پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          02 شهریور 1402 - 24 August 2023


در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری در سال گذشته ۱۰۱ ظرفیت بورس صنعت اعلام شده بود که امسال به ۴۵۵۰ نفر افزایش یافته و امیدواریم این عدد در مدت زمان کوتاهی به ۵۰ هزار نفر برسد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد سلیمانی در نشست هم‌اندیشی صاحب نظران صنعت، جامعه و دانشگاه در رشته‌های فنی و مهندسی که امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، گفت: برنامه تحول در آموزش عالی مدت زمان زیادی است که آغاز شده و فعالیت‌های بزرگی در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بخشی از این فعالیت‌ها مانند اصلاح آیین نامه‌ها در درون وزارت و دانشگاه‌ها انجام شده و برای افزایش ارتباط بین دانشگاه، جامعه و صنعت مشوق‌هایی را در نظر گرفته و ابلاغ کرده‌ایم؛ درون صنعت نیز به خود صنعتی‌ها برمی‌گردد که آنها باید برنامه‌هایی تدوین کنند که دانشگاه‌ها و صنعت بتوانند به صورت یکپارچه بیش از گذشته کار کنند.

قائم مقام وزیر علوم افزود: به دانشگاه‌ها اختیار دادیم که دانشجویان استعدادهای درخشان خود را به صورت استادمحور جذب کنند. در مورد جذب نخبگان نیز آیین‌نامه‌هایی ابلاغ شده و دست دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو و هیأت علمی نخبه بازگذاشته شده است.

سلیمانی تصریح کرد: به اساتید جدیدالاستخدام مشوق‌هایی دادیم که در بدو ورود امکاناتی در اختیارشان باشد تا خودشان را آماده جهش‌های علمی و فرهنگی کنند.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها به روی بورس صنعت باز شده است، افزود: در حوزه بورس ۱۴ نوع بورس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تعریف و نهایی شده است. در سال گذشته ۱۰۱ نفر و در سال جاری ۴۵۵۰ نفر بورس صنعت در دفترچه کنکور لحاظ شده است که امیدواریم این عدد در مدت زمان کوتاهی به ۵۰هزار نفر برسد.

قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته نزدیک به ۴۰ مجله علمی و پژوهشی با مشوق‌هایی که وزارتخانه به این مجلات داده، نمایه بین‌المللی گرفته‌اند. به عبارتی هم در بعد مرجعیت علمی در حال حرکت هستیم و هم در بحث ارتباط با صنعت.

سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه درجهت ترویج ملی کارآفرینی اقدامات بزرگی انجام شده است افزود: قصد داریم کاری کنیم که دانشجوی کارشناسی در بدو ورود تحت راهنمایی و هدایت یک استاد قرار گیرد تا بتوانیم کیفیت آموزش و پژوهش را بالا ببریم و از قابلیت استاد برای شاگردپروری بهره بیشتری ببریم.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه بیان کرد: قصد داریم در هیئت امناها بودجه‌های مصوب سالانه به سمتی برود که دانشگاه‌ها حداقل ۱۵درصد را برای پژوهش و ۵درصد به امور فرهنگی اختصاص دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اردوهای پیشرفت علمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اردوهای پیشرفت علمی شکل گرفت ولی در مقابل این جمعیت عظیم میلیونی ۳درصد عدد بسیار کمی است، صنعت باید در کنار موسسات آموزشی قرار گیرد تا این بازدیدها افزایش یافته و سالی ۲۰۰ هزار دانشجو در این امر مشارکت داشته باشند.

قائم مقام وزیر علوم به آیین نامه ترفیع اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: در این آیین نامه چند حوزه مهم وجود دارد که یکی مسئله صنعت است؛ اختیار داده شده که اساتید دانشگاه‌ها ۳ الی ۶ماه در صنعت حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها ایجاد شده تا بتوانند شرکت‌های مختلف در حوزه دانش بنیان و علوم نوظهور را زیر چتر گرفته و حمایت کنند.

سلیمانی به ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم و همچنین راه اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) اشاره کرد و افزود: از شما صاحب نظران حوزه صنعت تقاضا دارم نیازها را به نسل دانشمند و دانشگاهی‌مان عرضه کنید و از دانشگاه‌ها مطالبه کنید که از دانشگاه چه می‌خواهید؟



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی