پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          17 دی 1392 - 07 January 2014

احداث دانشکده اروژانس در استان البرز

استان البرز نیازمند احداث دانشکده اورژانس



معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: بخشی از مصدومان جاده‌ها به علت عدم دسترسی سریع به بیمارستان و اورژانس جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد نوری سپهر در نشستی اظهار کرد: برای علمی‌تر کردن فعالیت‌های اورژانس نیازمند راه‌اندازی دانشکده اورژانس در استان البرز هستیم.

وی افزود: بدون شک استفاده از اساتید با رتبه علمی بالا تاثیر به سزایی در علمی‌تر شدن خدمات افرادی که در بخش اورژانس جذب می‌شوند، خواهد داشت.

نوری سپهر خاطرنشان کرد: استان البرز به واسطه این که پنج شاهراه مواصلاتی کشور را در دل خود جای داده است، نیازمند نگاه تخصصی تر به مقوله اورژانس و امداد جاده‌ای است.

وی ادامه داد: هر چند به نسبت سال‌های گذشته خدمات اورژانس برای احیا و نجات جان مصدومان جاده‌ای به میزان قابل توجهی هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی رشد داشته اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و گاه و بیگاه شاهد این هستیم که مصدومی به دلیل عدم دسترسی سریع به اورژانس و بیمارستان جان خود را از دست داده است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر مرکز آموزش‌ فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان در شهر هشتگرد فعالیت دارد که امید است با احداث دانشکده ویژه اورژانس از بخشی از فشار کاری این مرکز کاسته شود.

نوری سپهر ادامه داد: در برنامه ریزی‌های استراتژیکی که برای بخش سلامت استان انجام شده احداث 9 دانشکده از جمله توانبخشی، تغدیه و داروسازی در نظر گرفته شده تا خدمات سلامت با کیفیت بیشتری به مردم ارائه شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: هرچند از زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی استان امکانات و تجهیزات بخش بهداشت و درمان استان افزایش قابل توجهی داشته ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و این امکانات پاسخگوی نیاز جمعیت فعلی نیست.

این مسئول اضافه کرد: باید امکانات بهداشت و درمان استان به گونه‌ای ارتقا یابد که هیچ بیماری برای انجام روند درمان ناچار نباشد به تهران سفر کند.

نوری سپهر تاکید کرد: هر چند مشکلاتی در ساختار بیمارستان‌های البرز وجود دارد اما خوشبختانه کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از متخصص‌ترین افراد رشته‌های خود هستند و هیچ کمبودی در خصوص نیروهای متخصص در این حوزه وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در استان البرز نیز پزشکان حاذقی حضور دارند اما هنوز این اعتماد در بین مردم به پزشکان بومی وجود ندارد و یکی از دلایل آن نیز می تواند نزدیکی به تهران باشد.

وی در پایان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته استان البرز توانسته در برخی رشته‌ها از جمله چشم پزشکی به عنوان قطب کشور و خاورمیانه تبدیل شود که این توانایی باید با تبلیغات مناسب به مردم شناسانده شود.

تگ ها احداث دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی ایجاد دانشکده پزشکی در استان البرز دانشگاه پزشکی استان البرز

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی