پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          23 دی 1392 - 13 January 2014


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: انتخابات مدیرگروه‌های دانشگاه بزودی آغاز می‌شود



رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رشد طولی در حیطه آموزش دانشگاه را قابل قبول خواند و در عین حال تاکید کرد: باید سرعت این رشد طولی مقداری کندتر شده و بیشتر در عرض حرکت کنیم، به کیفیت آموزشی عمق بخشیده و نیروهایی کارآمدتری تربیت کنیم تا هنگام ارایه خدمت به مردم و جامعه سبب کسب رضایتمندی بیشتر مردم و خداوند شوند.

به گزارش  پرتال دانشگاهی به نقل از: سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر پیوندی در دیدار با جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آموزش و پژوهش را دو رکن اساسی دانشگاه و مقوله های بهداشت و درمان را جزو وظایف و برون‌ده دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: آنچه یک دانشگاه رادر کل جهان شاخص می کند شاخصه های آموزشی و پژوهشی هستند .

وی رشد طولی در حیطه آموزش دانشگاه را قابل قبول و پیشرفت در برخی رشته ها را بسیار با سرعت عنوان و تاکید کرد: باید سرعت این رشد طولی مقداری کندتر شده و در عوض بیشتر در عرض حرکت کنیم، به کیفیت آموزشی عمق بخشیده و نیروهایی کارآمدتری تربیت کنیم تا هنگام ارایه خدمت به مردم و جامعه سبب کسب رضایتمندی بیشتر مردم و خداوند شوند.

وی با بیان این که در آموزش باید کارها را براساس کیفیت طراحی کنیم ، این کار را زمان بر عنوان کرد که در درازمدت نتیجه می دهد و افزود: این کار را باید آغاز کنیم و اراده و همکاری جمعی ما بر آن تعلق گیرد . در این صورت باعث می شود در چند سال آینده برون ده بسیار بهتری داشته باشیم گرچه هم اکنون نیز نیروهای بسیار کارآمدی تربیت کرده ایم.

دکتر پیوندی با اشاره به فضای رقابتی ایجاد شده براساس توانمندیها در کشور و دانشگاهها تاکید کرد: در این فضا باید با اتکا به نیرو و توانمندی خود در راستای تعالی و ارتقای دانشگاه تلاش کنیم و دیدار با اساتید فرهیخته و توانمند دانشگاه را باعث احساس شعف و قدرت مضاعف خود برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در مقوله پژوهش، دانشگاه حایز رتبه دوم کشوری است به کسب امتیازات خوب در انتشار مقالات متعدد در ISIو ارایه مقالات و طرحهای پژوهشی قابل قبول توسط اساتید اشاره کرد اما آن را برای پژوهش دانشگاه کافی ندانست و گفت: با وجود این توانمندیها و پتانسیل باید گامهای بلندتری در حیطه پژوهش برداشته و با جذب منابع خارجی ، فناوری بیشتری را در دانشگاه ایجاد کنیم تا ضمن رفع نیازهای مردم ، بتوانیم درآمد و ثروت نیز کسب کنیم زیرا پژوهش باید بتواند نیازهای مردم را برطرف کند.

دکتر پیوندی با اشاره به وجود 62 مرکز تحقیقاتی ، سه پژوهشکده و 1300 عضو هیات علمی بسیار توانمند، فرهیخته ، کارآمد و تلاشگر در دانشگاه خاطرنشان کرد: انتشار مقالات در پژوهش گام اول است و گامهای بلند ما از این به بعد می باشد. امیدوارم با تلاش گروهها و مراکز تحقیقاتی بسیار توانمند بتوانیم گامهای بلندتری در این راستا برداشته ، فناوری را به صحنه دانشگاه آورده و ضمن رفع مشکلات مردم تولید ثروت کنیم.

وی تاکید کرد : پژوهشی خوب است که کاربردی باشد و بتواند مشکلات حوزه های بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و حتی پژوهشی را رفع کند و به نظر من اگر نظام سلامت بتواند راه برون رفتی از این وضعیت پیدا کند فقط براساس پژوهش کاربردی است و این امر تنها با انتشار مقالات و طرح های پژوهشی محدود و گسسته تحقق نخواهد یافت بلکه باید این اقدامات پژوهشی ساماندهی شده و تقویت شود تا در نهایت بتوانیم گامهای اساسی تری برداریم .

دکتر پیوندی با اشاره به موضوع انتخاب مدیران گروهها و اعلام این که انتخابات مدیرگروه‌ها بزودی شروع می شود اظهار داشت: گرچه براساس مصوبه شورای گسترش انتخاب مدیران گروهها انتصابی است، اما سعی ما این است که مدیر گروهی انتصابی ما مدیر گروه انتخابی شما باشد و کسی منصوب می شود که بیشترین رای و مقبولیت را در گروه داشته باشد و بتواند اقتدار گروه را حفظ کند.

وی با اشاره به تفاوت دانشگاه با سایر سازمان‌ها ، وجود مشارکت ، همدلی ، محبت و صعه صدر در دانشگاه را ضروری دانست و افزود: اقتدار دانشگاه به گروهها وابسته است بنابراین ما نیز به آنها اقتدار می بخشیم و فردی را بعنوان مدیر گروه منصوب می کنیم که مورد انتخاب اکثریت گروه باشد. هدف ما واگذاری قدرت به مدیر گروه است اما این واگذاری اختیارات در قبال مسوولیت پذیری و پاسخگویی می باشد و مدیرگروه نیز باید با تعامل با سایر بخشها بتواند مشکلات درون گروه خود را رفع کند و ما نیز از وی در جهت ارتقای دانشگاه حمایت می کنیم.

دکتر پیوندی اساس شکل گیری و قدرت دانشگاه را اعضای هیات علمی و دانشجو برشمرد و خاطرنشان کرد: اساس فضای دولت تدبیر و امید بر مشارکت و درک متقابل است و در این فضا همه می توانند نقطه نظرات، ایده ، راهکارهای خود را ارایه دهند و و انشاءا... ما نیز در چهارچوب سیاستهای وزارت بهداشت ، دانشگاه و نظام بتوانیم در این فضا از همه پتانسیلها بهترین بهره را ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دانشگاه با حضور چهره های شاخص ملی و بین المللی دارای پتانسیل بسیار بالایی در گروههای مخلتف است تاکید کرد: از تجمیع این توانمندیها باید برای ارتقای دانشگاه بهره گیری شود و با وجود این توانمندیها ، دانشگاه می تواند به جایگاه بالاتری دست یابد.

تگ ها اخبار دانشگاه اخبار دانشگاه پزشکی دانشگاه پزشکی تعیین مدیر گروهها در دانشگاهها

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی