پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موسسه آموزش عالی          01 بهمن 1392 - 21 January 2014


گزارشی از برنامه‌های سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی

سرپرست دانشگاه خوارزمی با اشاره به تجارب خود در دوره‌های قبلی مسوولیتش، برنامه‌های فعلی خود را برای این دانشگاه ارائه کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: د با بیان اینکه چهره‌های علمی بسیاری قبل و یا بعد از انقلاب از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند، گفت: من از زمان ریاست دکتر مهریان وارد این دانشگاه شدم و از سال 48 افتخار معلمی در مقاطع مختلف در این مرز و بوم را داشته‌ام.

وی با بیان اینکه مسوولیت‌های مختلفی در وزارتخانه، استانداری و مجلس داشته است، اظهارکرد: به دلیل اینکه ارتباط قوی با دانشگاه داشته‌ام همیشه در هر سمتی حامی بخش آموزشی بوده‌ام و در زمینه رشد و ارتقای بودجه دانشگاه هر کاری که از دستم بر می‌آمد انجام داده‌ام.

سرپرست دانشگاه خوارزمی روش کار خود در دانشگاه را دانشجو محوری عنوان کرد و گفت: بهره‌وری اساس کار من است و به مشتری مداری که در دانشگاه دانشجویان محسوب می‌شوند توجه ویژه‌ای دارم. چرا که اگر این دانشجویان نباشند کار ما نیز ارزشی نخواهد داشت.

سبحان اللهی اعتقاد به خرد جمعی در مسوولیت‌ها را جزو اصول کاری خود دانست و تصریح کرد: تاکنون تصمیمی را به طور فردی نگرفته‌ام چرا که به توسعه کمی و کیفی توجه ویژه‌ای دارم و به عقیده من تنها از طریق فعالیت و خرد جمعی است که می‌توان به این توسعه دست یافت.

وی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی تاکنون یک استراتژی مدرن نداشته است، گفت: با این وجود این دانشگاه توانسته است با یک استراتژی تدوینی در توسعه آموزش عالی گام‌های موثری را بردارد و چندین دانشگاه را راه‌اندازی کند.

سرپرست دانشگاه خوارزمی با اشاره به استراتژی آینده دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی باید یک دانشگاه جامع و به منظور رفع نیازهای جامعه باشد.

به همین دلیل قصد داریم رشته‌های میان رشته‌ای و برنامه‌های آموزشی میان رشته‌ای را تدوین کنیم، چرا که این مساله می‌تواند در توسعه‌های منطقه‌ای و ملی کارساز باشد.

سبحان اللهی با بیان اینکه دانشگاه باید در بخش ملی نیز توسعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: قصد داریم در بخش ملی با وزارتخانه‌های مختلف همکاری داشته باشیم و رسالتی که در توسعه دانشگاه البرز داریم را حفظ کنیم. چرا که این دانشگاه می‌تواند در توسعه استان البرز کمک بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرج 5 . 2 میلیون نفر زندگی می‌کنند، گفت: متاسفانه 40 درصد از صنایع استان البرز تعطیل است و ما بقی آن نیز در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برند. به همین دلیل رسالت دانشگاه خوارزمی را در حل مشکلات این استان بسیار میسر می‌دانیم.

سرپرست دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی و سیاسی مختلفی رو به رو است، اظهار کرد: برای حل این مشکلات روش‌های جدیدی لازم است که باید برای برطرف کردن آن‌ها رویکردهای علمی و متناسب با نیاز جامعه طراحی شود. چرا که اگر ما بتوانیم نیازهای جامعه را تامین کنیم فعالیتی که در دانشگاه انجام داده‌ایم و بودجه‌ای که در این راه صرف شده است اثربخش خواهد بود.

سبحان اللهی با بیان اینکه موفقیت سازمان‌ها به انسجام داخلی و خارجی آن‌ها بستگی دارد، اظهارکرد: سازمان موفق باید مشکلات بیرون را ارزیابی کند و در داخل خود به فکر راه حل‌هایی برای مرتفع کردن این مشکلات باشد که در این ارتباط به خلاقیت و نوآوری نیاز داریم. تا بتوانیم نیازها و مشکلات دانشگاه و همچنین جامعه را برطرف سازیم و به شأن واقعی خود دسترسی پیدا کنیم.

وی با ابراز خوشحالی از این موضوع که در سال‌های آخر خدمت خود توانسته‌ است مسوولیت این دانشگاه را برعهده بگیرد، گفت: برای رسیدن به این چشم‌اندازها نیاز به مساعدت وزارت علوم، مجلس، شورای شهر و اعضای هیات علمی داریم؛ چرا که تنها از طریق تعامل جدی با مسئولین استان تهران و البرز و شورای شهر و تقویت ارتباط با دستگاه‌های اجرایی منطقه‌ای و ملی می‌توان به این چشم‌اندازها دسترسی پیدا کرد.

سبحان اللهی همچنین تقویت و همدلی و توجه به مسائل سازمانی و استفاده بهینه از امکانات با توجه به محدودیت منابع و کارآیی و سازماندهی مجدد فرآیندها را از دیگر برنامه‌های خود دانست و افزود: تقویت گروه‌های آموزشی و راه‌اندازی و ارتقای آموزش و پرورش و راه‌اندازی مراکز کارآفرینی و کاریابی برای فارغ التحصیلان از دیگر اقدامات من در این دانشگاه خواهد بود.

وی در خاتمه با بیان اینکه این گونه نیست که این دانشگاه هیچ مشکل بودجه‌ای نداشته باشد، گفت: متاسفانه از فصل دوم تنها 30 درصد بودجه به ما تخصیص داده شده است و 70 درصد آن هنوز تخصیص داده نشده است، این در حالی است که فصل دوم شامل فعالیت‌های آزمایشگاهی ، تحقیقی و حق التدریس‌ها می‌شود و به همین دلیل از وزارت علوم خواستار مساعدت و همکاری هستیم.

تگ ها سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی دانشگاه خوارزمی برنامه جدید سرپرست دانشگاه خوارزمی

پر بازدیدترین موسسه آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی