم مي‌شود. شما بايد با تمام کساني که مي شناسيد تماس بگيريد, حتي آنان که در پيشه شما نيستند. چون ممکن است آنان به مهارت هاي شما نيازمند باشند و يا کسي را بشناسند که در جاي ديگر به آن نياز دارد. براي مثال اگر شما يک حسابدار هستيد, شما نبايد هنگام جستجو براي شغل, خود را در بعنوان حسابدار شرکت محدود کنيد, اين به شما فقط يک قسمت از تجارت و کار را نشان مي دهد و آن هم تجربه حسابداري است.


هنگامي که زمان مصاحبه رسيد از اينکه تجربه اي در شرکت جديد نداريد عذرخواهي نکنيد, چون آنان در هنگام مصاحبه اگر ببينند شما پتانسيل و توانائي انجام کار را نداريد به احتمال زياد شما را نمي پذيرند. بگوييد که تجربه اي داريد و به دنبال کامل کردن آن هستيد. ارزش شما بر اساس توانايی ها و تجربياتی است که در شغل قبلی خود بدست آورده ايد.


3- فرصت هاي خارج از شهر را از دست ندهيد
اگر فقط در محدوده پايتخت و شهرهاي بزرگ به دنبال کار برويد مسلما دامنه جستجوي خود را محدود کرده ايد و جستجوي شما موثر و کافي نيست. شکارچيان کار دريافته اند که شانس موفقيت آنها با وسيع بودن محدوده جستجو زيادتر خواهد شد. هنگامي که شغل مناسبي در شهر خود پيدا نکرديد, معمولا اگر جاي ديگري بگرديد موفق خواهيد شد.


4- هرگز پيشنهاد استخدام به شرط پيدا کردن جای خالی را نپذيريد
اين بدترين پيشنهادی است که ممکن است به شما بکنند.با اين کار روند رو به رشد جستجوی کار را برای شما متوقف می کنند.مرکز اين ذهنيت را در شما ايجاد می کند که هر لحظه ممکن است استخدام شويد و اين نمی گذارد شما به دنبال شغل ديگری برويد.


5- نامه نگاري راه خوبی براي پيدا کردن کار نيست بلکه مراجعه کردن بهتر است.
ترس از پذيرفته نشدن در کاري ممکن است باعث شود شما در خانه بمانيد و راه مطمئن تر يعني نامه نوشتن را در پيش بگيريد. حقيقتا نوشتن نامه روش 10 سال پيش است. مطالعات بيان مي کند که درصد پاسخ به نامه بيش از 1% نيست, حتي اگر بوسيله يک نويسنده ماهر نوشته شده باشد. بعضي شرکتها امروزه تعداد زيادي از نامه هايي که از جويندگان کار مي آيند را بدون اينکه بخوانند دور مي ريزند.


6- مصاحبه پشت تلفنی انجام ندهيد. مصاحبه بايد حضوري باشد
بعضي از جويندگان کار تلاش دارند که از مصاحبه حضوري دوري کنند, چون مصاحبه تلفني روش راحت تري براي شنيدن جواب رد است. بزرگترين ضرر اين نوع مصاحبه اينست که ممکن است حق کشي در اين ميان باشد, پس براي مصاحبه حضوري خود را آماده كنيد شغل را بدست آوريد.


7- براي مصاحبه دير نکن
بعضي از مردم خيلي به خود افتخار مي کنند که هميشه دير در مکان مورد نظر حاضر مي شوند. آنها فکر مي کنند دير وارد شدن مد است و خيلي توجه ديگران را جلب مي کند, ولي اين نوع جلب توجه کردن آنی نيست که شما مي خواهيد. اگر شما در وقت مصاحبه دير برسيد حتي با يک دليل موجه, شما احتمالا خوب نمي توانيد تاخير خود را توجيه کنيد.
کارفرما انتظار دارد شما منظم و سروقت باشيد. بدانيد کجا مي خواهيد برويد و چقدر طول مي کشد به آنجا برسيد و چند دقيقه هم به آن اضافه کنيد و برنامه خود را طوري طراحي کنيد که حداقل 10 دقيقه قبل به آنجا برسيد.


8- وسط مصاحبه آن را قطع نکنيد
بعضي ها ناگهان تصميم مي گيرند که شغل براي آنها نيست و ممکن است پيشدستي کنند وبا احتمال پذيرفته نشدن در آن شغل و يا آماده نکردن جواب مناسبي براي مصاحبه کننده, ناگهان تصميم مي گيرند مصاحبه را خراب کنند.


9- خوب لباس بپوشيد
شما ممکن است خيلي در لباس جين و با کفش کتاني راحت باشيد ولي آن لباس مناسبي براي مصاحبه نيست, مگر اينکه بدانيد رئيس شرکت هم به همان صورت لباس مي پوشد. بسياري از کارفرمايان خيلي محافظه کارند و خيلي از کسانيکه لباس اسپرت و معمولي مي پوشند استقبال نمي کنند. مردها بايد کت و شلوار بپوشند و خانم ها بايد از آرايش و پوشيدن زيورآلات بپرهيزند. اين طرز لباس به کارفرما نشان مي دهد که شما به اينکه لباس تان مناسب باشد فکر کرده ايد. شما با پوشيدن لباس مناسب اشتباهي نمي کنيد, ولي اشتباه است که با لباس نامناسب مصاحبه را انجام دهيد.

تگ ها بیکاری شغل

خبرنامه - شبکه های اجتماعی