پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          14 خرداد 1393 - 04 June 2014


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام : در رابطه با الکلیسم نیز باید مراقب بود






 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در رابطه با " الکلیسم" نیز باید مراقب بود، چون انکار این موضوع دردی از جامعه دوا نکرده و کار خطرناکی است.

منطقه ایلام دکتر «علی دل‌پیشه» در نشست با مدیران و معاونان سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام با موضوع سلامت و بهداشت روان اظهار کرد: مدت‌ها در کشورهای اسلامی هرگاه با آمار بهداشت جهانی با موضوع ایدز مواجه می‌شدند این قسمت را با خط تیره تکمیل می‌کردند که گویی در این کشورها موردی از بیماری ایدز وجود ندارد و همه فکر می‌کردند که اینگونه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های 2007 به بعد کم‌کم کشورها از سد خودسانسوری خارج شده و آمارها به روشنی مطرح و معضلات و مشکلات این گونه بیماری‌ها در سطح این جوامع مطرح شد، ادامه داد: در رابطه با " الکلیسم" نیز باید مراقب بود، با انکار کردن این موضوع دردی را از جامعه دوا نکرده و کار خطرناکی است، باید در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: الکل تاثیر مخربی بر مغز افراد در جامعه می‌گذارد و اگر این تاثیر را گذاشت عملکردهای فرد را نیز تحت تاثیر قرار داده و فرد را از خود بی‌خود می‌کند، این افراد دست به اقداماتی می‌زنند که ممکن است عواقب و تبعات نگران‌کننده و منفی بر جای بگذارد.

دل‌پیشه ادامه داد: باید از حالت انکار این موضوع در جامعه بیرون آمده و به عنوان یک واقعیت بپذیریم و قاچاق‌های آن را نیز بپذیریم و برای آن راهکار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته و حتی اروپا راهکارهایی در خصوص آگاه‌سازی جامعه از تاثیر منفی مصرف الکل در پیش گرفتند بنابراین باید با ارائه آموزش‌های مورد نیاز، جوانان را از اثرات سوء مصرف الکل آگاه کنیم تا اینکه کل موضوع را انکار شده فرض کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر آمار مشخصی در زمینه مصرف الکل در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: استعمال مواد مخدر در ایلام به یک معضل تبدیل شده است، اگرچه هزینه تولید این مواد افیونی و مخدر بالا بوده اما با قیمت بسیار ارزانی در اختیار جوانان قرار گرفته که بسیار نگران‌کننده است.

دل‌پیشه ادامه داد: جوانان ما در سنین پایین 17 و 18 سالگی درگیر این موضوع شده‌اند و در استانی مانند ایلام که تنها 500 هزار نفر جمعیت دارد جای تاسف فراوان است زمانی که اعلام می‌کنیم بخشی از دختران و پسران ما درگیر این موضوع شده‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته زمانی که در خانواده‌ها یکی از اعضاء به سمت سیگار می‌رفت همه اعضاء خانواده از وی دوری می‌جستند اما امروزه بسیاری از افراد خانواده درگیر این معضل شده‌ و این موضوع به امری عادی تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در گذشته نزدیک، افراد معتاد در ایلام انگشت‌شمار بودند اما متاسفانه امروز فقط 60 مرکز مجاز ترک اعتیاد در استان ایلام ایجاد و راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: اعلام این آمارها برای استان 500 هزار نفری ایلام دردناک است که تنها همدلی مسئولان را در رفع مشکلات می‌طلبد.

وی در پایان گفت: باید مسئولان امر با ارائه راهکار مانع شیوع این معضلات در جامعه باشند تا نیروی جوان و پویای ما به واسطه مصرف مواد مخدر و الکل به هدر نروند.


پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی